صحرائی:

تمام تلاش ما این است که دانش‌آموزان با نیاز ویژه از تحصیل باز نمانند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۴۶ اردوگاه در سطح کشور وجود دارد که نخستین آن در حوزه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در همدان است گفت: ۱۰۵ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کشور داریم که یک‌ هزار و ۷۶۰ مدرسه برای آنها ایجاد شده است.
تصویر تمام تلاش ما این است که دانش‌آموزان با نیاز ویژه از تحصیل باز نمانند

به گزارش سایت خبری پرسون، پیش از ظهر امروز باحضور وزیر آموزش و پرورش سلف سرویس و خوابگاه دانش‌آموزی استثنایی اردوگاه امیرالمومنین(ع) و خوابگاه و سلف سرویس «شهید جمهور رئیسی» اردوگاه فرهنگی - تربیتی گنجنامه افتتاح شد.

رضا مراد صحرایی در آیین افتتاح این اردوگاه با بیان اینکه 30 درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات فرهنگی و ورزشی فعال هستند، اظهار داشت: اما دانش‌آموزان عادی که 16.5 میلیون نفر هستند در بهترین حالت 10 درصد در این مسابقات فعال هستند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: 346 اردوگاه در سطح کشور وجود دارد که مراسم امروز نخستین اردوگاه کشوری برای دانش‌آموزان نیازهای ویژه است و والدین می‌توانند در کنار فرزندانشان، ساعات آرامی را بگذرانند.

وی با اشاره به اینکه تربیت شش ساحتی دانش‌آموزان مدنظر است، بیان کرد: تمام تلاش ما این است که دانش‌آموزان با نیاز ویژه از تحصیل باز نمانند، ضمن اینکه شرکت در انتخابات و تربیت فرهنگی دانش‌آموزان یکی از ساحت‌های آموزش و پرورش است.

مرادصحرایی اعلام کرد: باید ساز و کاری فراهم شود تا رفت و آمد و عبور و مرور دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها، در اردوگاه‌ها تسهیل شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و‌ تجهیز مدارس کشور نیز در این مراسم، اظهار داشت: ساخت این اردوگاه به برکت سفر رئیس جمهور شهید به استان همدان است و امروز شاهد افتتاح این اردوگاه هستیم.

حمیدرضا خان‌محمدی تصریح کرد: امیدواریم این اردوگاه‌ها در راستای تربیت همه جانبه‌ی دانش‌آموزان مورد استفاده قرار بگیرد.

در این آیین افتتاح افتتاح سلف سرویس و خوابگاه دانش آموزی استثنایی اردوگاه امیرالمومنین(ع) همدان و خوابگاه و سلف سرویس «شهید جمهور رئیسی» اردوگاه فرهنگی_تربیتی گنجنامه همدان انجام شد.

در این مراسم وزیر آموزش و پرورش، معاون وزیر، حجت‌اله الماسی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، شیرازیانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان همدان حضور داشتند.

گفتنی است، پروژه افتتاح سلف سرویس و خوابگاه دانش آموزی استثنایی اردوگاه امیرالمومنین(ع) همدان از محل اعتبار سفر رئیس جمهور شهید به استان همدان با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در زمینی به متراژ 880 مترمربع احداث و آماده بهره‌برداری است.

پروژه خوابگاه و سلف سرویس «شهید جمهور رئیسی» اردوگاه فرهنگی - تربیتی گنجنامه همدان از محل اعتبار سفر رئیس جمهور شهید به استان همدان با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در زمینی به متراژ 826 مترمربع احداث و آماده بهره‌برداری است.

منبع: تسنیم

693557