گره بازار مسکن باز می شود / نقش دولت سیزدهم در تامین زمین

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن سال ۱۴۰۲ را سالی پرکار اما مثبت ارزیابی کرد و گفت: عملکرد دولت سیزدهم در تامین زمین با هیچکدام از دولت‌های پیشین در ۴۰ سال بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.
تصویر گره بازار مسکن باز می شود / نقش دولت سیزدهم در تامین زمین

به گزارش سایت خبری پرسون، زمین نقش حیاتی در ساخت مسکن دارد. به عنوان پایه اصلی ساختمان‌ها، زمین باید به‌طور مناسب برای بناهای مسکونی انتخاب شود. ویژگی‌های زمین از جمله موقعیت جغرافیایی، شکل، ابعاد و ویژگی‌های زمین‌های اطراف بر تصمیم‌گیری درباره ساخت و سازهای مسکونی تأثیرگذارند. علاوه بر این، زمین باید به‌طور قانونی و با در نظر گرفتن مقررات محیط زیست و شهرسازی برای ساخت مسکن انتخاب شود.

ارسلان مالکی در آخرین نشست شورای مدیران در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: حجم‌ الحاق اراضی و شروع عملیات آماده‌سازی اراضی تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن بی‌سابقه بوده و عملکرد دولت سیزدهم در تامین زمین با هیچکدام از دولت‌های پیشین در ۴۰ سال بعد از انقلاب قابل مقایسه نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکنون آماده‌سازی بیش از ۳۷ هزار هکتار به استعداد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است.

مالکی همچنین تامین ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها را اقدامی برشمرد که می‌تواند از دغدغه مردم در بخش مسکن گره‌گشایی کند.

وی ادامه داد: مراحل تصویب ۵۳ شهرک مسکونی طی شده یا در حال طی شدن است که می‌تواند کمک زیادی به تامین فاقدین مسکن داشته باشد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توفیق در انجام اقدامات صورت‌گرفته را حاصل تلاش تمامی همکاران سازمان ملی زمین و مسکن دانست که با اهتمام مضاعف و کار جهادی انجام شده است.

مالکی گفت: سال آینده هم باید با روحیه جهادی و انگیزه و تلاش بیشتری پروژه‌هاینهضت ملی مسکن را به اتمام برسانیم.

منبع: دنیای اقتصاد

614479

مطالب مرتبط