موسوی:

پرداخت کامل و به موقع مستمری‌های ماهانه بدون نیاز به استقراض بانکی

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: هرچه برای تکریم و بزرگداشت شأن و منزلت این عزیزان تلاش شود، کارگران و فعالان امروز حوزه تولید را نسبت به آینده، امیدوارتر می‌سازد و این وظیفه و مأموریتی است که بخشی از آن برعهده سازمان تأمین‌ اجتماعی به عنوان بزرگترین و فراگیرترین صندوق بازنشستگی کشور گذاشته شده است و در اجرای این مأموریت، امید داریم که از دعای خیر بازنشستگان و مستمری‌بگیران بهره‌مند باشیم.
تصویر پرداخت کامل و به موقع مستمری‌های ماهانه بدون نیاز به استقراض بانکی

به گزارش سایت خبری پرسون، میرهاشم موسوی، با صدور پیامی به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، خانواده را اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر دانست و نقش برجسته سالمندان و خردمندان در نهاد خانواده را ضامن حفظ و استمرار حیات این نهاد مهم اجتماعی توصیف کرد.

متن پیام مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

"خانواده" اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده که می‌تواند منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزش‌های انسانی در میان اعضای یک جامعه باشد. توجه به دوام و استحکام و نیز پویایی این بنای مقدس و بنیادین، از اصول اساسی مورد توجه در همه ادیان آسمانی است. دین مبین اسلام نیز به‌عنوان مکتبی انسان‌ساز، بیشترین توجه را به نهاد خانواده دارد و این نهاد مقدس را کانون تربیت دانسته و نیک‌بختی یا شوربختی یک جامعه را به این بنا وابسته می‌داند. پیامبر گرامی اسلام (ص)، سالمندان را مایه نزول برکت و گسترش نعمت‌های الهی می‌دانند و مولای متقیان علی (ع) نیز، نسبت به احترام به سالخوردگان توصیه می‌کنند.

خانواده، اگرچه کوچک‌ترین واحد اجتماعی است اما بزرگ‌ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار می‌آید که استحکام و سلامت کارکردی آن از سوی همه مصلحان اجتماعی مورد تأکید بوده و هست. در این نهاد مهم اجتماعی، نقش برجسته سالمندان و خردمندان در جایگاه ستون‌های استحکام و پایداری نهاد خانواده، ضامن حفظ و استمرار حیات این نهاد مهم اجتماعی است. نامگذاری ۲۵ ذی‌الحجه روز نزول سوره مبارکه هَلْ أَتَی (انسان) به‌عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان، فرصتی مغتنم است تا با تأسی به سیره ائمه اطهار (ع)، ضمن ارج نهادن به سالمندان و بازنشستگان عزیز، بر اهمیت ویژه جایگاه خانواده به عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی در سعادت بشری، تأکیدی دوباره شود.

سازمان تأمین‌ اجتماعی با تحت پوشش داشتن بیش از چهار میلیون نفر از بازنشستگان فرهیخته و مستمری‌بگیران گرانقدر کشور و خانواده‌های تحت تکفل آنان، بر مبنای این باور که بنیان‌های اقتصادی، صنعتی و نظام اداری کشور، با همت و همیّت زنان و مردانی بنیان گذاشته شده است که موی خود را در آسیاب توسعه و پیشرفت این آب و خاک، سپید کرده‌اند و هر نقشی که بر دستان و چهره آنان افتاده، درسی گرانبها است از تجربه‌هایی که نباید به سادگی فراموش شوند؛ تلاش دارد که با ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی از این سرمایه‌های گرانبها و تجربه‌های ذی‌قیمت حمایت و پشتیبانی کند.

هرچه برای تکریم و بزرگداشت شأن و منزلت این عزیزان تلاش شود، کارگران و فعالان امروز حوزه تولید را نسبت به آینده، امیدوارتر می‌سازد و این وظیفه و مأموریتی است که بخشی از آن برعهده سازمان تأمین‌ اجتماعی به عنوان بزرگترین و فراگیرترین صندوق بازنشستگی کشور گذاشته شده است و در اجرای این مأموریت، امید داریم که از دعای خیر بازنشستگان و مستمری‌بگیران بهره‌مند باشیم.

در دولت سیزدهم و متأثر از رویکرد توسعه خدمات که همواره مورد تأکید رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی بوده است، در سازمان تأمین‌ اجتماعی کوشیدیم با اجرای اصلاحات بنیادین و نیز تدوین برنامه‌های تحولی برای غلبه بر چالش ناترازی منابع و مصارف، ضمن پرداخت کامل و به موقع مستمری‌های ماهانه بدون نیاز به استقراض از نظام بانکی، با اقداماتی چون اعزام مستمری‌بگیران و بازنشستگان به سفرهای زیارتی مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی، تقبل بخشی از حق بیمه تکمیلی سالمندان و افزایش سهمیه و مبلغ وام‌های ضروری بازنشستگان، تا حد امکان شرایط معیشتی و رفاهی این عزیزان را بهبود بخشیم و در خدمت این سایه‌ساران بی‌منت تجربه و خرد باشیم.

در موضوع خانواده نیز تلاش شد تا با رویکرد حمایت از بنیاد خانواده و جوانی جمعیت، توسعه تسهیلات رفاهی و درمانی مرتبط با خانواده در مواردی نظیر افزایش ایام غرامت بارداری، پوشش هزینه‌های درمان ناباروری، برگزاری دوره‌های آموزشی خانواده، حذف محدودیت پرداخت کمک هزینه اولاد و … با جدیت دنبال شود.

اینجانب ضمن تبریک ۲۵ ذی‌الحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان، ارائه خدمت به این عزیزان را افتخاری ارزشمند برای سازمان تأمین‌ اجتماعی می‌دانم و امیدوارم که با همت و تلاش همه کارکنان سازمان تأمین‌ اجتماعی، بتوانیم خدمتگزاری صدیق برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان باشیم.

منبع: مهر

695068