هفت زنی که این روزها در خانه ایرانی‌ها رفت و آمد دارند

آن‌چه که در ادامه به این بهانه می‌خوانید، تحلیلی ‌ست بر عملکرد هفت بازیگر زنِ سریال‌های فعلی شبکه خانگی.
تصویر هفت زنی که این روزها در خانه ایرانی‌ها رفت و آمد دارند

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزها نمایش خانگی با انتشار تولیدات جدید تقریبا روزهای شلوغی را سپری می‌کند. در این میان چند کاراکتر زن با حضر در این آثار در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

آن‌چه که در ادامه به این بهانه می‌خوانید، تحلیلی ‌ست بر عملکرد هفت بازیگر زنِ سریال‌های فعلی شبکه خانگی که به کوشش صفحه اینستاگرامی فیلمتو گردآوری شده. با ما همراه باشید.

مریلا زارعی

بانو با بازی مریلا زارعی در سریال «جنگل آسفالت» گرفتار بیماری روحی‌ست و از مشکلات جسمی نیز رنج می‌برد. معتاد هم هست و رفتار و گفتار و نگاه سردش خبر از آشوب درونی می‌دهد.

هفت زنی که این روزها در خانه ایرانی‌ها رفت و آمد دارند

مرضیه در افعی تهران قربانی کودک آزاری بوده و برای انتقام اقدام به قتل متجاوزین کودکان کرده سکانس ورودی شخصیت به سریال را مرور کنیم؛ زنی با چهره ای سرد و نگاهی ترسناک بی آن که لب باز کند مخاطب پی به مختصات او می برد. بازی مریلا زارعی با اغماض جزو کارهای ویژه او نیست و می‌توان گفت کیفیت متوسط و رو به بالایی را ارائه داده است.


نازنین بیاتی

هفت زنی که این روزها در خانه ایرانی‌ها رفت و آمد دارند

آرشام (فرزاد فرزین) با چهره‌ای جدید می‌خواهد انتقام نارفیق را بگیرد در این راه همسری نمایشی نیاز دارد تا همه‌چیز عادی جلوه کند. او با صحرا، دختری از طبقه فرودست جامعه عهد می‌بندد. این شخصیت، تازه‌ترین تلاش نازنین بیاتی برای فرار از نقش‌های تکراری‌ست. جمع این ویژگی‌ها بازی نازنین بیاتی در سریال نسبتا ضعیف «قطب شمال» را کمی قابل تحمل کرده است.


دیبا زاهدی

هفت زنی که این روزها در خانه ایرانی‌ها رفت و آمد دارند

غزال جزو کاراکترهای فرعی «جنگل آسفالت» است که آرام آرام اهمیت حضور او در داستان مشخص می‌شود. او عاشق پاشا (نوید محمدزاده) است اما پالس مثبت نمی‌گیرد؛ پس چاره را در خراب کردن چهره پاشا پیش مادر هنگامه می‌بیند. غزال گذشته‌ای تلخ داشته و از دست خواهرش سیمین (ریما رامین‌فر) دلخور است. شاید بتوانیم «جنگل آسفالت» را تا حدودی دیده‌شده‌ترین عملکرد او در شبکه خانگی بدانیم.


هدی زین‌العابدین

هفت زنی که این روزها در خانه ایرانی‌ها رفت و آمد دارند

پس از «رهایم کن» و آن شخصیت جلوه‌گر و محبوب سریال، پرسش این بود که انتخاب بعدی هدی زین‌العابدین چه خواهد بود؟ قسمت اول «در انتهای شب» نهیب زد که روند نسبتا رو به رشد او ادامه دارد. نقش زنی که برای رونق زندگی مشترک، سختی‌ها به جان خریده. همسر پارسا پیروزفر اما کم آورده و چراغ رابطه رو به خاموشی‌ست. شاید خیلی زود باشد تا زین‌العابدین را در خلق همسری آینده‌نگر و مادری مهربان موفق بدانیم و باید اجازه دهیم تا قسمت‌های بعدی سریال منتشر شود تا با دید بهتری عملکرد او را بسنجیم.


فرشته حسینی

هفت زنی که این روزها در خانه ایرانی‌ها رفت و آمد دارند

دختری که از طبقه پایین جامعه که سودای فوتبالیست شدن داشت و در ذهن خود آینده‌ای شیرین با امیر (علیرضا جعفری) ساخته بود. دزدیده شدن دلارها و نقشه شوم رقیب آزاده صمدی به همراه حکم اعدام برادر، رویای هنگامه را بر باد داد. حالا به قدری خسته و افسرده‌حال است که به پیشنهاد مرد متمول، نوید محمدزاده جواب رد می‌دهد. سریال جنگل آسفالت این روزها دیده شده اما شاید یک اثر ویژه در نمایش خانگی نباشد. بازی فرشته حسینی نیز شاید هویت منحصر به فردی ندارد و خیلی‌ها به او برچسب گلشیفته بودن هم می‌زنند.


آزاده صمدی

هفت زنی که این روزها در خانه ایرانی‌ها رفت و آمد دارند

آن زن مهربان در «افعی تهران» کجا و این زن خشن در «جنگل آسفالت» کجا؟! آزاده صمدی با تسلطی خاص، خالق دو کاراکتر با دو ویژگی کاملا متضاد از هم شده. این تفاوت نه تنها در ظاهر شخصیت‌ها که در شیوه حرف زدن، راه رفتن، کنش و واکنش و موارد دیگر مشهود است. الهه، مادری‌ست مهربان که به رغم جدایی از آرمان اصول انسانی را فراموش نکرده. عاطفه در «جنگل آسفالت» اما زنی‌ست که پس از جدایی از همسر اول جوانکی به اسم امیر را اسیر خود کرده. صمدی در برانگیختن حس خشم و تنفر مخاطب، تا حدود زیادی موفق بوده و شاید ویژه‌ترین فرد این لیست خودش باشد.


سحر دولتشاهی

هفت زنی که این روزها در خانه ایرانی‌ها رفت و آمد دارند

مژگان مشتاق همان کسی‌ست که آرمان بیانی برای روشن شدن تکلیف خود با زندگی به او نیاز داشت. خانم دکترِ سریال «افعی تهران» بخشی از زوایای تاریک آرمان را در جلسات تراپی روشن کرد و مخاطب توانست بیشتر و دقیق‌تر با گره‌های ذهنی این شخصیت آشنا شود. سحر دولتشاهی حالا با تجربه‌تر از همیشه به خلق یک کاراکتر ماندنی نزدیک شده اما باید بپذیریم که تا ارائه یک کیفیت قابل قبول راه زیادی دارد.

منبع: برترین‌ها

680264