تاکید رئیس صداوسیما بر ارتقای سطح سوالات مناظره‌ها

رئیس صداوسیما ضمن تبیین اهداف و رویکردهای رسانه ملی در طراحی برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود.

تصویر تاکید رئیس صداوسیما بر ارتقای سطح سوالات مناظره‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، پیمان جبلی در دیدار صمیمانه با جمعی از مدیران رسانه‌ها، با اشاره به اینکه از چند روز قبل و با اعلام نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده از سوی وزارت کشور، به‌طور رسمی‌پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست‌جمهوری را آغاز کرده‌ایم، گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری را می‌توان نقطه اوج فعالیت‌های رسانه‌ها تلقی کرد که معمولاً آن‌ها را از چند ماه قبل درگیر برنامه‌ریزی و آماده‌سازی فرایندها می‌کند.

وی افزود: اما با شهادت غم‌انگیز آیت‌الله رئیسی، این مسیر تغییر کرد و ما نیز در رسانه ملی، به‌رغم آنکه عزادار این غم بزرگ بودیم، بلافاصله ستاد انتخابات صداوسیما را تشکیل و در یک بازه زمانی دو تا سه‌ هفته‌ای آماده ورود به مراحل عملی کار شدیم.

جبلی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات در همه بخش‌ها و معاونت‌های سازمان شکل گرفته و برنامه‌ریزی کردیم که چند هدف را محقق کنیم، اظهار کرد: هدف نخست، آنکه کمک کنیم انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی‌برگزار شود. دوم، آنکه آسیب‌های دوره قبل را بررسی و آن‌ها را کنترل کنیم. سوم مدد رسانی به نامزدها برای تبلیغات و ازسوی دیگر، فراهم آوردن زمینه‌ای برای شناخت هرچه بهتر مردم از نامزدهاست؛ به‌نحوی که همگان فرصت مقایسه افراد و انتخاب اصلح را پیدا کنند.

وی به نظرخواهی و مکاتبه با اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و نخبگان برای طراحی برنامه‌ها و محور سؤالات مناظره‌ها هم اشاره کرد و گفت: تغییراتی در برنامه‌های تبلیغاتی در این دوره ایجاد کرده‌ایم که خودش را در دو مورد نشان خواهد داد: میزگردهای تخصصی و مناظرات.

رئیس صداوسیما افزود: در میزگردها هر نامزد می‌تواند با حضور دو مشاور خود شرکت کند. سه کارشناس در مقابل نامزدها با تفکر و طیف فکری متنوع می‌نشینند و ۹۰ دقیقه فرصت گفت‌وگو، چالش و پرسش و پاسخ کارشناسی ازسوی افراد شناخته‌شده و وزین وجود دارد. هدف از این ۱۸ میزگرد این است که مردم کاملاً و به‌طور دقیق متوجه دیدگاه‌های نامزدها شوند.

جبلی همچنین به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: در این دوره سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود.

در این نشست جمعی از مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات که ازجمله آن‌ها می‌توان به مدیران عامل و و مسئول خبرگزاری‌های ایسنا، ایرنا، میزان، مهر و روزنامه‌های ابتکار، شرق، سازندگی، جوان، ایران،آرمان ملی ،صبح نو، فرهیختگان، جام‌جم ، هفت صبح و همشهری اشاره کرد، دیدگاه‌ها، نظرات، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود درخصوص برنامه‌های تبلیغاتی رسانه ملی برای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را با رئیس صداوسیما در میان گذاشتند.

منبع: ایسنا

682416

سازمان آگهی های پرسون