هشدار روسیه به تقابل مستقیم اروپا با این کشور

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای ماندن در قدرت نیاز به خونریزی بیشتر در اروپا دارد.

تصویر هشدار روسیه به تقابل مستقیم اروپا با این کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به برنامه‌های ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو برای الزامی کردن ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی همه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، تاکید کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای ماندن در قدرت نیاز به خونریزی بیشتر در اروپا دارد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، زاخارووا در کانال تلگرامی خود نوشت: آیا کشورهای اتحادیه اروپا متوجه شده‌اند که واشنگتن آنها را تحت پرچم ناتو درگیر رویارویی مستقیم با روسیه می‌کند؟

وی با اشاره به برنامه استولتنبرگ برای الزامی کردن ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی همه اعضای ناتو، گفت: غرب به طور هیستریک افکار عمومی خود را با ادعای واهی تجاوز قریب‌الوقوع روسیه علیه کشورهای غربی تحریک می‌کند و دلیل همه اینها این است که بایدن برای جلوگیری از فروپاشی دولت و اقتصاد آمریکا باید بر شدت جنگ در اروپا بیفزاید.

زاخارووا همچنین در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید علیه بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد مرتبط با روسیه از سوی واشنگتن، تاکید کرد: مسکو مانند همیشه این اقدامات تهاجمی ایالات متحده را بی‌‎پاسخ نخواهد گذاشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی علیه بیش از ۳۰۰ شخص حقیقی و حقوقی در روسیه، آسیا، غرب آسیا، اروپا و آفریقا مرتبط با روسیه را در داخل و خارج این کشور از جمله «بورس مسکو» اعمال کرد.

منبع: ایسنا

682478