روح‌الله ابوطالبی:

موزه هنرهای معاصر اصفهان به‌زودی بازگشایی خواهد شد

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: عملیات مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر اصفهان پس از یک دوره دوساله به اتمام رسیده و به‌زودی این مکان به روی هنرمندان و بازدیدکنندگان بازگشایی خواهد شد.
تصویر موزه هنرهای معاصر اصفهان به‌زودی بازگشایی خواهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛روح‌الله ابوطالبی، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان روز سه‌شنبه با بیان اینکه عملیات مرمت موزه هنرهای معاصر از سال ۱۴۰۰ آغاز شد، اظهارداشت: باتوجه‌به قدمت این بنا، ابتدا عملیات مرمت با سبک‌سازی بام آغاز و پس از کروم‌بندی و عایق‌کاری (بام‌پوش)، سقف آن انجام و سپس آجرفرش شد.

وی افزود: به‌منظور کاهش رطوبت و ترک‌های ایجاد شده در ساختمان، مرمت و احداث کانال‌های ناکش (عنصر حفاظتی رطوبت) مجدداً انجام و تیرهای چوبی این بنا که توسط موریانه دچار آسیب شده بود، آسیب‌زدایی و تیر سقف‌های آن تعویض شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تعویض و شیت‌بندی سقف ایوان این عمارت که به نام چهل‌ستون شناخته می‌شود را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: کناف‌کاری، رنگ‌آمیزی، گچ‌بری، چمن‌کاری، گل‌کاری و سنگ‌فرش حیاط موزه با استفاده از آجر پخته سنتی نیز در روند عملیات مرمت انجام شد.

وی با بیان اینکه برای این پروژه در سال گذشته مبلغ ۷۰ میلیارد ریال و در سال جاری مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال ردیف بودجه در نظر گرفته شده است، گفت: باتوجه‌به قدیمی بودن بنا و آشکارشدن پس لایه‌های سازه، از پی تا سقف این بنا نیاز به مرمت و اعتبار داشت که یکی از دلایل طولانی‌شدن عملیات مرمت آن تأمین اعتبار بود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر پس از یک دوره دوساله به اتمام رسیده و به‌زودی این مکان به روی هنرمندان و بازدیدکنندگان بازگشایی خواهد شد.

منبع: شهرداری

764070

سازمان آگهی های پرسون