بررسی گزینه‌های احتمالی جانشینی مورایس در سپاهان

اگر مورایس حاضر به ادامه همکاری نشود، سپاهان باید گزینه‌های دیگر را برای سرمربیگری تیم راضی کند
تصویر بررسی گزینه‌های احتمالی جانشینی مورایس در سپاهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ ماجرای نیمکت سپاهان برای فصل آینده همچنان مبهم و پیچیده است و مدیران این باشگاه فعلا در انتظارند تا ژوزه مورایس تصمیم نهایی را بگیرد. شاید اگر این مربی پرتغالی قهرمانی در جام‌حذفی را از دست داده بود، حالا این باشگاه سپاهان بود که برای قطع همکاری با مورایس وارد چالشی جدی می‌شد اما مورایس در پایان دومین فصل حضورش در سپاهان سرانجام یک جام برای باشگاه به دست آورد تا در این مقطع دست بالا را داشته باشد و انتقادهای اصفهانی‌ها از این مربی کمتر شود.

در مقاطعی از فصل که سپاهان از کورس قهرمانی در لیگ برتر عقب ماند، هواداران سپاهان شعارهای تندی علیه سرمربی تیم سر دادند و همین موضوع دلیلی شد تا مورایس تصمیم به ترک سپاهان بگیرد. یکی از مربیان فصل گذشته سپاهان در این مورد به همشهری می‌گوید: «مورایس در مورد توهین‌هایی که به او شد، هرگز واکنش تندی نشان نداد ولی او و همسرش به‌شدت از این موضوع ناراحت بودند و این توهین‌ها باعث شد تا مورایس به جدایی فکر کند.»‌

نویدکیا؛ گزینه اول

باشگاه سپاهان در انتظار پاسخ نهایی مورایس است و به این مربی پیغام داده تا همین هفته تصمیم نهایی‌اش را برای ماندن یا جدایی بگیرد. مبلغ قرارداد مورایس با سپاهان برای فصل آینده یک‌میلیون و 200‌هزار دلار است و اگر مورایس بماند، سپاهان باید حدود 70میلیارد تومان به این مربی پرداخت کند. شاید جدایی مورایس از لحاظ مالی هزینه کمتری به سپاهان تحمیل کند.

گفته می‌شود درصورت جدایی قطعی مورایس، گزینه اول باشگاه محرم نویدکیا خواهد بود. نویدکیا زمانی که هدایت سپاهان را برعهده داشت، نتایج بدی نگرفت ولی حتی این مربی هم از شعارهای کنایه‌آمیز هواداران سپاهان در امان نماند و او هم در نهایت از این تیم جدا شد. فصل گذشته و در هفته‌هایی که سپاهان امتیاز از دست می‌داد، نویدکیا با مس رفسنجان نتایج خوبی در لیگ می‌گرفت و حالا عملکرد این مربی در فصل گذشته باعث شده تا سپاهان او را در لیست گزینه‌ها قرار بدهد.

نویدکیا حاضر است به تیم سابقش برگردد؟ او فعلا در انتظار تعیین بودجه باشگاه مس رفسنجان برای فصل آینده است و یک مشتری دیگر هم دارد. باشگاه گل‌گهر سیرجان هم با نویدکیا مذاکره کرده است. از طرفی برخی بازیکنان تراکتور هم به مالک باشگاه پیشنهاد داده‌اند که نویدکیا را به تبریز بیاورد. مهم این است که فعلا نویدکیا هیچ تصمیمی برای فصل بعد نگرفته است.

اسکوچیچ؛ گزینه دوم

اگر نویدکیا به سپاهان پاسخ منفی بدهد، دراگان اسکوچیچ دومین گزینه این باشگاه خواهد بود ولی هنوز مذاکره‌ای با این مربی کروات انجام نشده است.

اسکوچیچ در لیست گزینه‌های پرسپولیس هم قرار داشت ولی طرفین در مورد مسائل مالی به اختلاف خوردند. اما باشگاه سپاهان مشکلی برای تامین دستمزد اسکوچیچ ندارد و اگر مورایس رفتنی شود و نویدکیا هم برنگردد، اسکوچیچ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای هدایت زردپوشان باشد. البته چند ایجنت فعال در ایران نام چند مربی اروپایی دیگر را هم به باشگاه سپاهان داده‌اند. سپاهان باید روز 15مرداد در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به مصاف شباب الاهلی برود و زمان برای مدیران باشگاه مهم است. سپاهانی‌ها علاوه بر چالش انتخاب سرمربی با احتمال جدایی چند ستاره تیم هم مواجه هستند و از حالا توسط هواداران تیم تحت فشار قرار گرفته‌اند.

694576