چند درصد از تجهیزات فولاد مبارکه داخلی می باشد؟

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: سیاست خودکفایی، فولاد مبارکه را به جایی رساند مجموعه‌ای که همه تجهیزاتش وارداتی بوده امروز ۹۰ درصد تجهیزاتش داخلی است.
تصویر چند درصد از تجهیزات فولاد مبارکه داخلی می باشد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه کشور، ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح‌های توسعه‌ای گمرک شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: مجموعه صنعتی فولاد مبارکه با ضریب بهره‌برداری صددرصد با وجود اینکه در سال ۱۳۹۹، با افزایش محدودیت‌های انرژی، روند نزولی تولید در این مجموعه شکل گرفته بود ولی سبب یک اراده در دولت جدید شکل گرفت تا از ظرفیت‌های موجود حد‌اکثر استفاده را کنیم.

وی افزود: این نگاه حاکم شد و منجر به این شد که روند نزولی تولید، صعودی شود و در تمام مجموعه‌های تولیدی ذیل فولاد مبارکه امروز شاهد توسعه باشیم و این نگاه مورد تمجید و تایید رئیس جمهور در بازدید از فولاد مبارکه قرار گرفت.

طیب‌نیا ادامه داد: رئیس جمهور به استفاده از این نگاه به عنوان الگو در سراسر کشور تاکید کردند، این نگاه خودکفایی و خودتامینی بود که مولود انقلاب است و سیاست خودکفایی ما را به جایی رساند که مجموعه‌ای که همه تجهیزاتش وارداتی بوده امروز ۹۰ درصد تجهیزاتش داخلی باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: سال گذشته ۸۸ درصد خریدهای فولاد مبارکه داخلی بود و مجموعه‌ای که در گذشته تعمیرات آن هم از سوی خارج از کشور صورت می‌گرفت، امروز اجرای پروژه می‌کند.

وی تصریح کرد: در حوزه خودتامینی محدودیت‌ انرژی داریم ولی با ایجاد ارزش افزوده توانستیم موفق شویم و سال قبل در حوزه ایجاد ارزش افزوده توانستیم رتبه ۲ و سال قبل آن رتبه ۱ کسب کردیم.

طیب‌نیا تصریح کرد: توانستیم محصولاتی تولید کنیم که تا هزار برابر بیشتر از آن ارزش افزوده در کشور تولید می‌شود و علاوه بر اینکه ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند، ۴۰۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم با این مجموعه کار می‌کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان کرد: ۲۵۰۰ شرکت در بالادست و در حوزه تامین و هزار شرکت مصرف کننده هستند که اگر این شرکت نبود با مشکلات زیادی مواجه بودند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته فولاد مبارکه با یک میلیون ۴۰۰ هزار تن رتبه اول را در صادرات غیرنفتی کسب کرد، ۶/۵ درصد سهم در GDP بخش صنعت و ۱/۵ درصد GDP کل کشور به این شرکت اختصاص یافته است.

طیب‌نیا عنوان کرد: ۶۰‌ همت سود سال گذشته بین سهامداران توزیع شد، ۳۱ همت سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف کشور صورت گرفت و ۱۳ همت مالیات به دولت پرداخته شد که از مزایا و منافع و برکات وجودی این صنعت است.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: اگر از این صنعت حمایت شود به قسط و عدل نزدیک می‌شویم.

منبع: فارس

682226