یزد آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به این که سه مسیر گردشگری در بافت تاریخی یزد پیش‌بینی شده است، گفت: ۷۰ راهنمای گردشگری آموزش دیده، آماده تشریح اماکن تاریخی و گردشگری به مسافران نوروزی هستند.
تصویر یزد آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

به گزارش سایت خبری پرسون، سید محمد رستگاری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به جلسات متعدد ستاد خدمات سفر استان یزد، با هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف، کمیته‌های متنوع برنامه‌های خود را اجرایی کردند تا استان یزد در حال حاضر آمادگی کاملی برای میزبانی از مهمانان نوروزی داشته باشد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان با تأکید بر این که این میزبانی با رعایت شئون ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر اسکان مسافران بسیار برای استان حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که فضاسازی شهری نشان از مهیا بودن شهر برای استقبال از بهار و مهمانان دارد، تصریح کرد: مسافران در بدو ورود به استان پیامک خوشامدگویی، شماره تلفن ۰۳۵۳۳۵۲۱ و آدرس سایت http://yazd.ir/1403 را دریافت کرده و راهنمایی‌های لازم در زمینه‌ی اسکان و اقامت را دریافت خواهند کرد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان خاطرنشان کرد: در بافت تاریخی یزد سه مسیر گردشگری پیش‌بینی‌شده است تا بار ترافیکی را در مسیر اصلی کمتر کند، نقشه‌های جدید در سایت بافت تاریخی نصب شده است تا مسافران به راحتی از روی نقشه‌های پیش‌بینی‌شده مسیرهای خود را پیدا کنند.

رستگاری از دیگر فعالیت‌های انجام شده برای مهیا سازی بافت تاریخی را بازسازی و نوسازی تابلوهای گردشگری، حضور فعال ۷۰ راهنما در سطح شهر و استان برای معرفی اماکن مختلف برشمرد و گفت: این راهنمایان آموزش‌دیده وظیفه تشریح اماکن تاریخی را برای گردشگران بر عهده دارند.

منبع: ایسنا

624554