جزییات نشست خبری ستاد انتخاباتی جلیلی در ساری

نشست خبری ریاست ستاد انتخاباتی سعید جلیلی با حضور رئیس شورای راهبردی ستاد مرکزی وی در استان مازندران برگزار شد و برنامه‌های این کاندیدا در هفته منتهی به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تشریح شد.

تصویر جزییات نشست خبری ستاد انتخاباتی جلیلی در ساری

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام روح‌الله ترابی‌نسب در نشست خبری ریاست ستاد انتخاباتی سعید جلیلی که عصر یکشنبه ۱۰ تیر برگزار شد، در جمع رسانه‌ها و برخی فعالان انتخاباتی با بیان اینکه برنامه‌های جلیلی مورد اقبال عمومی قرار گرفت و ساختار انتخاب را تحت‌تاثیر قرار داد که نشان از هوش مردم دارد، افزود: مردم به بلوغ سیاسی فارع از نگاه تبلیغاتی رسیده‌اند و کاندیدای برنامه‌محور انتخاب کردند.

وی ادامه داد: کاندیدای ما نزاکت خاصی دارد و شأن مردم ایران را اجل از منزاعات سیاسی می‌داند. آعوش باز ما زمینه‌ساز حضور دوستان دیگر ستادها شد چرا که جلیلی کاندیدای جریان و جبهه انقلاب است و به صورت متمرکز فعالیت دارد، در واقع علت شکل‌گیری شورای راهبردی نیز همین امر است.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در مازندران ضمن تبریک به فعالان همتا در ستاد پزشکیان، خاطرنشان کرد: تصمیم نهایی را مردم پای صندوق‌ رای می‌گیرند و از مردم می‌خواهیم هر آنچه از صندوق‌ها خارج شد را به عنوان نتیجه انتخابات بپذیرند.

ترابی‌نسب درباره برنامه ستاد برای رای‌های خفته گفت: در استان ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار نفر واجد شرایط داشتیم که نیمی از آن‌ها مشارکت نداشتند. فصل کشاورزی در این امر اثرگذار بود. به دنبال برنامه‌ریزی و احصا علل هستیم تا با ظرفیت جدید نیروی انقلاب به سراغ مردمی برویم که شرکت نکردند.

وی اولویت ستاد را افزایش مشارکت دانست و بیان اینکه با کمترین امکانات و با کمک‌های مردمی فعالیت خود را آغاز کردیم، اظهار کرد: هواداران جلیلی با اعتقاد به این که انتخابات زمینه‌ساز ظهور امام زمان است با ما همراهی داشتند.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در مازندران با تاکید بر اینکه ظرفیت مساجد برای مناظره با دوستان ما در ستاد پزشکیان فراهم شود، افزود: کاندیدای ما سلطان برنامه؛ و نه سلطان شکر یا سکه است، ما فرصت دروغ‌پردازی و برخورد احساسی با مردم نداریم.

ترابی‌نسب از تنگ شدن عرصه یاد کرد و با بیان اینکه ممکن است مردم به این دلیل مشارکت نکنند، گفت: از ظرفیت صداوسیما و رسانه‌ها نیز بهره می‌گیریم و تلاش می‌کنیم طرفداران پزشکیان را نیز به سوی خود جذب کنیم.

وی درباره دلایل کاهش مشارکت گفت: مازندران بخشی از توقع ما در مشارکت را برآورده کرد؛ بر مبنای بررسی وضعیت آرا تصمیم‌گیری برای حضور جلیلی در استان خواهد شد، اصراری برای حضور نداریم اما اگر میدان تغییر کند انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در مازندران با اشاره به اینکه مردم ایران در انتخابات قابل‌ تحلیل نیستند، تصریح کرد: مردم جلیلی را خوب نشناختند. ما نقد به عملکرد دولت شهید رئیسی داریم اما بسترسازی انجام‌ شده می‌توانست به نتایج مثبتی در سال چهارم برسد. اگر مردم با برنامه‌های جلیلی آشنا شوند و ترس از آنچه تحت‌ عنوان جلیلیسم راه افتاده از بین برود، اقبال عمومی به سوی کاندیدای ما برمی‌گردد. رسانه بسیار اثرگذار است و می‌تواند جای جلاد و شهید را عوض کند.

