جزایر گردشگری مالدیو، بهشت گمشده در میان اقیانوس

معرفی بهترین جاهای دیدنی مالدیو کار سختی است. ۶۰ میلیون سال قبل اصلا جایی به‌نام «مالدیو» روی نقشه جهان وجود نداشت؛ فوران هزاران آتشفشان سبب شد تا کم‌کم جزایر مرجانی با سواحل شنی سفید از میان آب‌های درخشان سربرآورند؛ حالا ترکیب سه رنگ آبی، سفید و سبز در طبیعت مالدیو باعث می‌شود احساس کنید اینجا بهشت روی زمین است!
تصویر جزایر گردشگری مالدیو، بهشت گمشده در میان اقیانوس

به گزارش سایت خبری پرسون، بهشتی که نخل‌‌ها و درختان نارگیل در سواحلی شنی سفید تاب می‌خورند، تالاب‌ها مثل آیینه شفافند، جزایر مرجانی همه‌جا سر از آب برآورده‌اند، هتل‌های فوق‌لوکس و رستوران‌ها و کافه‌هایی با سطح جهانی خودنمایی می‌کنند و تماشای جهان زیر آب درست مثل تفریحات روی آب راحت و دست‌یافتنی است. اگر رویای سفر با تور مالدیو ترغیب‌تان کرده است تا لیستی از جاهای دیدنی مالدیو را تهیه کنید، کار سختی پیش رو دارید.

در حالی که مساحت این کشور تقریباً 90000 کیلومتر مربع است، تنها 298 کیلومتر مربع از آن خشکی است. این جزایر در یک زنجیره دوگانه از 26 جزیره مرجانی گروه بندی می شوند.

تور مالدیو با جغرافیای منحصر به فرد هر بیننده را مسحور خود می کند. صخره‌هایی که نوارهای رنگی را ارائه می‌دهند، جزایر ریز جواهر مانند که با سفیدترین شن‌های نرم احاطه و شفاف‌ترین آب‌های کم‌عمق که می‌توان تصور کرد احاطه شده‌اند. تنها 200 جزایر مسکونی هستند و تعداد کمی از جزایر مرجانی استراحتگاه هستند.

چرا به مالدیو سفر کنیم؟

زیبایی مالدیو فقط برای آب نیست. مالدیو خانه حدود پنج درصد از صخره‌های سیاره است که با انفجار رنگ ناشی از مرجان‌های نرم و سختی که آنها را تشکیل می‌دهند، به وجود می‌آیند. صخره ها محل زندگی هزاران گونه ماهی است. ماهی‌های دریایی بزرگ مانند مانتا و کوسه‌های نهنگ که توسط مواد مغذی غنی جریان می‌یابند، مالدیو را به خانه خود تبدیل کرده‌اند.

  • مردم

در حالی که اطلاعات کمی در مورد تاریخ باستانی مالدیو وجود دارد، محققان و مورخان معتقدند که مالدیو یک فرهنگ قدیمی است که بیش از 2500 سال پیش جمعیت داشته است. نژاد مالدیو نتیجه چندین موج سکونت از مناطق مختلف شبه قاره هند و هزاران سال تعامل مردم از نژادها و قومیت های مختلف است که در طول چندین قرن از اقیانوس هند عبور کرده است. فرهنگ و سنت های این کشور و ویژگی های جسمانی متنوع مردم گواه این واقعیت است که این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، دیگ ذوب مردم و فرهنگ ها بوده است. زبان مالدیویی دیوهی است که یک زبان هندی-آریایی است.

آخرین سرشماری در سال 2024 جمعیت را 417660 نفر برشمرده است. یک سوم جمعیت در ماله زندگی می کنند، در حالی که بقیه در 200 جزیره پراکنده در سراسر کشور زندگی می کنند.

معیشت مردم مالدیو به طور سنتی به دریاها بستگی داشت و ماهیگیری منبع اصلی امرار معاش بود. در حالی که ماهیگیری هنوز از نظر اشتغال و درآمد به اقتصاد کمک می کند، گردشگری منبع اصلی درآمد برای اقتصاد مالدیو امروزه است.

  • فرهنگ

اگرچه مالدیو خانه بیش از نیم میلیون نفر است، فرهنگ و سنت های منحصر به فرد خود را دارد. در حالی که به شدت تحت تأثیر فرهنگ های مختلف در اطراف اقیانوس هند قرار گرفته است، فرهنگ، صنایع دستی و سنت های مالدیو توسط محیط جزیره و دریاهایی که آن را احاطه کرده اند شکل گرفته است.

