میشل اوباما تنها گزینه جایگزین جو بایدن

بر اساس نظرسنجی رویترز و ایپسوس، «میشل اوباما» بانوی اول سابق کاخ سفید، تنها نامزد جایگزین ریاست جمهوری برای دموکرات‌ها بجای جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا است که می تواند دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر (۱۵ آبان) را شکست دهد.

تصویر میشل اوباما تنها گزینه جایگزین جو بایدن

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس این نظرسنجی رویترز و ایپسوس، میشل اوباما نه تنها تنها گزینه فرضی است که ترامپ را در نظرسنجی ها شکست می دهد، بلکه او همچنین در صدر جدول محبوبیت در میان مردم قرار دارد و ترامپ و بایدن هر کدام بیش از ۱۰ درصد از او عقب ترند.

طبق گزارش‌ها، میشل اوباما علاقه‌ای به نامزدی در انتخابات نداشته است، درحالی که درخواست‌ها برای کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها پس از مناظره هفته گذشته او به اوج خود رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به ۶۰ درصد موافق هستند که بایدن از رقابت ریاست جمهوری خارج شود که حدود ۳۳ درصد از دموکرات ها را شامل می شود.

میشل اوباما حمایت ۵۰ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده را به دست آورده در حالی که تنها ۳۹ درصد می گویند که به ترامپ رای می دهند.

سایر نامزدهای فرضی دموکرات یا عملکردی مشابه یا بدتر از بایدن در برابر ترامپ دارند:

کامالا هریس معاون بایدن با ۱ درصد در مقابل ترامپ شکست می خورد. ترامپ ۴۳ درصد آرا و هریس ۴۲ درصد را به دست آورده است.

گوین نیوسام فرماندار دموکرات کالیفرنیا ۳ درصد کمتر از ترامپ رای آورده است و سایر نامزدهای فرضی حزب دموکرات بین ۳۴ تا ۳۹ درصد از آرا را به دست آورده اند.

شورای سردبیری نیویورک تایمز در سرمقاله این نشریه آمریکایی پس از برگزاری نخستین مناظره بایدن با دونالد ترامپ در توصیه‌ای به رئیس جمهور آمریکا، نوشت: بهترین خدمتی که جو بایدن در حال حاضر می‌تواند برای مردم این کشور انجام دهد، انصراف از ادامه رقابت‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است.

بایدن ۸۱ ساله روز جمعه از خود دفاع کرد و مدعی شد: اگر با جان و دل معتقد نبودم که می‌توان این کار را انجام بدهم بار دیگر برای ریاست جمهوری شرکت نمی‌کردم.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

منبع: ایرنا

705325