۵۰ هزار خدمت هویتی در روز انتخابات به شهروندان ارائه شد

رئیس سازمان ثبت احوال از ارائه بیش از ۵۰ هزار خدمت هویتی به رای دهندگان در روز انتخابات خبر داد و گفت: پاسخ به ۲۳ هزار استعلام شماره ملی و تعویض ۱۳ هزار جلد شناسنامه مستعمل و المثنی، بیشترین خدمات ارائه شده به متقاضیان بوده است.
تصویر ۵۰ هزار خدمت هویتی در روز انتخابات به شهروندان ارائه شد

به گزارش سایت خبری پرسون، هاشم کارگر با اشاره به اینکه ادارات ثبت احوال سراسر کشور در روز انتخابات از آغاز تا پایان ساعت رای گیری پاسخگوی مراجعان بوده اند، اظهار داشت: در این راستا ۵۰ هزار خدمت هویتی به شهروندان ارائه شد که از این میزان، تعویض بیش از ۱۳ هزار جلد شناسنامه مستعمل، المثنی و صدور شناسنامه جدید از جمله این خدمات بوده است.

وی افزود: پاسخگویی به ۲۳ هزار استعلام شماره ملی و یا استعلام اطلاعات هویتی رای دهندگان در شعب اخذ رای و تحویل بیش از یک هزار کارت هوشمند ملی به مراجعان از دیگر خدمات ارائه شده در روز انتخابات توسط ادارات ثبت احوال در سراسر کشور بود.

رئیس سازمان ثبت احوال بیان داشت: این سازمان به عنوان عضو اصلی ستاد انتخابات کشور، با فراهم سازی زیرساخت خدمات الکترونیک، بستر برگزاری انتخابات و احراز هویت الکترونیک رای دهندگان را فراهم کرد که این امر نقش موثری در تسریع و تسهیل برگزاری روند انتخابات داشته است.

کارگر عنوان کرد: ادارات ثبت احوال سراسر کشور در هفته های منتهی به انتخابات با افزایش ساعات کاری و همچنین سرعت بخشی در ارائه خدمات هویتی به مراجعان نسبت به صدور شناسنامه های تعویضی و المثنی مراجعین اقدام کردند تا خللی در حضور مردم صورت نگیرد.

وی اظهار داشت : سازمان ثبت احوال کشور در روز انتخابات و در راستای پاسخگویی به مشکلات هویتی احتمالی در ۳ سطح مختلف در ستاد سازمان، ادارات کل ثبت احوال استان‌ها و ادارات ثبت احوال سراسر کشور، پاسخگوی استعلامات ستاد انتخابات کشور و رفع مشکلات هویتی احتمالی مراجعان بودند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار شد.

با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول و شمارش آرای ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه در ۴۸۲ شهرستان در نهایت مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ ‏رای به دور دوم که ۱۵ تیرماه برگزار می شود، راه یافتند.

منبع: ایرنا

694801