نباید در مذاکرات امتیاز بدهیم و هیچ امتیازی نگیریم

رییس ستاد انتخاباتی جلیلی در استان کرمانشاه گفت: دکتر جلیلی می‌گوید نباید در مذاکرات تسلیم محض باشیم و اینگونه باشد که امتیاز بدهیم و هیچ امتیازی نگیریم.

تصویر نباید در مذاکرات امتیاز بدهیم و هیچ امتیازی نگیریم

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالرحیم بنکدار، امروز (۱۲ تیر) در نشستی خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران به میزبانی ایسنا در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه ما معتقدیم براساس فرموده حضرت علی(ع) باید با مردم براساس لطف و محبت و رحمت رفتار کنیم، افزود: در خط فکری که شهید رییسی آن را دنبال می‌کرد و دکتر جلیلی هم ادامه‌دهنده همین خط فکری است، خدمت به مردم یک وظیفه اعتقادی است و مردم در اولویت خواهند بود.

وی گفت: برای ما مهم است که به مردم خدمت واقعی شود و تلاش دکتر جلیلی هم این است که نوکر مردم باشد و مردم از عملکردش راضی باشند، همانگونه که از عملکرد دولت شهید رییسی راضی هستند.

بنکدار در خصوص دیدگاه جلیلی در خصوص سیاست خارجی، گفت: برخی شایعات درست شده که دکتر جلیلی مخالف مذاکره است که به هیچ وجه صحت ندارد. ایشان سالها در جایگاه مذاکره کننده ارشد کشورمان بوده و به مذاکره بعنوان یک اصل اعتقاد دارد، اما از جایگاه برابر و برای کسب منافع برای مردم. دکتر جلیلی می گوید نباید در مذاکرات تسلیم محض باشیم و اینگونه باشد که امتیاز بدهیم و هیچ امتیازی نگیریم. چنین مذاکراتی که ارزشی ندارد.

وی افزود: در هشت سال دولت روحانی این راه را رفتند و ایران به همه تعهداتش عمل کرد، اما طرف‌های دیگر حتی به یک تعهدشان عمل نکردند. دکتر جلیلی دیپلماسی ملتمسانه را قبول ندارد، اما مذاکره‌ای که بر مبنای تامین منافع کشور باشد را قبول دارد.

وی با بیان اینکه دکتر جلیلی همه تلاشش را برای رفع تحریم‌ها خواهد کرد گفت: دکتر جلیلی معتقد است باید با دنیا و در جهت تامین منافع کشور روابط اقتصادی فعال داشته باشیم، البته با اولویت همسایگان و کشورهای اسلامی.

بنکدار در خصوص دیدگاه جلیلی در خصوص مسائل اقتصادی هم گفت: دیدگاه دکتر جلیلی در خصوص سیاست‌های کلی اقتصادی مبنی بر توزیع عادلانه ثروت است. اعتقادش این است اگر قرار است حمایت‌های یارانه‌ای یا واگذاری زمین و ... صورت بگیرد باید بیشترین امتیازات به اقشار محروم و متوسط جامعه داد شود. این نگاه در دولت شهید رییسی هم بود و افزایش ۳۷ درصدی حقوق کارگران با همین نگاه صورت گرفت.

وی در خصوص نظر جلیلی درباره فیلترینگ هم گفت: دکتر جلیلی عنوان کرده که در شرایط عادی موافق فیلترینگ نیست و این وضعیت را موجب آسیب برخی کسب و کارها و محدود کردن دسترسی آزاد به اطلاعات می‌داند، البته در شرایط خاص و امنیتی ممکن است نیاز به فیلترینگ باشد. همانگونه که در کشورهای دیگر هم اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت جلیلی از بدنه کارشناسی با هر دیدگاهی استفاده خواهد شد، افزود: دکتر جلیلی معتقد است در بدنه کارشناسی به هیچ عنوان نباید خط فکری و سیاسی مانع از استفاده از ظرفیت‌ها شود. اما در بدنه مدیریتی قاعدتا باید از افراد همدل و هم نظر استفاده شود تا هماهنگی خوبی در مدیریت اجرایی کشور شکل بگیرد.

رییس ستاد انتخاباتی جلیلی در استان کرمانشاه در خصوص طرح عفاف و حجاب هم گفت: به اعتقاد دکتر جلیلی این طرح نقاط ضعف و قوتی دارد و باید نقاط ضعفش برطرف شود تا به یک طرح تاثیرگذار و مفید تبدیل شود.

وی به سفر سعید جلیلی به کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: دکتر جلیلی، فردا(چهارشنبه) به کرمانشاه سفر خواهد کرد و ساعت ۱۰ صبح در ورزشگاه امام(ره) با مردم دیدار می‌کند که از همه مردم استان برای حضور در این دیدار دعوت می‌کنم.

بنکدار در خصوص پایبندی به اصول اخلاقی هم گفت: هم آقای جلیلی و هم آقای پزشکیان معتقد به رعایت اصول اخلاقی هستند، اما در بین طیف طرفداران دو نامزد که بسیار هم وسیع هستند شاید برای برخی رعایت اصول اخلاقی مهم نباشد و خیلی هم امکان کنترل نیست. عده‌ای هم هستند که این وسط می‌خواهند فضا را آلوده کنند. البته ما همه تلاش خود را می‌کنیم که اخلاق رعایت شود و فضا سالم باشد. توصیه‌مان هم این است که هر کسی هوادار دکتر جلیلی است، اخلاق را رعایت کند.

وی با بیان اینکه باید برای حضور حداکثری مردم در عرصه‌های مهمی همچون انتخابات تلاش کنیم، گفت: اینکه امروز عده‌ای در انتخابات شرکت نمی‌کنند به این دلیل است که به عملکردها نقد دارند. همه باید مسئولیت عملکردمان را بپذیریم. برای ایجاد اعتماد دوباره در جامعه باید مردم را به معنای واقعی ولی نعمت بدانیم، نباید شعارهای فریب دهنده بدهیم، نباید دروغ بگوییم. این کارها مردم را دلسرد خواهد کرد. در طول سالهای پس از انقلاب حدود سه چهارم زمان امور اجرایی کشور دست دوستان رقیب سیاسی ما بوده و باید مسئولیت مشکلات امروز را بپذیرند و با مردم صادقانه حرف بزنند.

بنکدار بر این نکته هم تاکید کرد که هیچ سهمی از دولت احتمالی جلیلی نخواهد خواست و گفت: قصد پذیرفتن هیچ مسئولیت اجرایی ندارم.

روز گذشته هم نشست خبری رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در کرمانشاه به میزبانی ایسنا برگزار شد.

منبع: ایسنا

695077