نخست‌وزیر مجارستان: ترامپ «مرد صلح» است

ویکتور اوربان با بیان اینکه روسیه قوای نظامی قدرتمندی داشته و شکست آن بسیار دشوار است، گفت «دونالد ترامپ» چهره‌ای است که می‌تواند این جنگ را به پایان برساند.

تصویر نخست‌وزیر مجارستان: ترامپ «مرد صلح» است

به گزارش سایت خبری پرسون، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ این کشور را «مرد صلح» دانسته و امیدوار است که با پیروزی او در انتخابات آمریکا، جنگ اوکراین پایان یابد.

اوربان در گفت‌وگو با روزنامه آلمان بیلد، نسبت به کناره‌گیری «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان از دنیای سیاست ابراز ناراحتی کرد و گفت اگر مرکل امروز در رأس امور بود، جنگ اوکراین هرگز آغاز نمی‌شد.

با این‌ وجود، اوربان در میان چهره‌های سیاسی امروزِ جهان نیز شخصی را باور دارد که می‌گوید اگر روی کار بیاید، وضعیت بهتر خواهد شد. او می‌گوید در نبود مرکل، به «دونالد ترامپ» امید بسته است.

به گفته اوربان، ترامپ «مرد صلح» است و در دولت خود هیچ جنگی را آغاز نکرده است. او همچنین مدعی شد ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری خود «برای برقراری صلح در درگیری‌های قدیمی و پیچیده جهان کارهای زیادی انجام داده» و اوربان به او اعتماد دارد.

او با طرح انتقاداتی تند علیه «سیاست جنگی» اتحادیه اروپا، خواستار جدایی این قاره از سیاست‌های ایالات متحده و پرورش سیاست خودمختاری اروپا شد، زیرا به گفته او، قربانی اصلی این جنگ اقتصاد و مردم اروپایی هستند و نه آمریکا.

نخست‌وزیر مجارستان که اخیرا در چند سفر پر سروصدا تحت عنوان «تور ماموریت صلح» به اوکراین، روسیه و چین سفر کرده، در توجیه دلیل این سفرها گفت که در ماه‌های آینده خطوط مقدم در جنگ اوکراین شاهد تشدید درگیری‌ها خواهد بود و تلفات به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به گفت‌وگوهای خود با رهبران روسیه و اوکراین، گفت: «باور کنید ۲ یا ۳ ماه آینده بسیار خشن‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم. باید از سیاست جنگ به سیاست صلح حرکت کرد.»

سفر غیرمنتظره اوربان به مسکو واکنش اوکراین و سران اتحادیه اروپا را به دنبال داشت و مقامات این اتحادیه اعلام کردند اوربان در این سفرها نماینده بروکسل نیست. با این حال، نخست‌وزیر مجارستان بر ضرورت حفظ ارتباط با طرفین مناقشه برای پایان این جنگ اشاره کرد و گفت برای ترویج صلح نیازی به دستور اتحادیه اروپا ندارد.

او در پاسخ به این پرسش خبرنگار بیلد که آیا پوتین هنوز به امکان پیروزی در جنگ باور دارد، گفت: «پوتین به‌خوبی می‌داند چه چیزی در حال وقوع است و روسیه چطور قرار است پیروز شود... وقتی به تعداد سربازان، تجهیزات و فناوری‌های روسیه نگاه می‌کنید، می‌بینید که پوتین را نمی‌شود شکست داد. حتی تصور شکست روسیه هم دشوار است.»

منبع: ایسنا

706007