درخواست نخست وزیر جدید انگلیس برای توقف جنگ غزه

«کی‌یر استارمر» نخست وزیر جدید انگلیس در تماسی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» همتای صهیونیستی خود، بر لزوم برقراری یک آتش‌بس «آشکار و فوری» در غزه تاکید کرد.
تصویر درخواست نخست وزیر جدید انگلیس برای توقف جنگ غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، دفتر نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که کی‌یر استارمر در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل درباره آخرین تحولات مربوط به غزه گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است که استارمر بر «ضرورت آشکار و فوری [برقراری] آتش‌بس، بازگشت گروگان‌ها و افزایش فوری میزان کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان [در غزه] تاکید کرد.»

استارمر همچنین از تبریک نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات پارلمان انگلیس، تشکر و اعلام کرد که مشتاقانه منتظر «تعمیق بیشتر روابط نزدیک» طرفین است.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، وی افزود: همچنین مهم است که شروط بلندمدت برای راه‌حل دو دولتی فراهم شود، از جمله حصول اطمینان از اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین از امکانات مالی برای فعالیتی موثر برخوردار باشد.

کی‌یر استارمر رهبر حزب کارگر که در انتخابات سراسری روز پنجشنبه (۱۴ تیرماه) پیروز شد و سکان دولت به مدت پنج سال را در دست گرفته است، از همان روزهای آغاز جنگ غزه، مدعی شد: «اسرائیل حق دارد هر کاری که می‌تواند انجام دهد تا گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) را سالم و سلامت بازگرداند».

وی همچنین اسفند ۱۴۰۲، در اقدامی که نشان‌دهنده عمق وفاداری وی به رژیم صهیونیستی است، مانع تصویب طرح پیشنهادی یکی از احزاب سیاسی انگلیس درباره حمایت از آتش‌بس غزه در پارلمان شد و متن دیگری را به رای‌ گذاشت که در آن باوجود حمایت از توقف جنگ، دست رژیم صهیونیستی را برای تداوم کشتار مردم فلسطین باز می‌گذارد.

در این طرح ادعا شده است که در صورت ادامه مبارزات حماس «نمی‌توان از اسرائیل انتظار داشت جنگ را متوقف کند.»

رژیم صهیونیستی طی ۹ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیشتر قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس در غزه تصویب کرد اما نتانیاهو که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

منبع: ایرنا

705835