واکنش عربستان به تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه

وزارت خارجه عربستان از تصویب پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره آتش‌بس غزه در شورای امنیت استقبال کرد.

تصویر واکنش عربستان به تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت خارجه عربستان امروز -سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از تصویب پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره توقف فوری جنگ در نوار غزه و معامله تبادل اسرا و بازگشت به مذاکرات سیاسی برای ایجاد راهکارهای پایدار برای بحران غزه و پایان دادن به رنج و مشکلات مردم این منطقه استقبال می‌کنیم.

طبق گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: عربستان بر اهمیت پایبندی تمام طرف‌های بحران به پایان جنگ و بر حمایت کامل خود از تمام تلاش‌های بین‌المللی برای توقف دائم جنگ و حل مساله فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی که به ثبات منطقه و تحقق امنیت و صلح بین‌المللی کمک می‌کند، تاکید دارد.

بعد از گذشت حدود ۲۵۰ روز از جنگ غزه، دوشنبه قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر توقف درگیری‌ها در غزه با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید. جنبش حماس هم دوشنبه از تصویب این قطعنامه آتش‌بس دائمی استقبال کرد.

جنبش مقاومت حماس با صدور بیانیه‌ای گفت: حماس از آنچه در قطعنامه تصویب‌شده در شورای امنیت در رابطه با آتش‌بس دائم در نوار غزه، خروج کامل نیروهای نظامی از غزه، تبادل زندانیان، بازسازی، بازگشت مردم آواره به خانه‌های‌شان، مخالفت با کاهش اراضی و ارائه کمک‌های ضروری به مردم نوار غزه بوده، استقبال می‌کند.

ایالات متحده از زمان یورش‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است. جنایات صهیونیست‌ها جان بیش از ۳۷ هزار فلسطینی را گرفته است و اکثر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایسنا

682176