می‌خواهید امیرکبیر رئیس‌جمهور شود یا حاج‌میرزا آغاسی؟

در میان سخنان و پیشنهادهای نامزدهای ریاست جمهوری، برخی وعده ها، نیاز به ارزیابی و صحت سنجی ندارد، زیرا هم عقلا و فعالان سیاست و مدیریت کشور می دانند که منظور چیست و هم مردم خوب می دانند که سنگ بزرگ علامت نزدن است و وعدۀ سرِ خرمن، حاصلی ندارد.
تصویر می‌خواهید امیرکبیر رئیس‌جمهور شود یا حاج‌میرزا آغاسی؟

به گزارش سایت خبری پرسون، پرسش این است که چرا برخی از کاندیداهای گرامی، سطح کار را پایین آورده اند و از مدیریت عالم و آدم و تحقق برنامه های رشد شتابان در کشور و منطقه، وعدۀ ارزاق اولیه می دهند و به راستی این طنز روزگار است که ملت بزرگ و گرامی ایران را بدین امور مخاطب قرار دهیم.

اگر واقعا این وعده ها اثر دارد و آبی برای انتخابات گرم خواهد کرد، پس اکثر مردم نیازمند و محتاج صدقاتند و اگر نه، منظورتان از این وعده‌ها چیست؟ نمی دانید که منزلت مردم ورای این چیزهاست که اگر نیازمند هم باشند باز هم عزت و شوکتی دارند که درک آن دشوار نیست، اما برای شما هم میسر نیست.

خلاصه از پول پاشیدن به نام یارانه تا گوشت گوساله و توزیع سفر و دادن زمین و ساخت مسکن و عرضه بورس و تخصیص بنزین و حتی طلا...، حراج منابع کرده اند و به خرج مملکت، بخشش بلکه تبذیر می کنند!

از این نکته بگذریم که چندان مهم نیست و مردم خبره تر از برخی علاقمندان به حضور در صحنه های مختلف هستند. سطح آگاهی و آزردگی در بسیاری از مردم، ملازم تردید و گمانهایی شده است. شگفت آن که تبلیغاتچی های خارج نشین و رسانه هایی که مواجب می ستانند تا ایران را از هر صلاح و مصلحت و اصلاحی دور نگاه دارند، تمام توش و توان خود را به کار گرفته و هرچه نیرو داشته اند به میدان آورده اند، که نگذارند مردم بر سرنوشت خویش به آرامش و تأنی تأمل و تدبیر کنند.

بسیارانی از مرددین داخلی، غمِ میهن و دغدغۀ مردم دارند، اما به راستی، بی آن که قصد قیاس داشته باشیم، صادقانه می پرسیم: آیا میرزا ابوالقاسم قائم مقام مدیر مملکت باشد، به صلاح نزدیک است یا میرزا آقاسی؟ آیا اگر میرزا تقی خان امیرکبیر بر صدر و صدارت باشد برای ایران بهتر است یا جانشینش میرزا آقاخان نوری؟

اگر در دوران قائم مقام و امیرکبیر، امکان انتخاب مردم نبود، حالا به سعی جمهور تاحدی ممکن شده است. اما باز هم باید بدانیم که هیچ ملتی نمی تواند بدون انتخابهای دشوار و کار و زحمت، و سرانجام بردباری، راه سخت توسعه را در سیاست و اقتصاد، قانون و جامعه، فرهنگ و اخلاقیات، طی کند. مشکلات را همه می دانیم و بر محدودیتها واقفیم، اما می‌گوییم هیچگاه روزنه‌های امید و تحول بسته نیست و نخواهد بود.

منبع: روزنامه اطلاعات

693840