بایدن: کنار نخواهم کشید و ترامپ را شکست خواهم داد

رئیس‌جمهور آمریکا که با درخواست نخبگان سیاسی و رسانه‌ای برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات مواجه شده، در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت کنار نخواهد کشید و ترامپ را شکست خواهد داد.

تصویر بایدن: کنار نخواهم کشید و ترامپ را شکست خواهم داد

به گزارش سایت خبری پرسون، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت از رقابت‌ها کناره‌گیری نخواهد کرد و هرکس که می‌خواهد مانعش شود، باید در کنوانسیون حزب دموکرات در ماه میلادی آینده با او روبرو شود.

بایدن در این مصاحبه که از قبل اعلام نشده بود، گفت: «دیگر درباره بایدها و نبایدها توضیحی نخواهم داد. من در انتخابات شرکت می‌کنم و هرکس که می‌خواهد مانع شود، باید در کنگره دموکرات‌ها در ماه اوت با من روبرو شود.»

او همچنین مدعی شد که «رأی‌دهندگان معمولی» خواستار باقی‌ماندن او در رقابت‌ها هستند و مخالفانش در میان خواص و نخبگان سیاسی و رسانه‌ای هستند.

بایدن با بیان اینکه نظر چهره‌های حزب دموکرات مانند «جرالد ندلر» و همچنین چهره‌های رسانه‌ای درباره توانایی او برای رقابت با «دونالد ترامپ» برایش اهمتی ندارد، گفت: «رفتم تا ببینم در میان رأی‌دهندگان معمولی کاهش محبوبیت داشته‌ام یا خیر. برای من مهم نیست که میلیونرها چه فکری می‌کنند.»

جو بایدن و دونالد ترامپ در روز ۲۷ ژوئن در نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کردند؛ مناظره‌ای ۹۰ دقیقه‌ای که بایدن در آن بارها جملات نامفهوم و نیمه‌تمام مطرح کرد و گاف‌های زیادی داد. این نمایش ضعیف بایدن در کنار گاف‌های مکرر او در انظار عمومی، زنگ خطر را برای بسیاری از تحلیل‌گران و چهره‌های سیاسی دموکرات به صدا در آورده و بسیاری از آنها خواستار انصراف بایدن از رقابت‌ها شده‌اند. با این حال، بایدن امروز در نامه‌ای به چهره‌های برجسته حزب دموکرات در کنگره آمریکا، تاکید کرد که قصد کناره‌گیری ندارد و با لحنی تهدیدآمیز از آن‌ها خواست به طرح این مباحث خاتمه دهند.

رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی همچنین با اشاره به پیش‌بینی‌های مطرح‌شده در انتخابات ۲۰۲۲ کنگره آمریکا مبنی بر احتمال سلطه قاطعانه حزب جمهوری‌خواه بر مجلس نمایندگان و مجلس سنا، گفت: «این (مخالفان) در ۲۰۲۰ اشتباه می‌کردند. در ۲۰۲۲ هم در مورد موج سرخ (محبوبیت جمهوری‌خواهان) اشتباه می‌کردند. درباره ۲۰۲۴ هم اشتباه می‌کنند، با من بیایید و ببینید مردم چه واکنشی دارند.»

او در واکنش به درخواست‌های متعدد برای انجام آزمایش توانش ذهنی، بالاخره پاسخی نسبتاً شفاف داد و گفت: «در مورد توانِ عصب‌شناختی، من در ماه فوریه آزمایشی انجام دادم که نتیجه‌اش منتشرشده است. تمام سوابق (درمانی) خود را منتشر کرده‌ام و هر روز یک آزمایش عصب‌شناسی می‌دهم.»

بایدن همچنین خود را بهترین گزینه برای شکست دادن ترامپ دانست و گفت: «او یک دروغگو است و از زمان مناظره تا امروز هیچ کاری نکرده است. او ۱۰ روز است که در زمین گلف خود در مارالاگو مشغول گفت‌وگو با دوستان ثروتمندش است. در انتخابات قبلی او را شکست دادم و این بار هم شکستش می‌دهم.»

منبع: ایسنا

705999