دیوهی زبان مردم مالدیو است. خط کنونی ، Thaana، منحصر به فرد است و از اعداد عربی در حدود قرن شانزدهم ساخته شده است. مردمان مالدیو استاد ساخت قایق هستند. قایق سنتی مالدیو به نام dhoni در طول قرن‌ها شکل گرفته است و در نتیجه کاردستی کاملاً مناسب با شرایط مختلف دریاها است. غذاهای سنتی به شدت بر پایه ماهی و نارگیل است، با غذاهای متعددی که هیچ شباهتی در هیچ کجای منطقه ندارند.موسیقی مالدیو تأثیرات قوی از شرق آفریقا، عربستان و شبه قاره هند را نشان می دهد.

  • محیط زیست

مالدیو یکی از حساس ترین محیط ها را در هر جای کره زمین دارد. صخره های مرجانی پایه و اساس جزایر هستند. آنها از جزایر کوچک به عنوان سیستم دفاع طبیعی آن محافظت می کنند و اقتصاد کشور به شدت به سلامت صخره ها و اکوسیستم های آن بستگی دارد.

چندین تلاش برای حفاظت از محیط زیست دریایی ارزشمند مالدیو در حال انجام است. در حالی که چندین گونه دریایی و پرندگان توسط قانون محافظت می شوند، مناطق حفاظت شده برای تضمین حفاظت از اکوسیستم های خاص و تنوع زیستی غنی کشور تعیین شده اند. این شامل ذخیره‌گاه‌های طبیعی تعیین‌شده در جزایر مرجان‌های مختلف برای حفاظت از تالاب‌ها و حرا و حفاظت از مناطق دریایی و تعیین ذخایر زیست‌کره است که صخره‌های مرجانی، جزایر، بسترهای چمن دریایی و حرا را پوشش می‌دهد.

چندین استراحتگاه نیز برنامه های خود را انجام می دهند. در حالی که برخی از برنامه های انجام شده توسط استراحتگاه ها بر حفاظت و توانبخشی لاک پشت های دریایی تمرکز دارند، برخی دیگر درگیر تحقیقات پیشرفته در مورد بازسازی صخره های مرجانی هستند.

به بازدیدکنندگان مالدیو توصیه می‌شود که زباله‌های غیرقابل تجزیه زیستی خود را با خود حمل کنند و مراقب باشند که هنگام غواصی یا غواصی روی سازه‌های مرجانی نمانند، دست نزنند یا آن‌ها را جدا نکنند.

  • قابلیت اتصال

مالدیو ارتباط خوبی با سایر نقاط جهان دارد. چندین پرواز از اروپا، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی به فرودگاه بین المللی ولانا، دروازه اصلی مالدیو، انجام می شود. بیشترین ترافیک بین المللی از کلمبو، سریلانکا، شهرهای مختلف هند و تور مالزی است، در حالی که چندین پرواز برنامه ریزی شده و چارتر مسافرانی را از تمام پایتخت های بزرگ اروپا و شهرهای جنوب شرق آسیا می آورند.

هنگامی که در مالدیو هستید، می توانید به هر یک از دوازده فرودگاه داخلی و بین المللی که روزانه چندین پرواز به آنها انجام می شود، سفر کنید. خدمات کشتی برنامه ریزی شده نیز از Male' به بسیاری از جزایر مرجانی انجام می شود.

همه چیز راجب مالدیو در سال 2024

اطلاعات سفر به مالدیو

اگر به یک استراحتگاه سفر می کنید، به احتمال زیاد در زمان رزرو اقامتگاه، انتقال شما از قبل هماهنگ خواهد شد. انتقال به استراحتگاه های اطراف فرودگاه با قایق تندرو و انتقال به استراحتگاه ها و جزایر دورتر با هواپیمای دریایی انجام می شود.

زمان 5 ساعت قبل از GMT و کد تلفن بین المللی+960 و برق 240 ولت

  • خدمات موبایل

سیم کارت های اعتباری از دو شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن همراه در فرودگاه موجود است. سیم کارت ها را می توان برای تماس های محلی و بین المللی و برای داده استفاده کرد.

