طعنه سنگین پزشکیان به کاسبان تحریم

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: وظیفه ما این است که مشکل همه مردم را حل کنیم و شرط آن این است که؛ عده‌ای فکر نکنند عقل کل هستند، مملکت مال همه است و حق ندارند زور بگویند و از چیزی که خوششان نیایند برچسب ضدانقلاب و ولایت بزنند.
تصویر طعنه سنگین پزشکیان به کاسبان تحریم

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود پزشکیان امروز؛ دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ در تالار شباهنگ شهریار در جمع پرشور حامیان خود حضور پیدا کرد و گفت: تمام مشکلات ما از این است که با فکر و اندیشه و راه حضرت علی (ع) پیش نمی‌رویم. امام علی(ع) میفرمایند؛ بر چیزی که بر تو حرام است، مواظب نفست باش. انصاف در مقابل آن چیزی است که چه دوستت است یا دشمنت باید با همه با انصاف رفتار کنیم. فرقی بین جناح‌، دوست و آشنا نگذاریم. امام علی به مالک می‌گوید: مالک قلبت را مالامال از مردم کن، به مردم خوبی کن، با مردم با خشونت برخورد نکن، با آن‌ها مثل حیوان وحشی که به جانشان می‌افتی برخورد نکن. با مردم با گذشت عفو و رحمت رفتار کن.

وی ادامه داد: تمام دختران، مادران و زنان، کسانی که در خیابان هستند دختران و مادران من هستند. وقتی در خیابان مشاهده می‌کنیم چطور با خواهران و دختران ما رفتار می‌کنند قلبمان به درد می‌آید. ما نباید برخوردی کنیم که وقتی از بیرون نگاه می‌کنند، چندش‌شان شود و بگویند انسانی نیست.

وی یادآور شد: امام علی(ع) در جایی به مالک می‌گوید؛ نگو من امیرم به بقیه دستور می‌دهم. قلب‌ها را تیره می‌کند. مردم این کشور عیال الله هستند، باید با مرزها، قبایل، قومیت‌ها، دین‌ها بر اساس عدالت و انصاف رفتار کنیم. در استخدام‌هایی که صورت می‌گیرد شخصی با ۲۰ سال سابقه کار شرکتی است ولی دیگری از راه می‌رسد استخدام می‌شود و این قابل قبول و سزاوار نیست.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: وظیفه ما این است که مشکل همه مردم را حل کنیم و شرط آن این است که؛ عده‌ای فکر نکنند عقل کل هستند، مملکت مال همه است و حق ندارند زور بگویند و از چیزی که خوششان نیایند برچسب ضدانقلاب و ولایت بزنند.

وی اظهار کرد: مردم بر اساس شایستگی حق دارند در قدرت حضور داشته باشند. باید وحدت کنیم. می‌گویند نمی‌گذارم رییس جمهور شوی! این مردم و خدای مردم هستند که انتخاب می‌کنند. هر که دلشان خواست گذاشتند بیاید و هر که را نخواستند انگ زدند، اما این خیال خام است.

وی تاکید کرد: ما باید اختلاف داخلی را حل کنیم. ما هیچ چاره‌ای نداریم جز اینکه با همسایه و دنیا ارتباط عاقلانه و منطقی برقرار کنیم. نمی‌شود در این مملکت توسعه پیدا کنیم ولی با دنیا دعوا داشته باشیم.

پزشکیان گفت: تمام کسانی که قهر کردند، یعنی رای به اقلیت دادند. باید به صحنه بیایید. نگذارید اقلیت برسرکار بیاید. هر یک از شما یک ستاد هستید. باید فریاد عدالت و انصاف را در جامعه بلند کنید. حق ندارند اجحاف و تبعیض را بزرگ کنند. در دین ما ، امام علی(ع) حتی برای برادرش اجازه نداد از بیت المال چیزی را برای خود بردارند. کسانی که می‌خواهند تحریم‌ها بماند به این علت است که کاسبان تحریم می‌خواهند تا دلشان بخواهد بخورند.

منبع: ایسنا

693921