جزئیات اجرای خط ۸ مترو در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خط ۸ مترو تهران یکی از چهار خط جدید شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت به حساب می‌آید که از محدوده مسعودیه در منطقه ۱۵ آغاز و تا ایستگاه سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ ادامه خواهد یافت.
تصویر جزئیات اجرای خط ۸ مترو در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۸ مترو تهران شبکه مترو پایتخت اظهار کرد: خط ۸ مترو تهران یکی از چهار خط جدید شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت به حساب می‌آید که از محدوده مسعودیه در منطقه ۱۵ آغاز می‌شود و تا ایستگاه سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ ادامه خواهد یافت. این خط در تبادل با خط ۹ ، لوپ حمل و نقلی مناطق مرکزی شهر را تشکیل داده و مسافران زیادی را جذب خواهد کرد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با تکمیل خط ۸ و ایستگاه‌های آن در سال افق طرح، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون سفر از طریق این خط به مقاصد خود دسترسی پیدا کنند. تبادل مسافر در ۱۳ ایستگاه خط ۸ مترو با پوشش مناطق ۱۵ ، ۱۶ و ۱۷ در جنوب پایتخت و اتصال به ایستگاه اصلی راه آهن و پایانه جنوب، در ادامه به سمت غرب و شمال انجام می‌شود و به مناطق ۲، ۹ و ۱۰ می‌رسد. سپس مناطق ۶ و ۷ و پایانه بیهقی را پوشش داده و در نهایت به ایستگاه سرسبز (مرز مناطق ۴ و ۸) در انتهای مسیر خود ختم می‌شود.

هرمزی با اشاره به اینکه این خط در مجموع با ۹ خط مترو تبادل مسافر داشته و در ۱۳ ایستگاه آن، امکان تغییر خط برای مسافران مهیا خواهد شد، گفت: این خط جدید شبکه مترو تهران از ۱۱ منطقه شهرداری عبور کرده و محدوده‌هایی از قبیل شهرک مسعودیه، بزرگراه امام رضا (ع)، سه راه افسریه، بزرگراه بعثت، پایانه جنوب، راه آهن، میدان بهمن، بوستان ولایت، بزرگراه آیت ا... سعیدی، یافت آباد، بزرگراه یادگار امام (ره)، خیابان های آزادی، آذری، حبیب‌الله، کوی نصر، بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، پل آزمایش، بزرگراه کردستان، میدان یوسف‌آباد، پارک ساعی، پایانه بیهقی، بزرگراه رسالت، سیدخندان، میدان رسالت و خیابان سرسبز را در برمی‌گیرد.

هرمزی خاطرنشان کرد: پرمسافرترین خط از خطوط جدید مترو به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی خط ۸ مترو تهران است که با همکاری شهرداری منطقه ۱۵، محل تجهیز کارگاه این خط در منطقه مسعودیه آماده شده و پیش‌بینی می‌شود از نخستین هفته‌های سال ۱۴۰۳ این پروژه مهم شهری سرعت بیشتری پیدا کند. خط ۸ مترو تهران محدوده‌های جنوب شرق، جنوب، مرکز و شرق پایتخت را تحت پوشش حمل و نقلی قرار داده و به تعبیری شاید پرمسافرترین خط در بین خطوط چهارگانه جدید لقب گیرد.

منبع: شهر

612972