جزییات برنامه نامزدهای ریاست جمهوری برای تئاتر و سینما

رئیس هییت مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران، نادیده گرفته شدن هنر را در اعلام برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری رو باعث تاسف دانست.

تصویر جزییات برنامه نامزدهای ریاست جمهوری برای تئاتر و سینما

به گزارش سایت خبری پرسون، داوود نامور عنوان کرد: هیچکدام از نامزدهای ریاست جمهوری در اعلام برنامه‌های پیش رو به تئاتر و سینما نپرداختند و این باعث تاسف است که این بخش از هنر نادیده گرفته شد؛ نه‌تنها تئاتر و سینما بلکه به هیچ هنری اشاره نشد و این در حالی است که به گفته بزرگان، فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است و کمترین پرداخت دو نامزدی که امروز در مرحله دوم انتخابات قرار دارند به عرصه هنر و تئاتر و سینما بود.

وی گفت: سوال اصلی این است که این دو نامزد چه حمایتی از تئاتر دارند و قرار است چه برنامه ویژه و یارانه‌ای خاصی را برای تئاتر و سینما درنظر بگیرند؟ برای حمایت از گروه‌های نمایشی و سازندگان مستقل سینمایی و تئاتر چه برنامه‌ای دارند و برای ادامه حیات این دو هنر مهم می‌خواهند چه کنند؟

نامور ادامه داد: نوع تولید و محتوای گروه‌های نمایشی و سینمایی که تئاتر و فیلم تولید می‌کنند در دوره‌های احتمالی ریاست جمهوری هر یک از این دو نامزد چه خواهد بود؟ آیا قرار است فضا برای گروه‌های تولید و برای پرداخت به مضامین اجتماعی، بازتر شود؟ آیا ممیزی‌ها و سانسور را بیشتر پیگیر می‌شوند؟ این‌ها کمترین خواسته و سوال از سوی گروه‌های نمایشی و سینمایی است که هیچ پرداختی به این بخش نشده است.

داوود نامور اظهار کرد: امیدوارم در مناظره‌های جدید و صحبت از برنامه‌ها در روزهای آتی، از اهداف خود در این بخش سخن بگویند؛ این سوال ما از رئیس جمهور آینده است که به عنوان فعالان بخش تماشاخانه‌های مستقل، برنامه‌های حمایتی‌شان از بخش خصوصی چیست؟ بخش خصوصی فعال در عرصه هنر بخصوص تئاتر با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و با دشواری تا امروز سرپا ایستاده و ما منتظریم بدانیم برای حمایت از این بخش هر دو نامزد چه برنامه‌ای دارند. این حق همه فعالان این عرصه است که به پرسش‌های آنان پاسخ داده شود.

منبع: ایسنا

694904