تساوی هلند و فرانسه/ کدام تیم قربانی گروه مرگ می شود؟

تساوی تیم های فوتبال هلند و فرانسه موجب شد سرنوشت تیم های صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی در این گروه، به روز آخر کشیده شود.
تصویر تساوی هلند و فرانسه/ کدام تیم قربانی گروه مرگ می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و هلند در یکی از حساس‌ترین جدال‌های دور دوم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، شامگاه جمعه از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه «ردبول آرنا» آلمان به مصاف هم رفتند که حاصل کار دو تیم تساوی صفر به صفر بود.

فرانسه و آلمان در دیدار نخست خود در این بازی‌ها موفق شده بودند پیروز از زمین بازی خارج شوند. خروس‌ها با یک گل اتریش را شکست داده بودند و لاله‌های نارنجی ۲ بر یک از سد اسلواکی گذشتند.

هر دو تیم رقابتی جذاب را به نمایش گذاشتند و در گروهی که با نام گروه مرگ یورو ۲۰۲۴ شناخته می‌شود ممکن بود هر لحظه یک تیم بلغزد و قربانی گروه مرگ شود. اما در نهایت این اتفاق رخ نداد بدون آنکه گلی رد و بدل شود کار با نتیجه تساوی به پایان رسید.

هلند و فرانسه در این گروه ۴ امتیازی هستند و هلند به دلیل گل زده بیشتر صدرنشین است. اتریش ۳ امتیاز دارد و لهستان بدن امتیاز در رده آخر قرار دارد.

با این تساوی، سرنوشت تیم‌های صعودکننده به مرحله بعد به دور آخر کشیده شد.

جایی که هلند باید با اتریش دیدار کند. هلند در این بازی کار سختی خواهد داشت. آنها باید به مصاف تیمی بروند که کمی پیش تر لهستان را با نتیجه ۳ بر یک به زانو درآورد. این در حالی است که در هفته اول، هلند با نتیجه ۲ بر یک از سد لهستان گذشته بود. تساوی هلند برابر اتریش، صعودش را قطعی می‌کند و در صورت پیروزی هم صدرنشین باقی خواهد ماند. اما در صورتی که برابر اتریش شکست بخورند و اگر فرانسه از لهستان امتیاز بگیرد هلند در رده سوم قرار خواهد گرفت.

به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها کار راحت تری در پیش داشته باشند. اما باید رو در روی لهستان قرار بگیرد. لهستان تیم بدون امتیاز این گروه است که در رده آخر قرار دارد. لهستان هرچند در دیدار اول برابر هلند، لواندوفسکی را در اختیار نداشت و در دیدار دوم هم به عنوان یار ذخیره وارد زمین شد اما احتمالاً در دیدار آخر از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد و نبرد لواندوفسکی که تیمش برای آنکه اندک شانس صعود خود را حفظ کنند (شاید بتواند به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم صعود کند که البته احتمال کمی است) محکوم به پیروزی است با مدافعان فرانسه تماشایی خواهد بود.

فرانسه برای قطعی کردن صدرنشینی خود به پیروزی برابر لهستان نیاز دارد و در صورت شکست، ممکن است در رده سوم قرار بگیرد. اما تساوی، باعث می‌شود صعودش را دست کم به عنوان تیم دوم قطعی کند.

اتریش هم شرایط مساعدی برای صعود دارد. آنها برابر فرانسه به راحتی تسلیم نشدند و برابر لهستان نشان دادند ترسناک و خطرناک هستند. از آنجا که شکست فرانسه برابر لهستان چندان محتمل نیست در نتیجه اتریش باید توان خود را برای کسب برتری برابر هلند به کار بگیرد. البته تساوی هم برای اتریش نتیجه مطلوبی می‌تواند باشد چرا که با ۴ امتیاز می‌توانند این شانس را داشته باشند که به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم، راهی مرحله بعد شوند.

منبع: ایسنا

693464