چرا بوتاکس سیاستمداران ایرانی انقدر به چشم می‌آید؟

یک درماتولوژیست می‌گوید: دلیل این که چهره بعضی از سیاستمداران بعد از انجام کار‌های جوان‌سازی تغییرات غیرعادی می‌کند، می‌تواند این باشد که میزان مواد تزریق‌شده به صورتشان زیاد است.
تصویر چرا بوتاکس سیاستمداران ایرانی انقدر به چشم می‌آید؟

به گزارش سایت خبری پرسون، انجام جراحی‌های زیبایی مخصوص سیاستمداران ایرانی نیست و از سال‌ها قبل تاکنون بسیاری از سیاستمداران خارجی برای تغییر چهره، کار‌های مختلفی روی صورت‌های خود انجام داده‌اند که تغییرات بعضی از آن‌ها مثبت بوده، اما چهره بعضی از آن‌ها از حالت نرمال بیرون آمده است. حتی بعضی از آن‌ها عمل‌های زیبایی خود را رسانه‌ای می‌کنند. موضوعی که بین سیاستمداران ایرانی هنوز رایج نیست.

سیلویو برلوسکنی نخست‌وزیر اسبق ایتالیا که پارسال در ۸۶ سالگی درگذشت، در طول فعالیت سیاسی خود بار‌ها تحت جراحی‌های مختلف ازجمله جراحی صورت قرار گرفت و هیچ وقت هم آن را پنهان نکرد. ولادیمیر پوتین، نخس‌وزیر ۷۲ ساله روسیه تزریق بوتاکس را از چند سال پیش شروع کرد. نیکولا سارکوزی، سیاستمدار و رئیس‌جمهور سابق فرانسه زمانی که تحت عمل زیبایی قرار می‌گرفت، این موضوع را خیلی راحت در جمع خبرنگاران اعلام می‌کرد. مقامات دیگر کشور‌ها نیز بعضا در مواردی تحت عمل‌ها و جراحی‌های زیبایی و جوان‌سازی قرار گرفته‌اند که با یک سرچ در گوکل می‌توان همه آن‌ها را پیدا کرد و متوجه تغییرات آن‌ها شد.

در ایران، اما تب زیبایی هنوز به سیاستمداران نرسیده و این کار معمولا کاری عادی نیست و اعلام عمومی هم نمی‌شود. در مواردی که سیاستمداران جلوی دوربین ظاهر می‌شوند، ناگهان عکاسان و خبرنگاران، آن را کشف می‌کنند. از رنگ کردن موی سر و ریش گرفته تا تزریق بوتاکس و سایر کار‌های جوان‌سازی.

مشهورترین سیاستمدارانی که کار‌های زیبایی آن‌ها خبرساز شد، محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت نهم و دهم و محسن رضایی بودند. چهره جدید محسن رضایی زمانی که در خرداد ۱۴۰۰ به عنوان یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری در مناظره انتخاباتی جلوی دوربین‌ها ظاهر شد، بسیار خبرساز شد. محمود احمدی‌نژاد هم در آغاز دوره اول ریاست جمهوری خود با پوشش غیررسمی ظاهر می‌شد و نامنظم بودن آرایش چهره او باعث انتقاد بعضی از مخالفانش شده بود. اما از دور دوم، آقای احمدی‌نژاد با چهره و پوششی متفاوت ظاهر شد. همین چند روز پیش هم که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرد و به عنوان کاندیدا به بازار تهران رفت، فیلمی از شوخی یک شهروند با عمل زیبایی او منتشر شد که مورد توجه کاربران فضای مجازی هم قرار گرفت.

سیاستمداران بعد از ۶۰ سالگی چه عمل‌هایی انجام می‌دهند؟

اما سیاستمداران ایرانی بعد از ۶۰ سالگی معمولا چه کار‌های زیبایی روی صورت خود انجام می‌دهند و چرا چهره برخی از آن‌ها از حالت نرمال بیرون می‌آید؟ آیا پزشکانی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند، متبحر و کاربلد نیستند که تغییرات آن‌ها عجیب و خارج از نرمال به چشم می‌آید؟

یک درماتولوژیست درباره این که سیاستمدار‌های ایران چه عمل‌های زیبایی روی صورت خود انجام می‌دهند، می‌گوید: کار‌های مختلفی در این سنین می‌شود برای جوان‌سازی انجام داد. مثلا ممکن است هایفو و مزوتراپی انجام دهند، ولی بوتاکس را قطعا انجام می‌دهند. چون خطوط و چین و چروک‌های صورت را فقط بوتاکس می‌تواند کم کند یا از بین ببرد.

این درماتولوژیست می‌گوید: این که چهره بعضی از سیاستمداران بعد از انجام کار‌های جوان‌سازی تغییرات غیرعادی می‌کند، می‌تواند دلیلش این باشد که مواد تزریق‌شده به صورتشان زیاد بوده است. مثلا اتفاقی که در دوره قبل ریاست جمهوری برای آقای محسن رضایی افتاد، این بود که پیشانی ایشان افتاده بود و طبیعتا پزشک مقدار زیادی بوتاکس برایشان تزریق کرده بود که خطوط را بگیرد و مقدار مواد بوتاکس وقتی زیاد باشد، باعث می‌شود که پیشانی خودش را بیندازد. درباره ایشان می‌دانم که این اتفاق افتاده بود.

وی ادامه می‌دهد: من نمی‌دانم کدام یک از همکاران کار‌های زیبایی را برای سیاستمداران انجام می‌دهند، ولی معمولا وقتی کسی با خطوط زیاد پیش ما می‌آید، قبل از تزریق به او می‌گوییم که خطوط شما زیاد است و فقط می‌توانید انتظار کاهش خطوط را داشته باشید، اما انتظار نداشته باشید که خطوط کاملا از بین برود و صورت‌تان کاملا صاف شود. چون اگر بخواهیم بیشتر از یک حدی مواد تزریق کنیم، صورت از حالت نرمال خارج می‌شود. ما ترجیح می‌دهیم که صورت این افراد صاف نشود، اما غیرطبیعی هم نشود.

این متخصص زیبایی تاکید می‌کند: البته سیاستمداران یا کلا افراد مسن معمولا کار‌های نرمالی روی صورت خود انجام می‌دهند و کار‌های تهاجمی که در صورت برخی افراد عادی می‌بینیم و چهره را از حالت نرمال خارج می‌کند و قطعا آسیب‌رسان هم است، انجام نمی‌دهند.

منبع: همشهری آنلاین

682122