گزارش رسانه‌های عبری درباره تسلیحات حزب‌الله

رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) درباره تحولات جنگ جاری در جبهه شمال فلسطین اشغالی، ضمن اشاره به توانمندی‌های نظامی حزب‌الله لبنان و چگونگی مواجهه آن با تحولات میدانی، تاکید کردند که مقاومت تاکنون تنها از پنج درصد از تسلیحات خود استفاده کرده است.

تصویر گزارش رسانه‌های عبری درباره تسلیحات حزب‌الله

به گزارش سایت خبری پرسون، وب‌سایت عبری‌زبان «وای‌نت» به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، حزب‌الله لبنان در طول این ماه‌های جنگ، تنها از پنج درصد از زرادخانه تسلیحاتی خود به‌عنوان میدان آزمونی علیه ارتش صهیونیستی به منظور آمادگی برای عملیاتی واقعی و گسترده استفاده کرده است.

این وب‌سایت عبری‌زبان اعلام کرد، حزب‌الله هر روز تلاش دارد به سامانه‌های پدافند هوایی نفوذ کند و این مسئله با زوایای مختلف شلیک، میزان آتش متمرکز، حجم متفاوت مواد منفجره‌ای که با انواع سلاح‌ها شلیک می‌شود و دیگر مسائل مشهود شده است.

این رسانه با اشاره به حمله روز شنبه حزب‌الله لبنان با شلیک موشک‌های «برکان» به پایگاه «جیبور» (مقر تیپ ۷۶۹) واقع در کریات شمونه که موجب آتش‌سوزی گسترده در این پایگاه شد، تاکید کرد، با وجود محدودیت دامنه آتش حزب‌الله لبنان، اما این گروه مقاومت موفق شد حملات دقیقی انجام داده و موفقیت‌هایی را رقم بزند.

«وای‌نت» گزارش داد، موشک‌های برکان از منظر حجم خسارات مالی و اثرات روانی، در عمل کارکرد خود را ثابت کرده‌اند چرا که هر کدام از این موشک‌ها، ویرانی‌های بی‌سابقه‌ای را ایجاد می‌کنند و آنها به‌عنوان موشک‌های سنگینی شناخته می‌شوند که امکان حمل نزدیک به نیم تن مواد منفجره را دارند.

این وب‌سایت عبری‌زبان همچنین گزارش داد: «حزب‌الله در چند ماه گذشته همانند به‌روزرسانی‌های موشک ضد زره الماس، گروه جدیدی از پرتابه‌های موشکی برکان را تولید کرده که قابلیت حمل کلاهک جنگی با وزن بیش از یک تُن مواد منفجره را دارند.»

مقاومت اسلامی لبنان (حزب‌الله) روز شنبه مقر تیپ ۷۶۹ در پایگاه کریات شمونه را با موشک‌های سنگین برکان هدف قرار داد که در نتیجه آن آتش‌سوزی در این پایگاه رخ داد و بخشی از پایگاه تخریب شد.

با گذشت بیش از هفت ماه از آغاز جنگ غزه، حزب‌الله در حال نشان دادن قابلیت‌های جدید علیه ارتش اسرائیل است؛ به‌طوری که تل‌آویو مقابله با این تهدید را دشوار می‌یابد. حزب‌الله لبنان علاوه بر تهدید موشکی و خمپاره‌های ضد زره، استفاده از پهپادهای مسلح را تشدید کرده است؛ پهپادهایی که می‌توانند به مرزها نفوذ کرده و به اسرائیلی‌ها تلفات و خسارت وارد کنند.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک و پهپاد از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند. اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

منبع: ایسنا

681099