  • واحد پول

روفیا مالدیو (MVR) واحد پول محلی است.

  • ویزا

همه ملیت ها در بدو ورود ویزای 30 روزه دریافت می کنند، مشروط بر اینکه پاسپورت معتبر، بلیط برای ادامه سفر و رزرو در یک مرکز توریستی یا بودجه کافی برای پوشش اقامت خود در کشور داشته باشید.

  • سفر و انتقال

انتقال با قایق تندرو برای استراحتگاه های نزدیک به فرودگاه بین المللی معمول است. بقیه با هواپیمای دریایی یا پرواز داخلی پوشش داده می شود. اگر به ماله سفر می کنید، می توانید از فرودگاه تاکسی بگیرید. روزانه چندین پرواز از فرودگاه بین المللی ولانا به 12 فرودگاه داخلی و بین المللی این کشور انجام می شود. کشتی های برنامه ریزی شده نیز از ماله به بسیاری از جزایر مرجانی کار می کنند.

  • آب و هوا

درجه حرارت در طول سال آب و هوای گرمسیری گرم. میانگین دمای بالا 31.5 درجه سانتیگراد و متوسط ​​دمای پایین 26.4 درجه سانتیگراد است. بادهای موسمی جنوب غربی از ماه می تا اکتبر بارندگی به همراه دارد و بادهای موسمی شمال شرقی از نوامبر تا آوریل به طور کلی آفتابی است.

  • خدمات درمانی

بیمارستان عمومی اصلی بیمارستان یادبود ایندیرا گاندی (IGMH) و بیمارستان های خصوصی ADK و Treetop در ماله واقع شده اند. هر آتول حداقل یک بیمارستان دارد و بیشتر استراحتگاه ها کلینیک و پزشکان داخلی خود را دارند.

جزایر مالدیو

کشور مالدیو به سرزمین جزیره‌ ها شهرت دارد، جزیره‌ های کوچکی که با فاصله‌ های کمی از یکدیگر قرار گرفته و این کشور را تشکیل داده اند. پایتخت کشور مالدیو، جزیره ماله نام دارد که جزو دیدنی های بی نظیر مالدیو محسوب می شود. مالدیو در عین حال که سرشار از ساحل های هیجان انگیز جزیره هاست ولی باز هم آرامش خاصی در اقیانوس هند وجود دارد. مجمع الجزایر مالدیو از ۱۱۹۲ جزیره روی اقیانوس هند تشکیل شده است که به شکل یک پرنده در حال پرواز است؛ البته توجه داشته باشید بزرگترین جزیره در مجمع‌ الجزایر مالدیو ۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و در مجموع در مالدیو ۹ جزیره با مساحتی بزرگتر از ۲ کیلومتر مربع وجود دارند و ۲۰۰ عدد از این جزیره ‌ها مسکونی بوده و بقیه فقط جنبه زیبایی داشته و ۸۸ جزیره نیز دارای اقامت گاه‌ های گردشگری هستند.


جزایر گردشگری مالدیو

بهترین زمان سفر به جزایر مالدیو

تقریباً همه جزیره‌ های کشور مالدیو دارای آب و هوای گرمسیری هستند؛ بهار، تابستان و پاییز نیز در این کشور گرم و خشک است؛ اما زمستان ‌ها رطوبت هوا بسیار بالا بوده و باد و باران و طوفان زیادی جریان دارند، به همین دلیل دریا و قایق ها و کشتی ها دچار مشکل می شوند و رفت و آمد بین جزایر را محدود می کنند، بنابراین توریست ها علاقه زیادی به سفر در این فصل را ندارند و در بین بهار تا پاییز به فکر خرید بلیط هواپیما هستند تا سفر خاطره انگیز در این کشور پر جزیره داشته باشند. توریست ها بعد از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه بین‌ المللی هول هوله در نزدیکی ماله توسط اتوبوس‌ های فرودگاه به اسکله‌ مسافربری می روند و به وسیله کشتی یا هواپیمای دریایی به هر جزیره ای از این کشور که بخواهند حرکت می کنند. توجه داشته باشید که قبل از عزیمت خود به فکر تهیه بلیط این وسایل نقلیه باشید و زمان دقیق پروازتان را در نظر بگیرید تا به شب هنگام نیفتد، زیرا شب در این اسکله هیچ قایقی پیدا نخواهید کرد.


