اسرائیل در جنگ با حزب‌الله دستاوردی نداشته است

رسانه آمریکایی در گزارشی ضمن یادآوری نتیجه نبردهای گذشته رژیم صهیونیستی و لبنان به تل‌آویو، تاکید کرد حمله نظامی به حزب‌الله هرگز دستاوردی برای رژیم اشغالگر نداشته است.

تصویر اسرائیل در جنگ با حزب‌الله دستاوردی نداشته است

به گزارش سایت خبری پرسون، «بنی گانتس» عضو مستعفی کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا مدعی شد ارتش رژیم اشغالگر می‌تواند ظرف چند روز قوای نظامی حزب‌الله لبنان را تخریب کند، اما پایگاه تحلیلی آتلانتیک در گزارش خود نوشته است: «اگر چنین چیزی ممکن بود، اسرائیل زودتر از این‌ها انجامش می‌داد!»

نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعای مشابهی را نیز درباره پیروزی کامل در جنگ با حماس مطرح کرده بود، نوشت: «این اظهارات، لفاظی‌های بیهوده و خطرناکی هستند و نه‌تنها موجب ویرانی لبنان و غزه می‌شوند، بلکه اهداف نظامی بلندپروازانه‌ای هستند که تا حد زیادی دست‌نیافتنی هستند.»

به گزارش رسانه آمریکایی، رژیم صهیونیستی دوست دارد توانایی گروه‌های مقاومت منطقه را دست‌کم بگیرد و همواره سعی دارد با ابزاری با آن‌ها مواجه شود که هرگز جواب نداده است، یعنی اعمال زور.

در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از ۸ اکتبر، حزب‌الله لبنان مواضع رژیم صهیونیستی در نواحی مرزی با لبنان را هدف قرار داده که به فرار بیش از ۶۰ هزار صهیونیست از این مناطق منجر شده است.

رژیم صهیونیستی خواستار خارج‌شدن نیروها و ادوات حزب‌الله از نواحی مرزی است و در مقابل، حزب‌الله خواستار توقف بمباران خاک لبنان توسط صهیونیست‌هاست، اما شرط حزب‌الله برای پایان جنگ برقراری آتش‌بس دائمی در غزه است و نتانیاهو بقای سیاسی خود را در تداوم جنگ غزه می‌داند.

به گزارش آتلانتیک، طرفین خواستار جنگ نیستند، اما این بدین معنا نیست که جنگ آغاز نخواهد شد. بر اساس این گزارش، مخرب‌ترین سناریو این است که صهیونیست‌ها حمله هوایی و زمینی گسترده‌ای را در خاک لبنان انجام دهند و در مقابل، حزب‌الله با موشک‌ها و راکت‌های خود نواحی شمالی اراضی اشغالی را هدف گرفته و سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را شکست دهد؛ رویدادی که خسارات فراوانی را به رژیم صهیونیستی تحمیل خواهد کرد. این جنگ همچنین می‌تواند به افزایش اعتبار حزب‌الله در عرصه جهان به‌عنوان یک جنبش مقاومت کمک کند، که به ضرر صهیونیست‌هاست.

رسانه آمریکایی یادآور شد که گرچه رژیم صهیونیستی در ۱۹۹۶ و ۲۰۰۶ با حزب‌الله وارد جنگ شد، اما تل‌آویو باید بداند که حزب‌الله امروز با حزب‌الله گذشته فرق دارد. امروز این گروه بیش از ۱۵۰ هزار موشک و راکت در اختیار دارد که در میان آن‌ها موشک‌های بالستیک و موشک‌های هدایت‌شونده دقیق وجود دارند. همچنین سربازان حزب‌الله در این سال‌ها در چندین نبرد حضور داشته و تجارب زیادی اندوخته‌اند. علاوه بر این، جنگی طولانی در لبنان می‌تواند پای حامیان حزب‌الله در عراق و سوریه را هم به مناقشه باز کند و در بدترین حالت، ایران و ایالات متحده را هم درگیر کند.

بااین‌وجود، طرفین می‌توانند این جنگ را به‌صورت مدیریت‌شده به جلو ببرند و با تمرکز بر اهداف نظامی، از حمله به اهداف و زیرساخت‌های غیرنظامی خودداری کنند. در این گزارش آمده است: «حزب‌الله احتمالاً به حمله مداوم در اسرائیل ادامه خواهد داد که بیشتر بر مناطق تخلیه‌شده و سایت‌های نظامی و حملات سایبری تمرکز خواهد داشت. اما نگه داشتن جنگ در این چهارچوب‌ها دشوار و خطرناک است.»

رسانه آمریکایی با اشاره به سناریوهای مختلف، به رژیم صهیونیستی توصیه کرد که وارد جنگی تمام‌عیار با حزب‌الله نشده و سعی کند مشکلات را از مسیر دیپلماتیک حل‌وفصل کند، زیرا به اذعان آتلانتیک، تاریخ نشان داده رژیم صهیونیستی هرگز در حمله به حزب‌الله به اهداف خود دست نیافته و این در حالی است که این گروه امروز به‌مراتب قدرتمندتر از گذشته است.

آتلانتیک با اشاره به شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگ‌های گذشته با حزب‌الله لبنان، یادآور شد که جنگ کنونی غزه نیز به همین منوال پیش می‌رود و گرچه صهیونیست‌ها تمام توان خود را به کار گرفته و بخش اعظم غزه را با خاک یکسان کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند حماس را از بین ببرند یا اسرای صهیونیست را که در اختیار حماس قرار دارند، آزاد کنند.

در این گزارش آمده است: «جنگ غزه برای اسرائیل یک فاجعه راهبردی است و شاید نتانیاهو این را یک پیروزی بداند، اما دلیلش این است که او در قدرت است. درعین‌حال، وقتی نتانیاهو به شمال اسرائیل نگاه می‌کند، شاهد تهدید یک دشمن به‌مراتب قدرتمندتر از حماس است.»

رسانه آمریکایی به سران رژیم صهیونیستی توصیه کرد درس‌هایی که از حملات گذشته خود به لبنان و حزب‌الله گرفته‌اند را برای خود یادآوری کنند تا دریابند که حمله نظامی تمام‌عیار به لبنان هیچ دستاورد نظامی مثبتی برای این رژیم نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

705840