پرسپولیس باید سقف قرارداد را بالاتر ببرد

باشگاه پرسپولیس برای برون رفت از وضعیت این روزهای خود باید تدبیری بیاندیشد
تصویر پرسپولیس باید سقف قرارداد را بالاتر ببرد

به گزارش سایت خبری پرسون، باشگاه پرسپولیس خلاف دو فصل گذشته و همین نیم فصل لیگ قبلی در نقل و انتقالات عملکرد امیدوار کننده ای نداشته و اگرچه بخش اعظمی از هواداران این تیم با توجه به کارنامه مثبت درویش در امر یارگیری همچنان به روزهای آینده امیدوارند اما واقعیت این است که مشکل اصلی، سقف بودجه پایین باشگاه پرسپولیس نسبت به بقیه باشگاه های مدعی است.

سقف 22 میلیاردی معروف

باشگاه پرسپولیس از همان پایان لیگ و در مذاکراتی که با بازیکنان تمدیدی خود داشت سقف قرارداد برای بازیکنان را مبلغی بین 20 تا 22 میلیارد اعلام کرد. مبلغی که باعث شد ترابی و اسماعیلی فر به عنوان دو ستاره این تیم بدون این که تعلل کنند، پیشنهاد بالای باشگاه تراکتور را پذیرفته و در همان گام اول با این باشگاه قرارداد امضا کنند. هرچند دانیال اسماعیلی فر تا همین دیروز از این انتقال و تصمیمی که گرفته بود، ابراز پشیمانی کرده و از رضا درویش می خواست تا راهکاری برای بازگشت او پیدا کند اما خودش هم خوب می دانست با توجه به این که قرارداد امضا کرده، دیگر راهکاری وجود ندارد. شنیده ها در مورد مبلغ قرارداد ترابی و اسماعیلی فر زیاد است. از رقم 40 - 50 میلیاردی تا ...! اما هرچه هست ترابی و دانیال قطعا رقمی بیشتر از سقف 22 میلیاردی پرسپولیس دریافت کرده اند که به راحتی قید بازی در این تیم را زده و راهی تبریز شدند.

تمدیدی های ناراضی

به جز سروش رفیعی، مرتضی پورعلی گنجی و وحید امیری که قراردادشان را با همان رقم 22 میلیاردی تمدید کرده اند، دیگر بازیکنی هنوز راضی به تمدید نشده است. نه علی نعمتی که روز قبل در باشگاه حاضر شد و نه عیسی آل کثیر که ایجنتش را برای مذاکره به باشگاه فرستاد. هرکدام از این نفرات مبلغی بالاتر از سقف پرسپولیس خواسته اند و فعلا راضی به تمدید نیستند. مگر این که مبلغی بیش از 22 میلیارد بگیرند.

بازیکنان جدیدی که چند برابر پرسپولیس پیشنهاد دارند

پرسپولیس تا به این لحظه با هیچ بازیکنی ثبت قرارداد نکرده است. تمام بازیکنان موردنظر سرخ پوشان با پیشنهاد چند برابری از تیم های دیگر روبرو هستند. از علی علیپور و مهدی لیموچی گرفته تا محمدرضا اخباری و جواد آقایی پور که این یکی درنهایت قرار است راهی سپاهان شود. به راستی در این زمانه چه کسی قید پیشنهاد 30 تا 40 میلیاردی تیم های دیگر را به عشق پیراهن می زند و حاضر می شود با 10 - 15 میلیارد اختلاف پیراهن پرسپولیس را به تن کند؟ این درست که حضور در تیم های پرسپولیس و استقلال مزایای کم نظیری دارد و بازیکنان این دو تیم می توانند از راه های مختلف به درآمد بالایی دست پیدا کنند، اما این در درجه دوم اهمیت قرار دارد و کمتر بازیکنی به آن توجه می کند. بازیکن وقتی می بیند تحت هر شرایطی چه با رضایت نامه و چه بدون رضایت نامه مبلغ دریافتی اش از پرسپولیس بسیار کمتر از دیگر تیم های مدعی و حتی تیم های میانه جدولی است، قطعا برای حضور در پرسپولیس دچار شک و تردید می شود.

