لیست کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان تکذیب شد

ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان به انتساب لیست منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر «کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان» واکنش نشان داد.
تصویر لیست کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان تکذیب شد

به گزارش سایت خبری پرسون، ستاد انتخاباتی پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انتساب لیست منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر «کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان» را به این نامزد انتخابات رد کرد.

متن اطلاعیه ستاد انتخابات مسعود پزشکیان به شرح زیر است:

«پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر لیست «کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان» به استحضار میرساند، جدول مذکور هیچ ارتباطی با جناب آقای پزشکیان و ستاد ایشان نداشته و صرفا یک شیطنت غیرواقعی با هدف تاثیرگذاری منفی بر سازمان رای دکتر پزشکیان بوده و به هیچ وجه صحت ندارد. از عموم مردم عزیز ایران و علاقه‌مندان به دکتر پزشکیان تقاضامندیم اخبار صحیح را تنها از مجاری رسمی پیگیری کنند.»

ایران یک دولت ملی می‌خواهد

از سوی دیگر، آنگونه که روزنامه سازندگی روایت کرده، حزب کارگزاران سازندگی ایران بیانیه‌ای در حمایت از مسعود پزشکیان برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر کرد که به شرح زیر است؛

فرصتی تاریخی؛ شرایط تغییر در مسیر اداره کشور فراهم شده است

انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۳ به فرصتی تاریخی برای تغییر در مسیر اداره کشور و گذار از انتخابات سال ۱۴۰۰ بدل شده است. در آن سال، انتخاباتی کم‌رقابت با حذف نامزدهای اصلاح‌طلب و میانه‌رو برگزار شد که نتایج آن بیش‌وکم روشن بود. کارگزاران سازندگی ایران البته به سهم خود کوشید با حضور در آن انتخابات و دفاع از نامزد خاص خود در پیوند با بسیاری از احزاب و چهره‌های مصلح و معتدل، خود تسلیم ردصلاحیت‌ها نشود اما قهر بخش قابل‌ توجهی از جامعه و جبهه اصلاحات در آن انتخابات منجر به تثبیت دولتی شد که با وجود تلاش بسیار برای کسب محبوبیت اجتماعی و عمل‌گرایی سیاسی در قیاس با اسلاف خود از پایگاه اجتماعی گسترده‌ای برخوردار نبود. میزان آرای باطله و اعتراضات سال ۱۴۰۱ نماد معناداری از این فاصله ملت با دولت بود.‌

به نظر می‌رسید برای تغییر این وضعیت باید دست‌کم تا سال ۱۴۰۸ صبر کرد و گرچه انتخابات دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری باید در سال ۱۴۰۴ برگزار می‌شد اما چون طبق یک عرف سیاسی، دولت‌ها در ایران دو دوره‌ای هستند، چشم‌انداز این تحول به پنج سال آینده محول می‌شد اما تقدیر الهی سبب شد با برگزاری انتخابات زودهنگام، فرصت تحولات پنج سال زودتر فراهم شود. همین موقعیت سبب شد با وجود تاثر جامعه از سرنوشت رئیس‌جمهور مرحوم که همدردی همه جناح‌ها را نشان داد، نوعی انتظار عمومی در ملت برای تغییر دولت به وجود آید. تاکید نظام سیاسی بر ثبات کشور و استقبال از تغییرات قانونی هم بر امید ملی افزود و برخلاف انتخابات مجلس که مشارکت جامعه اندک بود تا این لحظه تمام نظرسنجی‌ها حکایت از بالا رفتن نرخ مشارکت دارد.‌

‌پنج در برابر یک؛ ‌اصولگرایان از نامزدی پزشکیان نگران شده‌اند

متاسفانه شورای نگهبان همچنان با پیروی از شیوه انتخابات ۱۴۰۰ به ردصلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب و میانه‌رو دست زد و پاسخ درخوری به این میل ملت به مشارکت نداد. ردصلاحیت نامزدهای جبهه اصلاحات- به‌خصوص دکتر اسحاق جهانگیری- و نیز ردصلاحیت مجدد دکتر علی لاریجانی و حتی ردصلاحیت نامزدهای دولت مستقر، یادآور روش انتخابات ۱۴۰۰ بود و لاجرم باید به سقوط نرخ مشارکت منجر می‌شد اما این ‌بار اراده ملت برای تغییر وضع موجود، بیشتر و بالاتر از آن بود که به راحتی ناامید شوند. وجود فرصتی طلایی در فهرست نامزدهای موجود به گشودن راهی بدل شده است که طراحان وضع موجود را هم به شگفتی واداشته و حتی برخی اصولگرایان به سرزنش شورای نگهبان پرداخته‌اند و عمده آنان از اینکه تنها یک نامزد اصلاح‌طلب تایید شده است، نگران شده‌اند. این تنهایی مسعود پزشکیان در برابر پنج نامزد دیگر اما اجماعی بی‌سابقه و به هنگام در میان اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان به وجود آورده است.

