پیکر پیشکسوت هنر نقالی فردا در اصفهان تشییع می‌شود

مراسم تشییع پیکر خوشحال‌پور، پیشکسوت هنر نقالی اصفهان و ملقب به «مرشد بستور» فردا در اصفهان برگزار می‌شود.
تصویر پیکر پیشکسوت هنر نقالی فردا در اصفهان تشییع می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛هنرمند تئاتر و تلویزیون و پیش‌کسوت نقالی و شاهنامه‌خوانی ایران با نام هنری «مرشد بستور» که شامگاه پنجشنبه به دلیل ایست قلبی در اصفهان به دیار باقی شتافت، فردا یکشنبه ۲۵ شهریور ساعت ۹ صبح از درب‌خانه هنرمندان اصفهان برگزار و سپس به سمت باغ رضوان، قطعه هنرمندان به خانه ابدی رهسپار می‌شود.

مرحوم خوشحال‌پور فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را از سال ۱۳۵۵ و با بازیگری تئاتر در گروه تئاتر حاج‌آقا اعتزازی در اصفهان آغاز کرد.

پس از انقلاب با شروع جنگ تحمیلی خوشحال‌پور باوجود آن که کارمند ذوب‌آهن اصفهان بود به نقالی گرایش پیدا کرد و در مدت هشت سال دفاع مقدس به نقالی پرداخت و افزون بر سه هزار اجرای نقالی برای مخاطبان اجرا کرد.

خوشحال‌پور پس از جنگ تحمیلی با برپایی گروه نقالی بستور راوی گری آیینی و سنتی را دنبال و برای سال‌های طولانی نقش موثری در زنده نگهداشتن هنر نقالی و انتقال آن به نسل نو ایفا کرد.

وی در زمان حیات در خصوص علت انتخاب نام «بستور» گفته بود: بستور یکی از پهلوانان گمنام شاهنامه است و فردوسی طوسی تنها ۶ بیت درباره او سروده است و این پهلوان پرچم‌دار ایران در جنگ با تورانیان بود.

منبع: فارس

764500

سازمان آگهی های پرسون