پیش‌بینی تحلیلگران درباره هدف بعدی بیت‌کوین؛ قله ۷۵هزار دلار به‌زودی فتح می‌شود؟

قیمت بیت‌کوین با رشدی ۱۰ درصدی طی هفته گذشته، از ۶۵۸۶۰ دلار به ۷۱۹۷۹ دلار رسید، اما پس از ثبت سقف محلی، یک حرکت جانبی بین سطوح ۶۸.۵ هزار تا ۷۰ هزار دلار را در پیش گرفته است.
تصویر پیش‌بینی تحلیلگران درباره هدف بعدی بیت‌کوین؛ قله ۷۵هزار دلار به‌زودی فتح می‌شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، در آن بازه، بازار ارزهای دیجیتال، به‌ویژه آلت‌کوین‌ها، نوسانات شدیدی را تجربه کرد؛ زیرا سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد صندوق‌های ETF اسپات اتریوم بودند.

هفته گذشته برای بیت کوین و آلت‌کوین‌ها بسیار مطلوب به پایان رسید؛ زیرا SEC در نهایت ETFهای اسپات اتریوم را تأیید کرد. اما آیا این موضوع منجر به ثبت سقف قیمتی جدید توسط بیت کوین خواهد شد؟

هفته مهم برای بازار ارزهای دیجیتال

عملکرد قیمت بیت کوین در هفته گذشته باعث گمانه‌زنی‌های جدیدی در بین سرمایه‌گذاران شده است.

طی این هفته، چندین رویداد تأثیر‌گذار بر بازار ارز دیجیتال به وقوع پیوست که از جمله آن‌ها می‌توان به تصویب قانون ساماندهی نظارت بر بازار کریپتو (FIT۲۱)، تأیید صندوق‌های ETF اسپات اتریوم و ورود مجدد سرمایه به صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین پس از چندین هفته جریان خروجی، اشاره کرد.

چالش‌های پیش روی بیت کوین برای ثبت رکورد قیمتی جدید

اگرچه شاخص احساسات بازار کریپتو از ۷۰ (طمع) به ۷۶ (طمع شدید) افزایش یافته، با این حال، چالش‌ها همچنان ادامه دارند. در کوتاه مدت، رویدادهای کلان اقتصادی مانند گزارش تورم PCE (شاخص هزینه‌های مصرف شخصی) در ایالات متحده و انقضای بخش بزرگی از قرارداد‌های آپشن در ۳۱ می، موانع اصلی برای رکوردشکنی قیمت بیت کوین هستند.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین توسط تحلیلگران

تحلیلگران کریپتو نسبت به رسیدن قیمت بیت کوین به حداقل ۱۰۰ هزار دلار در سال جاری خوش‌بین هستند و احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده و سایر بانک‌های مرکزی، ستون پیش‌بینی آن‌ها محسوب می‌شود. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اخیراً بار دیگر بر سه مرحله کاهش نرخ بهره در سال جاری تأکید نمود و نگرانی‌های مربوط به رکود تورمی را رد کرد.

در این میان، یکی از تحلیلگران حوزه کریپتو به نام کالب فرانزن (Caleb Franzen) توضیح می‌دهد:

قیمت بیت کوین پس از هفته‌ها تشکیل کف‌های پایین‌تر به مدت ۳ هفته، بالاخره یک کف بالاتر به ثبت رسانده است.

وی افزود که همزمانی این روند با سیگنال صعودی اندیکاتور دامنه درصد ویلیامز (Williams%R)، احتمال رشد قیمت را افزایش داده است.

will-btc-break-75000-soon

از طرفی، مایکل ون‌دی‌پوپ (Michael van de Poppe)، تحلیلگر محبوب کریپتو، معتقد است که قیمت احتمالا برای مدت طولانی‌تری روند جانبی خواهد داشت و حتی ممکن‌ است به سطوح ۶۱ هزار تا ۶۳ هزار دلار برسد. او افزود:

چرخش سرمایه از بیت کوین به اتریوم، باعث طولانی‌تر شدن روند جانبی خواهد شد.

will-btc-break-75000-soon

در همین حال، شاخص‌های آنچین نشان‌ می‌دهند که نهنگ‌ها همزمان با افت قیمت بیت کوین، اقدام به خرید آن کرده‌اند. این سرمایه‌گذاران با کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۶۷ هزار دلار، حدود ۱.۴ میلیارد دلار از این ارز دیجیتال را به ذخایر خود افزوده‌اند.

آیا قیمت بیت کوین به زودی به ۷۵ هزار دلار خواهد رسید؟

قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایشی ۱ درصدی نزدیک به ۶۹ هزار دلار معامله می‌شود. پایین‌ترین و بالاترین قیمت ۲۴ ساعته به ترتیب ۶۸۳۴۳ دلار و ۶۹۵۷۹ دلار بوده است. همچنین، حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته افتی ۵۰ درصدی داشته که نشان‌دهنده کاهش علاقه معامله‌گران و افت فشار خرید در تعطیلات آخر هفته است.

از طرفی، داده‌های بازارهای آپشن و آتی نشان می‌دهند که خرید و فروش در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً متعادل شده؛ زیرا کل سود باز این دسته از قرارداد‌ها در چند ساعت گذشته کاهش یافته است. معامله‌گران انتظار دارند حجم معاملات در روزهای آینده به دلیل تعطیلات و سایر عوامل، پایین باشد.

این در حالی است که شاخص دلار آمریکا (DXY) از بالای سطح ۱۰۵ به کف ۱۰۴.۶۴ رسیده و بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده نیز به ۴.۴۶۷ درصد کاهش یافته است. از آنجایی که قیمت بیت کوین برعکس این دو شاخص حرکت می‌کند، احتمال افزایش آن وجود دارد. همچنین، معامله‌گران احتمال ۴۵ درصدی را برای کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر پیشنهاد می‌دهند.

همه این عوامل می‌توانند به عنوان کاتالیزور افزایش قیمت بیت کوین عمل کنند. در حالی که پیش‌بینی قیمت و زمان‌بندی رکورد‌شکنی کار دشواری است، شرایط فعلی نشان می‌دهند که احتمال ثبت سقف قیمتی جدید در آینده‌ای نزدیک بسیار بالا است.

منبع: رمزارز نیوز

680001