تشریح فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی ستاد انتخابات جزئیات فرآیند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را تشریح کرد.

تصویر تشریح فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات در نشست خبری عنوان کرد: روز هشتم تیرماه راس ساعت‌ ۸ رای گیری آغاز خواهد شد و فرایند رای گیری ۱۰ ساعت خواهد بود اما بنا پیشنهاد ستاد انتخابات و تایید شورای نگهبان زمان رای گیری تمدید هم خواهد‌ شد.

وی افزود: شرط احراز هویت رای گیری کارت ملی یا شناسنامه است که توصیه ستاد انتخابات استفاده از کارت ملی است و در خارج از کشور هم گذرنامه جزو مدارک احراز هویتی است. تعداد ۳۴۴ صندوق رای در خارج از کشور داریم. شیوه برگزاری انتخابات در داخل به صورت کاغذی است که تعرفه‌ها با یک طرح ایرانی و اسلامی طراحی شده است. درب صندوق رای هم آبی رنگ است. فرآیند تبلیغات نامزدهای انتخابات تا ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تعداد افرادی که باید برای فرآیند احراز هویت و ثبت تعرفه رای در شعبه اخذ رای حضور داشته باشند از ۵ تا ۷ نفر است. نامزدهای انتخابات می‌توانند ۱ نفر نماینده پای صندوق رای تا پایان فرآیند شمارش آرا داشته باشند.

وی افزود: فیلمبرداری از شمارش آرا ممنوع است. در انتخابات قبلی صداوسیما از فرآیند شمارش آرا فیلمبرداری کرد اما تعرفه ها دیده نشد زیرا قانون صراحت دارد که رای مردم باید مخفی باشد.

منبع: ایلنا

693945