جزایر گردشگری مالدیو

نکات لازم در سفر به جزایر مالدیو

در هنگام سفر به کشور مالدیو مراقب خود و فرزندانتان باشید، زیرا برای رفت و آمد به Maldive Islands باید چند باری سوار قایق شوید و در این میان دریازدگی یکی از مشکلاتی است که ممکن است کودکان و حتی بزرگسالان دچار شوند، اما در حالت کلی سفر به جزیره های کشور مالدیو مختص آرامش گرفتن و در نهایت شنا و غواصی است که می توانید روی شن ‌های سفید ساحل و زیر سایه‌ درختان گرمسیری دراز کشیده و استراحت کنید. با توجه به محدود بودن خشکی در این کشور، دنیای شگفت انگیزی در زیر سطح آب وجود دارد که بیش از ۲۰۰۰ گونه ماهی در رنگ ها و شکل های گوناگون در این جزایر زندگی می‌کنند؛ به همین دلیل کشور مالدیو در سال ۲۰۱۱ به عنوان محیط زیست جهانی یونسکو انتخاب گردیده است و به عنوان یکی از غنی ترین صخره های مرجانی در دنیا شهرت دارد.

جزایر کشور مالدیو در حالت کلی به دو نیمه تقسیم می شود؛ جزایر نیمه شمالی و جزایر نیمه جنوبی. در ادامه نیز می خواهیم شما را با تعدادی از جزیره های مشهور این کشور آشنا کنیم:

معرفی جزایر نیمه‌ شمالی مالدیو

این جزایر جزو پرطرفدارترین جزیره های کشور مالدیو هستند که هم جمعیت بیشتری دارند و هم امکانات خوبی برای توریست‌ ها ارائه می دهند.

جزیره گافاروفالو

یکی از مشهورترین جزایر شمالی، جزیره‌ گافاروفالو نام دارد، گافاروفالو نزدیک پایتخت قرار گرفته و یکی از بهترین قسمت های اقیانوس هند برای غواصی دقیقا همین جزیره است. همه ساله تورهای غواصی در این جزیره برگزار می‌شوند. اگر به غواصی علاقه دارید، بهتر است این جزیره را از دست ندهید. البته همراه با غواصی می توانید کارهای دیگری نظیر عکاسی زیر آب انجام دهید، یکی از کارهای بسیار جذاب گرفتن یک عکس یادگاری کنار ماهی ‌های زیر دریا است.


جزایر گردشگری مالدیو

جزیره ماله
یکی از بزرگ‌ ترین شهرهای کشور مالدیو که به عنوان مرکز تجاری و پایتخت این کشور نیز شناخته شده است، ماله نام دارد. این شهر با کشور سریلانکا مرز آبی داشته و دارای فرودگاهی مجهز و مدرن است. شهر ماله دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که می‌توان به مسجد جامع، موزه ملی، مقر مولی آگ، مسجد محلی و بازار ماهی اشاره کرد.
جزیره ها دال
جزیره هادال نیز از هفده جزیره تشکیل شده است و از مهم ‌ترین جزیره‌ این قسمت کولهادوفوشی نام دارد و شامل امکانات رفاهی متعددی است.
جزیره را
جزیره را نیز از شانزده جزیره‌ مسکونی تشکیل شده است و امکانات غواصی متعددی برای توریست‌ ها در این جزیره تدارک دیده‌ شده است و باعث جذابیت هر چه بیشتر این جزیره می شود. سمت غرب جزیره را جزو بهترین و بزرگ ترین منطقه‌ ماهیگیری مالدیو محسوب می شود.
جزیره ها الیف
یکی دیگر از جزایر شمالی مالدیو، جزیره‌ باریک و بلند ها الیف نام دارد. مجموعه جزایر ها الیف با شکل ذوزنقه‌ در شمالی‌ ترین نقطه‌ مالدیو قرار گرفته و از شانزده جزیره‌ مسکونی کوچک تر تشکیل شده است. این جزیره مخصوص ماهی‌ گیران است و می توانید بهترین غذاهای دریایی را اینجا تجربه کنید. تنوع غذاهای دریایی در این جزیره به قدری زیاد است که فرصت امتحان کردن همه شان را نخواهید داشت، مانند انواع ماهی، میگو، صدف و خرچنگ که هرکدامشان با روش مختلفی پخته می ‌شوند.


