چرا حزب الله کارخانه «پلاسان» را هدف قرار داد؟

حزب‌الله لبنان امروز (چهارشنبه) از حمله موشکی به کارخانه صنایع نظامی «پلاسان» وابسته به شرکت صنایع نظامی رافائل رژیم صهیونیستی، در شهرک «سعسع» در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

تصویر چرا حزب الله کارخانه «پلاسان» را هدف قرار داد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، مقاومت اسلامی لبنان امروز اعلام کرد: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به تروری که دشمن صهیونیستی در شهرک «جویا» لبنان انجام داد، کارخانه‌ صنایع نظامی «پلاسان» متخصص در تولید تجهیزات زرهی و حفاظت از تجهیزات و خودروهای ارتش دشمن در شهرک «سعسع» (ساسا) را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند.

شرکت تولید تجهیزات زرهی اسرائیل «پلاسان ساسا» تنها در دو مایلی مرز لبنان در منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی واقع شده است.

طبق گزارش المیادین، این شرکت در سال ۱۹۸۵ به عنوان یک تعاونی برای تولید محصولات پلاستیکی تاسیس شد اما به سرعت توجه خود را به طراحی و تولید زره‌های کامپوزیتی برای خودروهای ارتش اشغالگر معطوف کرد. این شرکت به برجسته‌ترین بازیگر در سرزمین‌های اشغالی و در سطح جهان در زمینه حفاظت از خودرو و تولید زره‌های کامپوزیتی تبدیل شده است.

در اواخر دهه ۱۹۸۰، این شرکت شروع به تولید جلیقه‌های ضد بمب برای ارتش رژیم صهیونیستی کرد و زمانی که انتفاضه اول آغاز شد، این شرکت روی خودروهای زرهی متمرکز شد.

در دهه ۱۹۹۰، این شرکت شروع به فعالیت در زمینه تجهیزات حفاظتی از خودروهای هامر ارتش اشغالگر کرد که جنوب لبنان را اشغال کرده بودند و دائما در معرض تهدید بمب‌های دست ساز قرار داشتند.

در اوایل دهه ۲۰۰۰، این شرکت مستقیما با سازندگان خودروهای زرهی و سایر شرکت‌ها در داخل و خارج از اراضی اشغالی کار می‌کرد و همچنین جلیقه‌های ضد گلوله را برای ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی تولید می‌کرد.

این رژیم با تکیه بر محصولات نظامی و امنیتی پیشرفته خود یا همان «تکنولوژی نظامی» که مدعی پیشرو بودن در سطح جهانی در این زمینه است، اهمیت روابط با خود را تبلیغ می‌کند. این رژیم به بسیاری از کشورها مانند آذربایجان، نیجریه، امارات، بحرین، آرژانتین و فنلاند تسلیحات و فناوری امنیتی و نظامی می‌فروشد و با برخورداری از توانایی نفوذ در امنیت و قدرت نظامی آنها، نفوذ خود را در دولت‌های این کشورها افزایش می‌دهد.

شرکت پلاسان در کارخانه اصلی خود در سعسع (ساسا) حدود ۴۰۰ کارگر دارد و یک شرکت تابعه در آمریکا (پلاسان آمریکای شمالی) دارد و همچنین صاحب شرکت‌های کوچک دیگری در فرانسه و یونان است.

تسلیحات اسرائیلی از این نظر که «در میدان آزمایش می‌شوند» مزیت جهانی دارند و این مزیتی است که تل‌آویو به آن افتخار می‌کند. بنابراین، جنگ و حملات مکرر به ویژه علیه فلسطینی‌ها فرصتی برای شرکت‌های تولید و توسعه نظامی اسرائیلی است تا سلاح‌های خود را در میدان جنگ واقعی آزمایش کنند.

هدف قرار دادن این کارخانه توسط حزب‌الله، با توجه به اهمیت آن برای رژیم اشغالگر و به ویژه در زمان کنونی، یعنی بیش از هشت ماه پس از جنگ و حملات مستمر علیه رژیم اشغالگر در نوار غزه و جبهه شمالی، یک حمله منحصربه‌فرد محسوب می‌شود چراکه قابلیت‌های نظامی رژیم اشغالگر تا حد زیادی تحلیل رفته و نیاز به ساخت، تجدید یا حفظ تجهیزات خود در بحبوحه نبردهای جاری دارد و این درحالی است که ارتش اشغالگر سیاست «اقتصاد تسلیحاتی» را در پیش گرفته است.

براساس گزارش «تایمز اسرائیل» که اوایل سال میلادی جاری منتشر شد، کارخانه پلاسان بیش از هر زمان دیگری با تلاش زیادی کار می‌کند و تولید جلیقه‌های ضدگلوله را که تولید اصلی این شرکت است، به دلیل جنگ کنونی افزایش داده است.

منبع: ایسنا

682387