تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیت‌کوین: فاز تثبیت قیمت BTC کی به پایان می‌رسد؟

قیمت بیت‌کوین در ماه ژوئن یک روند نزولی داشت. با این حال، با توجه به الگوهای تکنیکال و کاهش ذخایر صرافی‌ها، تحلیلگران کریپتو انتظار دارند که این روند نزولی و تثبیت قیمت بیت‌کوین به پایان برسد.
تصویر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیت‌کوین: فاز تثبیت قیمت BTC کی به پایان می‌رسد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از روش‌های تحلیل تکنیکال که به پایان احتمالی فاز تثبیت اشاره دارد، روش وایکوف (Wyckoff) است.

به گفته تحلیلگران، اگر فاز تجدید انباشت ادامه یابد، می‌توان انتظار داشت که بیت‌کوین به سمت بالا حرکت کند. خروج بیت کوین از صرافی‌ها و کاهش ذخایر آنها، به معنی تجمع و ادامه انباشت است. تحلیلگران معتقدند که این کاهش ذخایر با فاز تجدید ذخیره در روش وایکوف سازگار است. به گفته آنها، خروج بیت ‌کوین‌ها از صرافی‌ها نشان‌دهنده اعتماد هولدرها به این ارز دیجیتال است.

در همین راستا، رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر محبوب کریپتو، با انتشار پستی در اول جولای نوشت که بیت کوین پس از یک افت بیش از ۷ درصد در ماه ژوئن، روند نزولی یک ماهه خود را شکسته است.

در نمودار روزانه، به نظر می‌رسد که بیت‌ کوین یک الگوی پرچم گاوی را تشکیل می‌دهد که نشان‌دهنده حرکت صعودی بیشتر است. این تحلیلگر همچنین معتقد است که در نمودار بیت کوین، تشکیل یک کف بالاتر تایید شده و شاهد شکل‌گیری روند صعودی هستیم.

همچنین، تحلیلگر دیگری به نام تایتان آف کریپتو (Titan of Crypto)، با انتشار نموداری در دوم جولای، پیش‌بینی کرده که قیمت بیت‌کوین می‌تواند در ماه‌های آینده به مرز ۹۰ هزار دلار برسد.

افزایش فشار فروش از سمت نهادهای دولتی

با این حال، معامله‌گران باید به فشار فروش قابل‌توجهی که ممکن است در ماه جولای رخ دهد، توجه کنند. طبق گزارش‌ها، کیف پول منتسب به دولت آلمان در نوزدهم ژوئن تقریبا ۶,۵۰۰ بیت‌کوین را منتقل کرد. این کیف پول در دوم جولای نیز، تعداد زیادی بیت‌کوین به ارزش ۵۲ میلیون دلار انتقال داد و هنوز بیش از ۴۳,۸۵۰ بیت‌کوین به ارزش بیش از ۲.۷۵ میلیارد دلار در اختیار دارد.

این نوع فشار فروش، همراه با سایر عوامل اقتصادی کلان، می‌تواند خریداران را تحت تاثیر قرار دهد و فعالیت سرمایه‌گذاران را سرکوب کند.

از طرفی، با شروع بازپرداخت بدهی‌های صرافی مت‌گاکس (Mt. Gox) که زمان آن در اوایل جولای تخمین زده شده، بیت کوین ممکن است فشار فروش بیشتری را متحمل شود. طبق گزارش‌ها، بیش از ۹.۴ میلیارد دلار بیت‌کوین میان تقریبا ۱۲۷,۰۰۰ طلبکار مت‌گاکس توزیع خواهد شد. این افراد بیش از ۱۰ سال است که منتظر بازپس‌گیری وجوه خود هستند و پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از آنها پس از دریافت، وجوه خود را نقد کنند.

منبع: رمزارز نیوز

705267