جزایر گردشگری مالدیو

جزایر آری، تودو و رادهو
جزایر دیگر نیمه‌ شمالی کشور مالدیو به نام های آری، تودو و رادهو هستند که در جزیره آری معمولا توریست های بیشتری وجود دارند و هتل های این جزیره همواره پر از گردشگر بوده و یک بازار محلی مشهور در این جزیره به فروش صنایع دستی زیبا فعالیت دارند.
جزایر جنوبی
حال اگر اهل شلوغی نیستید و دلتان مکانی آرام و خلوت می خواهد باید به جزایر جنوبی مالدیو سر بزنید؛ در ساحل های خلوت دراز بکشید و نوشیدنی نارگیل تازه نوش جان کنید. این جزایر دارای چشم اندازی خیره ‌کننده و خاطره ‌ای دلنشین برای گردشگران محسوب می شود.
جزیره واوو
جزیره واوو یکی از بهترین جزیره‌ های جنوبی است که با کم ترین ‌جمعیت دارای اسکله‌ منظمی است و می تواند در میان جزایر جنوبی مالدیو انتخاب خوبی برای مقصد سفر شما باشد؛ البته یکی از گران ‌ترین جزایر مالدیو نیز جزیره واوو محسوب می شود. این جزیره‌ از نظر اقتصادی نیز شهرت خوبی در این منطقه دارد و دارای هتل ‌ها و رستوران‌ های گران‌ قیمت و لوکسی است که می توان گفت در همه جای دنیا تک هستند و با چشم ‌اندازی زیبا در کنار دریا ساخته شده ‌اند.
جزیره ادو
جزیره‌ ادو جزو جزیره های جنوبی مالدیو است که از نظر اقتصادی و به خاطر هتل‌ ها و رستوران‌ های لوکس بعد از ماله شهرت خوبی دارد. سفر به این جزیره به صورت خانوادگی بسیار خوشایند است که خاطرات تکرار نشدنی را تجربه خواهید کرد و بهترین تفریحات آبی را در این جزیره خواهید داشت.

جاهای دیدنی مالدیو

جاهای دیدنی مالدیو

۱. ماله، فرصتی برای تجربه فرهنگ مالدیو

در فهرست جاهای دیدنی مالدیو، شهر «ماله» (Male)، پایتخت مالدیو، بهترین نقطه برای شروع ماجراجویی در این کشور زیبا است. ماله که از یک‌سو با ساختمان‌های تاریخی و از سوی دیگر با چشم‌انداز آب‌های فیروزه‌ای و سرسبز احاطه شده است، آنقدر شگفتی دارد که نباید به‌راحتی آن را از دست بدهید. این پایتخت زیبا با مساجد تاریخی، ساختمان‌های رنگارنگ، آب‌های فیروزه‌ای و درخت‌های نخلی که آرام آرام تاب می‌خورند، اگرچه جمع‌وجور و کوچک است اما بهانه‌های زیادی برای گشتن در شهر دارد. از قدم زدن در خیابان‌های شلوغ و بازارهای پرجنب‌وجوش گرفته تا آشنایی با تاریخ مالدیو، این‌ها کارهایی است که باید در شهر ماله انجام دهید:

  • از «مسجد جمعه» (Grand Friday Mosque) دیدن کنید؛
  • گنجینه‌های تاریخی مالدیو را در «موزه ملی» کشف کنید؛
  • در «ساحل مصنوعی» (Artificial Beach) از تماشای زیبایی لذت ببرید؛
  • از «موزه سونامی» (Tsunami Museum) دیدن کنید؛
  • غذاهای دریایی خوشمزه را امتحان کنید؛
  • در منطقه سرسبز «راسرانی باگیچه» (Rasrani Bageecha) قدم بزنید؛
  • از مرکز خرید «ماجیدی ماگو» (Majeedhee Magu) سوغاتی بخرید.

ماله، فرصتی برای تجربه فرهنگ مالدیو

۲. ساحل مصنوعی، مقصدی ایده‌ال برای شکمو ها

نگذارید واژه مصنوعی فریبتان دهد! این ساحل که به زیبایی خیره‌کننده‌اش مشهور است، پاتوق عشاق ساحل و البته علاقه‌مندان به غذا است. چشم‌انداز زیبای اقیانوس، ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز، مراکز تفریحی، کافه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌هایی برای استراحت، از جمله پیشنهادات ساحل مصنوعی برای بازدیدکنندگان است. اگر سری به ساحل مصنوعی زدید، حتما این کارها را انجام دهید:

  • از کافه معروف «اکسیژن» (Oxygen) دیدن کنید و غذاهای خوشمزه بخورید؛
  • با ورزش‌های آبی در ساحل هیجان را تجربه کنید؛
  • از پیاده‌روی طولانی در ساحل لذت ببرید؛
  • یک غروب دیدنی را تماشا کنید.