نامزدی متفاوت؛ ‌سیاستمداری پاکدست و فروتن ظهور کرده است

در برابر نامزدهایی رسمی که چهار یا سه یا دو دوره است برای ریاست‌جمهوری داوطلب می‌شوند و با وجود تصدی مقاماتی در سطح ریاست یک قوه برای ریاست قوه‌ای دیگر تلاش می‌کنند، نامزدی ظهور کرده که پس از یک دوره عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان اکنون به‌ عنوان نامزدی متفاوت، وارد انتخابات شده است. دکتر مسعود پزشکیان، وزیر اسبق بهداشت در دولت اصلاحات و نایب‌رئیس مجلس امید به صورت غیرمنتظره‌ای از معبر شورای نگهبان عبور کرده است‌. سیاستمداری پاکدست و فروتن، دانشوری که ۱۶ سال به ‌عنوان نماینده تبریز، وکیل همه ملت ایران بوده است و در کوران حوادث سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱ و پیش از آن در سال ۱۳۷۸ که مقاطعی حساس از تاریخ معاصر ایران بوده، شجاعت و مسئولیت‌پذیری خود را نشان داده و بدون محافظه‌کاری و تندروی، صدای ملت بوده است. مدیریت و سلامت رفتار او در مقام وزیر بهداشت و تلاش برای تحقق عدالت در نظام سلامت از او چهره‌ای مردمی ساخته و همین کارنامه سبب اقبال جامعه به او شده است.

عبور از حاکمیت یکدست ناکارآمد؛ چرا کارگزاران از پزشکیان حمایت می‌کند

ما کارگزاران سازندگی ایران البته در فهم خود از اقتصاد، توسعه، جامعه، عدالت و اصلاحات نکاتی داریم که آن را با دکتر مسعود پزشکیان به وقت مقتضی در میان می‌گذاریم اما به ‌عنوان عضوی از جبهه اصلاحات در فرآیند رای به ایشان نقش داشته و از تصمیم جبهه اصلاحات در معرفی ایشان به‌ عنوان یکی از سه نامزد اصلاح‌طلبان حمایت کرده‌ایم و منتظر تحقق وعده رهبر اصلاحات، جناب آقای سیدمحمد خاتمی در حمایت از نامزد جبهه اصلاحات هستیم و در رسانه حزب نیز این حمایت را اعلام کرده‌ایم.

به نظر ما سلامت کردار و صداقت گفتار دکتر مسعود پزشکیان به ملت ایران این فرصت را می‌دهد که از حاکمیت یکدست موجود که ناکارآمد است، عبور کند و با بازگشت اعتراضات از خیابان به صندوق رای و احیای اصلاحات تلاش شود، دولتی مصلح و معتدل بر سر کار آید که صدای بی‌صدایان باشد و دولت بی‌دولتان را تشکیل دهد.

ما با وجود نقصان و قصور در دولت‌های اصلاح‌گرا از دوره مهندس موسوی و آیت‌الله هاشمی تا دوران سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی معتقدیم همچنان دولت‌های اصلاح‌طلب بیش از دولت‌های اصولگرا به ‌نفع کشور بوده‌اند و با آسیب‌شناسی گذشته می‌توان چنان دولتی فراگیر با روش اصلاح‌گری ساخت که جلوی حوادثی مانند ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت که به تحریم ایران در دولت محمود احمدی‌نژاد منجر شد را گرفت.‌

ما معتقدیم با کار گروهی می‌توان با دعوت از تکنوکرات‌ها و دیپلمات‌ها و اقتصاددانان برجسته از تورم فزاینده و رکود عبور و رشد و رونق اقتصادی را احیا کرد. ما معتقدیم می‌توان با به رسمیت شناختن تفاوت در جامعه و سبک‌های متنوع زندگی و پذیرش حقوق جوانان و زنان، اعتراضات اجتماعی را به اصلاحات اجتماعی بدل کرد و تحول‌خواهی را از خیابان به صندوق رای بازگرداند.