ترابی‌نسب با بیان اینکه به دنبال حل مشکلات بازمانده از دولت روحانی و به دنبال جبران مافات در دولت شهید رئیسی هستیم، گفت: نمی‌گوییم برنامه ۱۰۰ روزه داریم و بعد خودمان را زیر سوال ببریم. اولویت ما مشکلات معیشتی مردم است. معیشت و اقتصاد و موضوعات مرتبط نظیر اشتغال، مسکن، جوانان، افزایش حقوق کارگران و کارمندان به اقتضای شرایط، ارز است. تفاوت ما با دیگر کاندیدا تدوین برنامه بر اساس واقع‌بینی میدان و دور از حب و بغض سیاسی است. برنامه‌های جلیلی که ۱۱ سال دولت در سایه بود براساس شرایط میدان تنظیم شده و اجرا خواهد شد.

وی درباره دیگر برنامه‌های جلیلی گفت: استفاده از ظرفیت سواحل و بنادر، کشاورزی با رویکرد تقویت روستا و جلوگیری از مهاجرت به شهر و بازگشت به روستا، تقویت گردشگری، توسعه راه‌های مواصلاتی، توسعه صنعت، برطرف‌سازی معضلات پسماند و زباله از برنامه‌های جلیلی برای استان‌های شمالی است.

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در مازندران با بیان اینکه نگاه ما بسته نیست، گفت: این نگاه که جلیلی دگم است نادرست بوده و صحت ندارد چراکه کاندیداها نتوانستند برنامه‌های جلیلی را به چالش بکشند.

ترابی‌نسب درباره بحث هزینه با اشاره به اینکه تاریخی‌ترین ستاد مربوط به آقای جلیلی است افزود: از رقیب می‌خواهیم اسناد هزینه‌کرد را برای شفاف‌سازی نشان دهند و ما هم این کار را خواهیم کرد. پول حلال در ستاد جلیلی کم اما پربرکت است. افرادی حاضر به هزینه‌کرد میلیونی برای دریافت حکم از ستاد ما هستند اما ما این کار را نکردیم، با پول کثیف نمی‌توان وارد عرصه انتخابات شد.

وی با ابراز گلایه از اینکه برخی با بی‌مهری بنرها را پاره کردند افزود: و هجمه علیه جلیلی پیام خوبی به جامعه ارایه می‌کند. به دوستان ستاد رقیب می‌گویم از تخریب بپرهیزند. شان کاندیدای ما اجل از بازی‌هایی از این دست است.

هیچ یک از کاندیداها برنامه‌ای مانند جلیلی نداشتند

در ادامه این نشست عبدالرضا بابایی رئیس شورای راهبردی ستاد مرکزی جلیلی در استان مازندران گفت: از ابتدای فرایند انتخابات آمادگی مناظره داشتیم و چند مناظره به دلیل حاضر نشدن طرف مقابل، برگزار نشد. ۳ مناظره در هفته جاری برگزار خواهد شد.

بابایی درباره ترس مخالفان خارجی از ریاست‌ جمهوری جلیلی اظهار کرد: خشم غربی‌ها نشان از انتخاب درست جلیلی دارد. پالس‌هایی از سوی غرب برای ایجاد جریان رقیب و بهره‌گیری آنها به وجود آوردند اما مقایسه کمی و کیفی دوران ریاست شهید رئیسی و فعالیت جلیلی، نشان می‌دهد دیپلماسی التماسی درست نیست.

رئیس شورای راهبردی ستاد مرکزی جلیلی در استان مازندران درباره تخریب‌های داخلی گفت: جلیلی شخصیتی اخلاقی است و شاهد برخی برچسب‌زنی‌ها از جانب ستادهای رقیب هستیم و ما هرگز در مقام پاسخ با بی‌ادبی نخواهیم بود.

بابایی ادامه داد: رقبا از کلیدواژه‌های احمدی‌نژادهراسی و ترامپ‌هراسی استفاده می‌کنند در حالی که او پایبند به امامین انقلاب است. این بهانه‌ها محملی برای ایحاد هراس در قلب مردم است، روز به روز شناخت از جلیلی بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در مقام برنامه هیچ یک از کاندیداها برنامه‌ای مانند جلیلی نداشتند، گفت: به دنبال افزایش ظرفیت رای به نفع کاندیدای خودمان هستیم، تماس با نمایندگان ادوار داشتیم و تمام تلاش ما این است که اگر فردی در دور اول جلیلی نبود در دور دوم به ایشان بپیوندد.

رئیس شورای راهبردی ستاد مرکزی جلیلی در استان مازندران گفت: حادثه تلخ شهادت آیت‌الله رئیسی فرصتی برای بازنگری فراهم کرد که شامل گروه‌های مدیران و بازطراحی نیز است. وظیفه شورای راهبردی استفاده توان افراد برای فعالیت در ستاد جلیلی است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان حامی جلیلی و علل تغییر رای آنها به نفع رئیسی غافلگیری پیش‌رو در ستاد جلیلی خواهد بود.

منبع: ایسنا

694715