ساحل مصنوعی، مقصدی ایده‌ال برای شکمو ها

۳. موزه ملی مالدیو، دریچه ای رو به سرنوشت مالدیو

اگر دوست دارید سر از راز مالدیو درآورید، هیچ‌جا بهتر از موزه ملی مالدیو (National Museum) نیست. این موزه گنجینه‌ای است که همه تاریخ این کشور منحصربه‌فرد را یک‌جا جمع کرده است؛ پس فرصت را از دست ندهید و با تماشای آثار به‌نمایش درآمده در این موزه، یک سفر تاریخی پر پیچ‌وخم را تجربه کنید. موزه ملی مالدیو سیر جالب‌توجهی دارد و مجموعه‌ای عظیم از آثار باستانی، از دوران اسلامی و بودایی، را به نمایش می‌گذارد؛ بنابراین اصلا جای تعجبی ندارد که در لیست جاهای دیدنی مالدیو قرار بگیرد. در این موزه علاوه بر آثار باستانی، لباس‌ها و زیورآلات پادشاهان و ملکه‌های قبلی مالدیو، تخت‌‌های پادشاهی، سایبان‌های سلطنتی، دست‌نوشته‌ها، زره‌ها و آلات جنگی نیز به نمایش درآمده است که برای مالدیوی‌ها حسی آمیخته با غرور میهن‌پرستی دارد. این‌ها کارهایی است که می‌توانید در موزه ملی مالدیو انجام دهید:

  • آثار برجای‌مانده از دوران گذشته را تماشا کنید؛
  • به اعماق تاریخ مالدیو سفر کنید؛

موزه ملی مالدیو، دریچه ای رو به سرنوشت مالدیو

۴. آتول آدو، بهشتی با جزایر خیره کننده

در میان جاهای دیدنی مالدیو اگر سری به «آتول آدو» (Addu Atoll) بزنید، شک نکنید که نفس‌تان از این حجم از زیبایی بند می‌آید. «آتول» در لغت به‌معنای جزایر صخره‌ای مرجانی است که بر اثر فوران آتشفشان در دل اقیانوس پدید آمده‌اند. آتول‌ها گاه از یک جزیره و گاه از جزایر متعدد متصل یا نزدیک به‌هم تشکیل شده‌اند. مالدیو در کل ۲۰ آتول دارد که آتول آدو نیز یکی از آن‌ها است. این آتول که با نام «سینو» (Seenu) نیز شناخته می‌شود، چندین جزیره زیبا دارد که از مهم‌ترین‌شان می‌توان به جزیره گان (Gan)، جزیره میدهو (Meedhoo)، جزیره هولهدو (Hulhudhoo)، جزیره مارادو (Maradhoo) و جزیره فیدو (Feydhoo) اشاره کرد. علاوه بر جزایر زیبا و تصاویری که هرگز فراموش نخواهید کرد، آتول آدو با روستاهای تمیز، سایه درختان بلند نارگیل و تفریحات آبی سرگرم‌کننده مثل غواصی، اسنورکلینگ و ماهیگیری غافلگیرتان خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به آتول آدو، حتما این کارها را انجام دهید:

  • سری به جزیره معروف گان بزنید؛
  • در سواحل شنی و ماسه‌ای قدم بزنید و در زیبایی غوطه‌ور شوید؛
  • با بومیان جزیره تعامل کنید؛
  • در دریا شیرجه بزنید و جهان زیر آب را کشف کنید؛
  • در یک تور ماهیگیری شرکت کنید.

