روشنگری کرملین درباره روابط مسکو با کره‌شمالی

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) گفت: حق روسیه برای توسعه روابط با کره‌شمالی نباید باعث نگرانی کسی شود و نباید مورد مناقشه طرفی قرار گیرد.

تصویر روشنگری کرملین درباره روابط مسکو با کره‌شمالی

به گزارش سایت خبری پرسون، پسکوف در پاسخ به سوالی درباره وضعیت فعلی سیاست روسیه در قبال کره‌شمالی و اینکه آیا کشورهای غربی باید نگران آن باشند، به خبرنگاران گفت: معتقدیم که حق ما برای توسعه روابط خوب با همسایگانمان نباید باعث نگرانی کسی شود و نمی‌تواند و نباید مورد مناقشه کسی باشد.

پسکوف گفت: روسیه به توسعه روابط با کره‌شمالی ادامه خواهد داد و به پتانسیل بسیار عمیقی برای توسعه این روابط اشاره کرد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که تحولات نشست گروه هفت را زیر نظر خواهد گرفت.

نشست سران گروه هفت امروز (پنجشنبه) با توافق بر سر پیشنهاد ایالات متحده برای حمایت از وام ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین با استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه به عنوان وثیقه، در ایتالیا آغاز به کار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف گفت: مسکو بر توسعه نشست سران گروه هفت در ایتالیا نظارت خواهد کرد. قطعا نظارت دقیقی خواهیم داشت.

منطقه آپولیا در ایتالیا میزبان اجلاس سران جی۷ از ۱۳ تا ۱۵ ژوئن است و طبق پیش‌بینی‌ها، جنگ اوکراین بر نشست امسال سایه افکنده است. پیشتر روسیه نسبت به هرگونه استفاده از دارایی‌های توقیف‌شده‌اش یا سود حاصل از آنها به دست غربی‌ها و به نفع اوکراین هشدار داده است.

منبع: ایسنا

682495