حامیان فلسطین در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات کردند

صدها تن از حامیان فلسطین در انگلیس امروز (شنبه) در پایتخت و چندین شهر پرجمعیت این کشور دست به تظاهرات زده و ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، با مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین اعلام همبستگی کردند.

تصویر حامیان فلسطین در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، معترضان برای سی‌وسومین هفته پیاپی در خیابان‌ها سرازیر شده و خشم و انزجار خود را از کشتار مردم فلسطین به نمایش گذاشتند. شرکت‌کنندگان در شهرهای مختلف، ضمن اهتزاز پرچم‌های فلسطین خواستار توقف جنگ در این منطقه و آزادی سرزمین‌های اشغالی شدند.

معترضان در شعارهای خود اجرای دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری و کیفری درباره توقف فوری جنگ غزه و بازداشت سران اسرائیل را خواستار شده و برلزوم توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم سفاک از خاک انگلیس، تاکید داشتند. حامیان فلسطین همچنین با تاکید بر اینکه خط مردم انگلیس از دولت آن جداست، نخست وزیر این کشور را همدست رژیم جنایتکار صهیونیستی و قاتل مردم فلسطین خواندند.

راهپیمایی امروز در لندن همانند تظاهرات هفت ماه گذشته، با حمایت ائتلاف توقف جنگ، دوستان الاقصی، کارزار حمایت از فلسطین و شمار دیگری از نهادهای حقوق بشری و اسلامی برگزار شد. هر هفته هزاران نفر از حامیان فلسطین در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات کرده و فریادهای ضد اسرائیلی سر می‌دهند. هر دو هفته یکبار نیز معترضان در پایتخت گردهم آمده و در چارچوب «روز ملی اقدام» تظاهرات می‌کنند.

رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

صهیونیست‌ها همچنین به بهانه نابودی حماس به شهر مرزی رفح واقع در جنوب نوار غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند حمله‌ور شده و تاکنون دها فلسطینی را به شهادت رسانده است. ‎بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۶ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

نتایج آخرین نظرسنجی‌ صورت گرفته نشان می‌دهد که بیشتر مردم انگلیس خواهان برقراری آتش‌بس فوری در غزه هستند. طبق یافته‌های موسسه یوگاو ۶۹ درصد مردم انگلیس معتقدند که رژیم صهیونیستی باید عملیات نظامی در غزه را پایان داده و با برقراری آتش بس موافقت کند.

منبع: ایرنا

680882