گشت برخورد با متصرفان غیرمجاز در بازار تاریخی اصفهان تشکیل شد

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از تشکیل گشت‌ مشترک میراث فرهنگی با شهرداری برای پیشگیری از جرائم و برخورد با متصرفان غیرمجاز فضاهای عمومی در بازار تاریخی این شهر خبر داد.
تصویر گشت برخورد با متصرفان غیرمجاز در بازار تاریخی اصفهان تشکیل شد

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، علی قربانپور روز شنبه گفت: بیشترین بافت تاریخی از جمله بازار بزرگ و تاریخی اصفهان در محدوده منطقه سه شهرداری قرار دارد که بر همین اساس پیشگیری از تخلفات در این بازار در اولویت‌های کار ماست.

وی افزود: مأموران شهرداری با تعامل بیشتر با یگان حفاظت میراث فرهنگی می‌توانند در صورت وجود هرگونه تخلف، مراتب را اعلام کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

قربانپور تصریح کرد: استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قبل از صدور مجوز توسط شهرداری می‌تواند میزان تخلفات در این حوزه را کاهش دهد.

به گزارش ایرنا، تصرف فضاهای عمومی از جمله سکوهای پیرنشین بازار که بطور غیرقانونی و غیرمجاز تصرف و به مغازه تبدیل می‌شود از تخلف‌های شایع در بازار تاریخی اصفهان محسوب می شود.

این بازار با طول بیش از هشت کیلومتر و ۲۷ هزار باب مغازه دارای پیشینه تاریخی متنوعی است که کهن‌ترین پیشینه پیرامون مسجد جامع عتیق به بیش از یک هزار سال پیش می‌رسد.

منبع: ایرنا

680839