جهنم غزه به روایت رسانه های عبری زبان

دانیل هاگارای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم به جمع افرادی پیوست که احتمال از بین بردن حماس را زیر سئوال می‌برند، این در حالی است که یک رسانه عبری زبان اسرائیل را در جهنم نوار غزه گرفتار اعلام کرد.
تصویر جهنم غزه به روایت رسانه های عبری زبان

به گزارش سایت خبری پرسون، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که باید از گفتمان تبلیغاتی رژیمش دفاع کند، در گفتگویی اعلام کرد، جنگ علیه حماس طولانی مدت و سخت خواهد بود تا دقیقا بر خلاف سخنان نخست وزیرش سخن بگوید.

روزنامه معاریو با انتشار سخنان هاگاری که با شبکه خبری آمریکایی‌ ای بی سی گفتگو می‌کرد افزود: او اولین مسئول رسمی اسرائیلی است که صراحتا اعتراف می‌کند، جنگی طولانی و سختی در غزه پیش روی اسرائیل است و دقیقا در نقطه مقابل سخنان بنیامین نتانیاهو که همچنان تاکید می‌کند در یک قدمی پیروزی نهایی قرار دارند، سخن گفته است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، سخن هاگاری به سخنان قبلی او در گفتگو با شبکه 13 تلویزیون اسرائیل که تاکید کرد، از بین بردن حماس صرفا یک سخن فریبکارانه برای مصرف داخلی است، افزوده می‌شود.

معاریو افزود: او گرچه این سخن را به این صراحت اعلام نکرد اما تاکید کرد، حماس یک اندیشه و یک حزب است که در میان مردم ریشه دوانده و هر کسی که تصور می‌کند قادر به از بین بردن حماس است سخت در اشتباه است، جماعت اخوان المسلمین سالیان درازی است که در این منطقه حضور داشته و فعالیت می‌کند.

این روزنامه عبری زبان در گزارش دیگری به مناسبت اتمام نهمین ماه از جنگ غزه هم نوشت: اسرائیل در یک جهنم است و در باتلاقی به نام غزه گرفتار شده است.

معاریو در گزارش خود که تیتر آن به صفحه اولش هم آمده بود تاکید کرد، 120 اسیر همچنان در اختیار حماس هستند و بیش از 86 هزار شهرک نشین در آوارگی به سر می‌برند.

براساس آمار منتشر شده توسط این رسانه، 1592 نظامی و شهرک نشینان از 7 اکتبر گذشته تا کنون کشته و 4 هزار نفر دیگر نیز زخمی‌ شدند و 287 هزار نظامی هم تاکنون به خدمت احتیاط فراخوانده شده‌اند.

در این بین برخی از رسانه‌های عبری زبان نیز به همین مناسبت اعلام کردند که شمار شهرک نشینانی که درگیری با حزب الله باعث شده است تا آنها از شمال (فلسطین اشغالی) کوچانده شوند از مرز 100 هزار شهرک نشین گذشته است و اکثریت آنها نیز قصدی برای بازگشت به این مناطق ندارند.

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی اعلام کرد، براساس آخرین سند امنیتی که ساختار نظامی اسرائیل آن را تهیه کرده است، حماس همچنان توانمندی و ظرفیت جنگی بالایی در اختیار داشته و صدها موشک آماده شلیک از جمله در شمال نوار غزه وجود دارند.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، سند ارتش اسرائیل تاکید می‌کند، از هر نقطه‌ای که ارتش از آن عقب نشینی می‌کند، حماس مجددا ابتکار عمل را در دست گرفته و ساختار خود را بازسازی می‌کند، حماس توانمندی بالایی در جانشینی فرماندهان و سازی سلسله مراتب گردان‌ها و گروهان‌ها از خود نشان داده است، از اینرو بعد از ماه‌های طولانی از جنگ حماس همچنان ظرفیت شلیک صدها موشک را از جمله از مناطق شمال نوار غزه در اختیار دارد.

منبع: تسنیم

706021