برگزاری سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین خلق

سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی آغاز شد.
تصویر برگزاری سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین خلق

به گزارش سایت خبری پرسون، سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه (۸ خرداد ماه) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین «دهقانی» و مستشاران دادگاه «مرتضی تورک» و «امین ناصری» و «وزیری» نماینده دادستان در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) به صورت علنی آغاز شد.

قاضی دهقانی در ابتدای جلسه دادگاه بیان کرد: با توجه به اتمام قرائت کیفرخواست، دادگاه در حال استماع شکایات شُکات توسط وکلای آن‌ها است. اتهاماتی در قالب کیفرخواست به یک سازمان وارد شده است که اساس این سازمان لطمه زدن به انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه اهداف پلیس بین‌الملل ایجاد امنیت عمومی در دنیا، مبارزه با تروریسم و تحت تعقیب قرار دادن مجرمین و استرداد آن‌ها است، گفت: این دادگاه برابر مقررات قانونی مبادرت به صدور اعلان قرمز برای متهمان کرده است. امروز به تمام کشور‌های میزبان متهمان این پرونده اعلام می‌کنم این متهمان تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار دارند و هرگونه صدور اوراق شناسایی، هویت و یا تسهیل روادید متهمان این پرونده توسط دولت‌های میزبان خلاف قوانین پلیس بین‌الملل است؛ لذا به تمام کشور‌هایی که قوانین پلیس بین‌الملل را پذیرفته‌اند اعلام می‌کنیم با پلیس بین‌الملل همکاری و برای تامین امنیت مردم خود اقدام کنند.

در ادامه وکیل شُکات با اجازه قاضی در جایگاه قرار گرفت و گفت: از قوه قضاییه تشکر می‌کنم که امکانی را فراهم کرده است تا جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین مورد رسیدگی قرار بگیرد. جنایت‌هایی که علیه ۱۷ هزار نفر ایرانی صورت گرفته است و باید ۱۷ هزار دادگاه در این رابطه تشکیل و ۱۷ هزار رای صادر شود. دادگاه باید هر مورد را به تفصیل بررسی کند.

قاضی در پاسخ به وکیل شُکات گفت: دادگاه با صبر و حوصله با جنایت‌هایی که در طول ۴۰ سال گذشته رخ داده، رسیدگی می‌کند.

وکیل شکات بیان کرد: تمام دنیا شاهد جلسات این دادگاه است. امروز می‌خواهم در مورد کشتار‌های داعش‌گونه منافقین صحبت کنم این کشتار‌ها هم ریشه حقوقی، هم ریشه سیاسی و اعتقادی دارد. کتاب‌هایی امروز به دادگاه ارائه شده که اسنادی مهم از اقاریر خود اعضای گروهک مجاهدین خلق نسبت به جنایاتی که انجام داده‌اند، در آنها آورده شده است. از جمله این کتاب‌ها نشریه مجاهد است.

در ادامه قاضی درخواست کرد که این کتاب‌ها صورت‌جلسه شوند.

منبع: خبر فوری

680245