ما معتقدیم مسعود پزشکیان می‌تواند با دستانی پاک، اعتماد جامعه‌ای که با پرونده‌های مشحون از فساد چون چای دبش از دست رفته است را بازگرداند و راهی برای عدالت نه به‌ معنای توزیع ثروت که به‌ معنای توازن در ثروت براساس کار و اخلاق و انصاف بگشاید.

10 برنامه پیشنهادی به پزشکیان؛ ‌از احیای برجام تا ارتقای سلامت

کارگزاران سازندگی ایران در این راه بدون هیچ چشم‌داشتی از ارائه هر گونه کمک- به‌خصوص در امر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری- به نامزد جبهه اصلاحات ایران دریغ نخواهد کرد و به‌ زودی برنامه پیشنهادی خود برای دولت چهاردهم را تقدیم دکتر مسعود پزشکیان می‌کند.‌

برنامه پیشنهادی ما مبنی بر: ۱-‌ احیای برجام برای بهبود روابط خارجی، ۲- ‌بازگشت به سند فراموش‌ شده چشم‌انداز ایران برای احیای توسعه و رشد و کارآمدی، ۳- ‌اصلاح و احیای برنامه توسعه برای رفع فقر، ۴- ‌توجه به حقوق شهروندی، ۵- ‌توجه به حقوق و مشارکت زنان در مدیریت کشور، ۶-‌ اصلاح نظام انتخاباتی، ۷- ‌اصلاح نظام حزبی، ۸-‌ رونق کسب‌وکار و توجه به حقوق مالکیت، ۹- ‌توجه به مشارکت نسل جوان در اداره آینده ایران و ۱۰- ‌ارتقای نظام سلامت و آموزش و رفاه در کشور بر مبنای نظریه دولت رفاه خواهد بود که در سندی مستقل به نامزد جبهه اصلاحات ارائه می‌شود.‌

‌رئیس‌جمهور همه ملت؛ ‌پزشکیان باید دولت مصلح و معتدلی تشکیل بدهد

مسئولیت ما حمایت از اصلاحات و تغییرات در دولت است و تنها ماموریتی که از نامزد جبهه اصلاحات انتظار داریم، تاسیس دولتی مصلح و معتدل در تعامل با حاکمیت و ملت است. دولتی که نماینده همه ملت ایران باشد و بدون جانب‌داری جناحی و قومی به توسعه متوازن و پایدار ایران فکر کند.

انتخاب شعار برای- ایران از سوی دکتر مسعود پزشکیان نشان می‌دهد، دولت ایشان «دولت ملی» بدون هرگونه شکاف جناحی، مذهبی، قومی و فرقه‌ای خواهد بود و همچنان که ما کارگزاران سازندگی ایران در سند مواضع خود(منشور سازندگی) اعلام کرده‌ایم؛ ایران یک ملت دارد و یک دولت می‌خواهد و همه ایرانیان از هر شهر و استان، شهروند یک ملت- دولت واحد و متحد و یکپارچه هستند و به هیچ فرقه و طایفه و قومیتی تقسیم نمی‌شوند. ایران، میهن همه ما و زبان فارسی، زبان ملی ماست که با تنوع فرهنگ‌ها و زبان‌های ایرانی تضادی ندارد.‌

‌نگران جمهوریت هستیم؛ ‌ملت بزرگ ایران از حق رای برای تغییر استفاده کند

انتظار ما از این ملت بزرگ ایران، حضور در انتخابات و استفاده از حق رای، نه برای تثبیت وضع موجود بلکه برای تغییر آن و جلوگیری از تداوم این حاکمیت یکدست است تا تحولاتی که ملت می‌خواهد، محقق شود و جلوی رویای تداوم حاکمیت یک جناح بر آینده ایران گرفته شود. ما نگران جمهوریت هستیم و با انتخابات می‌توانیم جمهوریت را نجات دهیم. ما با این انتخابات می‌توانیم حداقل پنج سال زودتر از موعد از تداوم وضع موجود جلوگیری کنیم، اما اگر پیروز نشویم حداقل 8 سال فرصت برای تغییر را از دست می‌دهیم.

راه تغییر، نه از خیابان و نه از بیرون مرزها که از درون ایران و از صندوق رای می‌گذرد. قهر به غلبه اقلیت بر اکثریت منجر می‌شود. با رای ندادن، نه دولت سقوط می‌کند و نه مجلس منحل می‌شود. افرادی که با حداقل آرا به ریاست مجلس ایران رسیدند، اکنون با همان آرای حداقلی می‌خواهند به ریاست دولت ایران برسند. نگذارید اقلیت بر اکثریت حکومت کند!

منبع: ایلنا

682562

سازمان آگهی های پرسون