پرسپولیس باید سقف را بالاتر ببرد

حال با این وضعیت راهکار چیست؟ باشگاه پرسپولیس چه باید انجام دهد تا در نقل و انتقالات از تیم های دیگر عقب نیافتد؟ شاید در برخورد ابتدایی هر کسی به درویش راهکار بدهد که سقف قرارداد باشگاه را چند میلیارد تومان بالاتر ببرد. به هرحال این یک واقعیت است که پرسپولیس برای رهایی از این وضعیت باید تدبیری داشته باشد و به دو دلیل می تواند چنین سیاستی در پیش بگیرد.

دلیل اول:

رعایت سقف بودجه در فوتبال ایران شوخی جالبی است که در همین سطح باقی می ماند وگرنه اگر قرار بود سقف بودجه از سوی تمام باشگاه ها رعایت شود، همین حالا مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر فوتبال شان را در پرسپولیس ادامه می دادند.

دلیل دوم:

حضور مالک خصوصی قطعا قدرت مانور بیشتری به مدیرعامل پرسپولیس برای بالا بردن سقف قرارداد خواهد داد و هدف از حضور مالکان در هر دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال همین بوده که هر دو باشگاه بتوانند تیم پرقدرتی را برای رقابت های پیش رو تجهیر کنند. اما واقعیت امر هم همین است؟

دست های بسته رضا درویش

واقعیت این است که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم خیلی دوست دارد با چند برابر کردن مبلغ پرداختی به بازیکنان قدیم و جدید هر بازیکنی را که نیاز دارد جذب کند و همچنان به «پرز» بودن خود ادامه دهد اما حقیقت ماجرا اینکه عملا امکان چنین دست و دلبازی را ندارد. چرا که خصوصی سازی پرسپولیس نیز به صورت نصفه و نیمه اجرا شده و بارها از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس اعلام شده که فقط و فقط این بانک شهر است که تا به امروز هزینه های باشگاه داری را پرداخت کرده و دیگر بانک ها هنوز هیچ گامی برای حل مشکلات مالی و سخت افزاری برنداشته اند. به همین دلیل بانک شهر نیز دیگر زیر بار این پرداخت ها نمی رود و تاکید دارد تنها او مالکیت باشگاه پرسپولیس را نپذیرفته و بقیه بانک ها نیز باید برای حل مشکلات مالی این باشگاه قدمی بردارند. سازمان خصوصی سازی هم تا به امروز توجهی به اظهارات مدیران باشگاه پرسپولیس و همین طور مدیران بانک شهر نداشته و وضعیت پرسپولیس کما فی السابق کج دار و مریز درحال گذر است.

نه خیال درویش آن قدر راحت است که در نقل و انتقالات مثل مدیران سایر باشگاه های مدعی هرچقدر بازیکن می خواهد پرداخت کند و نه بانک شهر راضی به پرداختی های این چنینی است و عملا دست های مدیرعامل پرسپولیس بسته است

گره کور باز می شود؟

با این شرایط بعید است پرسپولیس بتواند در نقل و انتقالات تابستانی خریدهای امیدوار کننده ای داشته باشد. مگر این که با جذب نفراتی که همچنان برای شان پیراهن پرسپولیس باارزش تر از مبلغ قرارداد است تیمش را تجهیز کند و از سوی دیگر بتواند همچنان بانک شهر را به عنوان تنها حامی، کنار خود نگه داشته و مبالغ بیشتری از او بخواهد. در غیر این صورت تا زمانی که با دخالت سازمان خصوصی سازی، بقیه بانک ها وارد میدان نشوند وضعیت به همین شکل ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرورزشی

705781