آتول آدو، بهشتی با جزایر خیره کننده

۵. جزیره مافوشی، تجربه یک سفر رمانتیک

اگر به‌دنبال یک مقصد ایده‌آل برای ماه‌عسل‌ یا یک سفر رمانتیک سایت‌ها را جستجو می‌کنید، شک نکنید که باید مالدیو را انتخاب کنید؛ اما کدام جاهای دیدنی مالدیو؟ مالدیو به‌طور کلی کشور رمانتیکی است اما در این بین، جزیره «مافوشی» (Maafushi) یکی از بهترین جاهای دیدنی مالدیو برای زوج‌ها است. فارغ از هیاهوی جهان، در آرامش و زیبایی این جزیره غوطه‌ور شوید و از زمان خود لذت ببرید؛ به تماشای بناهای تاریخی و سد شن‌های (Sandbar) استثنایی بروید و در رستوران‌ها غذا بخورید؛ سری هم به آژانس‌های غواصی بزنید تا بدانید زیر این آب‌های شفاف، چه دنیای هیجان انگیزی آرام گرفته است. جزیره مافوشی مهمانسراها و هاستل‌های دنج زیادی هم دارد که برای ماه‌عسل مناسب است. پیشنهاد ما این است که در جزیره مافوشی حتما این کارها را تجربه کنید:

  • تفریحات آبی هیجان انگیز مثل غواصی، کاتاماران و اسنورکلینگ را امتحان کنید.
  • از «سد فورافاتی» (Furafathi) دیدن کنید.
  • روی صندلی لم بدهید و از آفتاب‌گرفتن در کنار عزیزان‌تان لذت ببرید.
  • ماهیگیری شبانه را امتحان کنید.
  • نمایش جذاب و سنتی «بودوبرو» (Boduberu ) را تماشا کنید.

جزیره مافوشی، تجربه یک سفر رمانتیک

۶. مسجد جمعه، تماشای یک معماری خیره کننده

«مسجد جمعه» (Grand Friday Mosque) مالدیو تنها یک مقصد مذهبی نیست؛ بلکه یک جاذبه برای علاقه‌مندان به معماری است. مسجدی پوشیده با مرمر سفید که سادگی و ساختار مدرن آن برای گردشگران جذاب است. برای دیدن این مسجد باید خودتان را به «میدان جمعه» شهر ماله برسانید. وقتی به میدان برسید، گنبد طلایی بزرگ مسجد خودنمایی می‌کند و می‌توانید به‌راحتی مسجد را پیدا کنید. این مسجد در ساعات نماز بسیار شلوغ است؛ بنابراین اگر قصد بازدید از مسجد جمعه را دارید، ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰ زمان بسیار مناسبی است. فراموش نکنید که در اماکن مذهبی همچون مسجد جمعه، داشتن پوشیدن کامل برای خانم‌ها و آقایان ضروری است. در بازدید از مسجد جمعه ماله می‌توانید این کارها را تجربه کنید:

  • از سالن اصلی مسجد با گنجایش ۵ هزار نمازگزار دیدن کنید؛
  • از معماری خیره‌کننده مسجد لذت ببرید؛
  • ذهن و روح خود را آرام کنید.

مسجد جمعه، تماشای یک معماری خیره کننده

۷. جزیره فول‌هادو، قدم زدن در سواحل شنی سفید

اگر در رویای‌تان به‌دنبال یک جزیره دورافتاده و آرام با سواحل شنی سفید، درختان نخل در حال تاب‌خوردن و آب‌های شفاف می‌گردید، وقت را تلف نکنید و یک‌راست به جزیره «فول‌هادو» (Fulhadhoo) بروید. در میان جاهای دیدنی مالدیو، این جزیره بکر هنوز کمتر شناخته شده است و می‌توانید در آرامش آن شگفتی‌های زیادی را کشف کنید؛ به‌خصوص اگر سفرتان قرار است یک ماه‌عسل به‌یادماندنی باشد. اگر هم به کمی هیجان نیاز دارید، از تماشای لاک‌پشت‌ها و دلفین‌ها گرفته تا غواصی و اسنورکلینگ را امتحان کنید. برای اینکه سفرتان به این جزیره فراموش‌نشدنی شود، پیشنهاد می‌کنیم این کارها را انجام هید:

  • در ریزورت‌های لوکس اقامت کنید؛
  • هنگام غواصی از تماشای جهان زیر آب لذت ببرید.
  • دست در دست هم روی شن‌های سفید قدم بزنید.
  • در تالاب‌های زیبا و شفاف شنا کنید.

