کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین:

ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در استان قزوین

بهروزی،کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: تداوم رگبار‌های همرفتی به علت ناپایداری‌های جوی و گذر امواج تراز میانی جو تا پایان هفته همچنان در سطح منطقه ادامه خواهد داشت.

تصویر ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در استان قزوین

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ مریم بهروزی عنوان کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای و پیش بینی های به عمل آمده از سوی این اداره کل طی روزهای گذشته، سرعت باد در رازمیان، مرکز بخش رودبار الموت غربی به ۷۵ کیلومتر و در قزوین نیز به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: بر همین اساس، تداوم رگبارهای همرفتی به علت ناپایداری های جوی و گذر امواج تراز میانی جو تا پایان هفته همچنان در سطح منطقه ادامه خواهد داشت.
کارشناس اداره کل هواشناسی ادامه داد: به همین جهت و با توجه به تعطیلات و سفرهای بین شهری، از شهروندان و مسافران درخواست داریم تا پایان هفته از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه و مسیل ها خودداری کنند.
بهروزی خاطرنشان کرد: شب گذشته و به دنبال وقوع رگبار و رعد و برق شاهد بارش های ناگهانی در برخی از مناطق مختلف این استان از جمله تاکستان، رازمیان، سیردان در بخش طارم سفلی، کوهین و معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی نیز بودیم.
در شبانه روز گذشته آوج با ۱۱ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۸ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

694004