چین به آمریکا درباره دخالت در تایوان هشدار داد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به ادعای اخیر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر احتمال استفاده از گزینه نظامی برای دفاع از جزیره تایوان، گفت: ما از ایالات متحده می‌خواهیم که بر اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک دو کشور پایبند باشد.

تصویر چین به آمریکا درباره دخالت در تایوان هشدار داد

به گزارش سایت خبری پرسون، مائو نینگ روز چهارشنبه افزود: این جزیره بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین ما است و مساله آن به پکن مربوط می‌شود؛ بنابراین هیچ گونه دخالتی را از بیگانگان تحمل نخواهیم کرد.

وی افزود: پکن از واشنگتن می‌خواهد با درک ماهیت و ماجراجویی‌‎های تجزیه‌طلبان تایوانی، به طور عملی به اصل چین واحد و سه بیانیه مشترک ۲ کشور پایبند باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: ما از آمریکا می خواهیم که به تعهد خود مبنی بر پایبندی به سیاست حمایت نکردن از «جدایی‌طلبان» و ارسال تسلیحات عمل و ارسال پیام‌های اشتباه به آنها را متوقف کند.

وی درباره هرگونه اقدام منفی بروکسل علیه همکاری‌های اقتصادی ۲ جانبه با چین هشدار داد و تاکید کرد که در برابر هرگونه تحرکی، عمل متقابل انجام خواهد شد.

مائو همچنین درباره مورد سفر وزیر بازرگانی چین به اروپا و احتمال متقاعد شدن برخی از کشورهای اروپایی به توقف تحقیقات خود درباره شرکت‌های چینی، اظهار داشت: پکن بارها موضع خود در مورد تحقیقات و تعرفه‌های اتحادیه اروپا را اعلام کرده است.

وی افزود: ما معتقدیم که حمایت‌گرایی تجاری به نفع هیچ یک از طرفین نیست و امیدواریم طرف اروپایی به تعهدات خود برای تجارت آزاد و باز با چین پایبند بماند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین هشدار داد: در صورت هرگونه اقدام بروکسل در جهت آسیب رساندن به همکاری اقتصادی و تجاری دوجانبه، پکن نیز واکنش نشان خواهد داد و تمام اقدامات لازم را برای حفاظت قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود انجام خواهد داد.

منبع: ایرنا

681300