جزیره فول‌هادو، قدم زدن در سواحل شنی سفید

۸. موراکا، ویلایی زیر آب در مالدیو

اگر تا حالا سفر به مالدیو نظرتان را جلب نکرده است، پس شما باید سری به «ریزورت کنراد رنگالی آیلند مالدیو» (Conrad Maldives Rangali Island Resort) بزنید. این هتل در جزیره مشهور «رنگالی» قرار گرفته است و یک اقامتگاه خاص دارد که شاید در جهان نظیرش را پیدا نکنید. نام این اقامتگاه «موراکا» (The Muraka) است؛ موراکا یک ویلای مجلل ۲ طبقه‌ است که زیر دریا قرار دارد! این یعنی با رزرو این اقامتگاه می‌توانید زندگی در اعماق اقیانوس هند را تجربه کنید. ریزورت کنراد علاوه بر تجربه زندگی زیر آب، امکاناتی در سطح جهانی مثل سرآشپز و پیشخدمت خصوصی، اسپای حرفه‌ای، تفریحات آبی، استخر بی‌نهایت و مربی تناسب‌اندام را نیز ارائه می‌دهد. همه این ویژگی‌ها سبب شده است تا ریزورت کنراد رنگالی نه‌یک هتل، بلکه یک مقصد جذاب برای گردشگران باشد. پیشنهاد می‌کنیم در بازدید از ریزورت کنراد این کارها را تجربه کنید:

  • از جت اسکی، اسنورکلینگ و غواصی لذت ببرید؛
  • از خدمات اسپا استفاده کرده و ذهن و جسم خود را جوان کنید؛
  • در استخر بی‌نهایت شنا کنید؛
  • دستپخت سرآشپزهای خصوصی را امتحان کنید؛
  • در حالی که دنیای زیر آب را تماشا می‌کنید، استراحت کنید.

موراکا، ویلایی زیر آب

۹. جزیره وادهو، سفر به ساحلی با نورهای آبی

جزیره «وادهو» (Vaadhoo) یکی از زیباترین جاهای دیدنی مالدیو است که آب‌های اطراف آن‌، شب‌ها با یک نور آبی مسحور‌کننده می‌درخشد. کافی است با غروب آفتاب راهی ساحل این جزیره شوید تا این معجزه را به‌چشم ببینید. این پدیده جذاب ناشی از حضور پلانکتون‌های میکروسکوپی است که در آب‌های اطراف این جزیره فعالیت می‌کنند. بهترین زمان برای بازدید از این پدیده هم بین ماه‌های ژوئن و اکتبر (خرداد تا مهر) است. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در جزیره وادهو انجام دهید، مثل:

  • شب در ساحل قدم بزنید؛
  • از تماشای آب‌های درخشان لذت ببرید؛
  • کنار ساحل بنشینید و در آرامش محیط غرق شوید؛
  • غواصی اسکوبا و کایاک‌سواری را امتحان کنید.

جزیره وادهو، سفر به ساحلی با نورهای آبی

۱۰. تور زیردریایی وال، تماشای جهان زیبای زیرآب

اگر با فرزاند‌تان به مالدیو سفر کرده‌اید، «تور زیردریایی وال» (Whale Submarine) را به‌هیچ وجه از دست ندهید. این تور، یک سفر دریایی ۴۵ دقیقه‌ای جذاب است که چشم‌اندازی هیجان‌انگیز از زندگی زیر آب را ارائه می‌دهد. تماشای جهان زیرآب یک تجربه هیجان‌انگیز است که اغلب با غواصی ممکن است اما تور زیردریایی وال کمک می‌کند بدون مهارت غواصی جعبه‌ماهی زرد (Yellow Boxfish)، شیرماهی، لاک‌پشت‌ها و سفره‌ماهی‌ها را ملاقات کنید. در تور زیردریایی وال مالدیو این کارها را انجام دهید:

  • جهان زیر آب را تماشا کنید؛
  • شیر ماهی، جعبه‌ماهی زرد و دیگر موجودات دریایی را ببینید.

اگر لیست جاهای دیدنی مالدیو در مجله ایوار را مطالعه کرده‌اید، به نظر شما بهترین گزینه در بین جاهای دیدنی مالدیو کدام است؟ دوست دارید سفرتان به مالدیو چه شکلی باشد؟ اگر هنوز سفر به این مقصد زیبا در بین رویاهای‌تان سرگردان است، فرصت را از دست ندهید و در اولین فرصت برای سفر به مالدیو برنامه‌ریزی کنید.

تور زیردریایی وال، تماشای جهان زیبای زیرآب

694819