فوت ۱۵ زائر ایرانی در حج 1403/ زائران بستری با اولویت به کشور باز می‌گردند

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران تعداد فوتی‌های زائران ایرانی را تا امروز دوم تیرماه ۱۵ نفر اعلام کرد.
تصویر فوت ۱۵ زائر ایرانی در حج 1403/ زائران بستری با اولویت به کشور باز می‌گردند

به گزارش سایت خبری پرسون، طاهر درودی معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه این جمعیت امسال نیز همچون سال‌های گذشته مسئول ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران بیت‌الله الحرام است، اظهار کرد: این فعالیت‌ها از بررسی استطاعت جسمی زائران پیش از نوروز آغاز شد و پس از آغاز حج ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مکه و مدینه ادامه یافت.

وی گفت: امسال هلال احمر در ۶۴ هتل - درمانگاه‌ ۸، ۱۶ و ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات درمانی به زائران در مکه دایر کرد. همچنین ۵ درمانگاه تخصصی ۱۶ ساعته با حضور متخصصان داخلی و اورژانس برپا شد. علاوه بر این موارد، بیمارستان تخصصی با ظرفیت ۶۰ تخت و تمام امکانات با همه درمانگاه‌های تخصصی مورد نیاز ایجاد شد.

۷۳۰ هزار خدمت درمانی ارائه شد

معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران گفت: تا امروز بیش از ۷۳۰ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی در مکه، مدینه، منا و عرفات ارائه شد و ۱۱۷ بیمار بستری در مراکز درمانی سعودی داشتیم که بیشتر آنها مرخص شدند.

وی افزود: هم اکنون ۲۶ بیمار ایرانی در بیمارستان‌های عربستان بستری هستند. عمده زائران که بستری هستند حال عمومی خوبی دارند و روزانه یک یا دو بار به آنهایی که در بیمارستان سعودی بستری هستند سر زده می شود و پیگیر درمان آنها هستیم. در مدت حج تمنتع امسال ۵۲۰ بیمار در این بیمارستان هلال احمر ایران بستری شدند.

زائران بستری با اولویت به کشور باز می‌گردند

درودی با اشاره به زائرانی که در مراکز درمانی هلال احمر ایران یا سعودی بستری هستند، گفت: این افراد نیز با توجه به نیازهای درمانشان در اولویت پرواز برای بازگشت به کشور هستند و تا بتوانند بقیه روند درمان را در کنار خانواده‌شان در ایران ادامه دهند.

وی با توجه به گرمای بی‌سابقه امسال در عربستان گفت: دلیل بیشتر مراجعه‌ها به بیمارستان صحرایی ایران در منا و عرفات گرمازدگی بود که کادر درمان تلاش کرد بهترین خدمات را به زائران ارائه کنند. بعد از گرمازدگی، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری اسکلتی و استخوانی و تنفسی از دیگر دلایل مراجعه زائران ایرانی به مراکز درمانی هلال احمر بود.

منبع: تسنیم

693563