امنیت کامل امتحانات نهایی ۱۴۰۳ با قرنطینه طراحان سؤال

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش از امنیت کامل امتحانات نهایی ۱۴۰۳ با قرنطینه طراحان سؤال خبر داد.
تصویر امنیت کامل امتحانات نهایی ۱۴۰۳ با قرنطینه طراحان سؤال

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری با اشاره به شرکت دو میلیون نفر در امتحانات نهایی خرداد 1403 اظهار کرد: در مرحله طراحی سؤالات، قرنطینه کامل طراحان سؤال انجام می‌شود و در مرحله اجرا تمام پیش‌بینی‌‌های لازم برای تأمین امنیت آزمون‌ها انجام شده است و دستورالعمل حفاظت آزمون مصوبه شورای عالی امنیت کشور را دارد و دستگاه‌های امنیتی و خدمات‌‌رسان وظایفی دارد.

وی گفت: تأمین امنیت آزمون‌ها بر عهده وزارت کشور و استانداران است با رصد فضای مجازی و شبکه‌هایی که قصد سودجویی و ترویج رفتارهای متقلبانه دارند.

زارعی افزود: تأمین امنیت حوزه‌های آزمون توسط فراجا انجام می‌شود و در حوزه‌هایی که دانش‌آموزان حضور دارند نیازی به حضور فراجا نیست اما در حوزه‌هایی که مخصوص بزرگسالان است، حضور فیزیکی فراجا را داریم همچنین شاهد آماده‌باش امنیتی نیروهای انتظامی و پایداری آب و برق در روزهای برگزاری آزمون و پایداری اینترنت در حوزه‌های تصحیح هستیم.

وی بیان کرد: همه حوزه‌های اجرا مجهز به دوربین مدار بسته، سیگنال یاب و راکت برای بررسی بدنی هستند.

زارعی ادامه داد: تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات نهایی استفاده می‌شود از مدارس تا دانشگاه فرهنگیان و سالن‌های ورزشی.

وی گفت: راهنمای عمل برای دانش‌آموزان همراه با توصیه‌ها درباره امتحانات نهایی منتشر شده و در اختیار مدرس قرار گرفته است و یک راهنمای عمل هم برای معلمان تدوین و ارائه کردیم.

منبع: تسنیم

668811