زور باران به آلودگی هوای نصف جهان نرسید

آسمان در روز بارانی نصف جهان آلوده و وضعیت برای عموم ناسالم است.
تصویر زور باران به آلودگی هوای نصف جهان  نرسید

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان ؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلانشهر در ایستگاه پایش خیابان ۲۵ آبان و ایستگاه ولدان با ۱۵۲، خیابان احمدآباد با ۱۶۸، میدان انقلاب با ۱۵۶، بزرگراه خرازی با ۱۶۴، رهنان و خیابان‌های میرزا طاهر و فرشادی با ۱۵۴، خیابان فیض با ۱۵۳ و کردآباد با ۱۵۵ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در چهار ایستگاه دانشگاه صنعتی، خیابان زینبیه، پارک زمزم و بولوار کاوه به ترتیب با ۱۴۳، ۱۲۷ و ۱۵۰ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و در ایستگاه سپاهان شهر با ۹۷ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

شاخص هوای این کلانشهر با میانگین ۱۴۸ برای دومین روز پیاپی وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان) را نشان می‌دهد

هوای کلان‌شهر اصفهان در لحظه انتشار این گزارش بارانی است، اما ناپایداری‌های جوی تأثیری بر کاهش آلودگی هوای این کلان‌شهر و شهر‌های مجاور آن نداشته است.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در سطح استان ادامه دارد.

امروز شاخص هوا در سجزی با ۱۷۰ و خمینی‌شهر با ۱۶۴ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در مبارکه با ۸۸ و شاهین‌شهر با ۸۱ AQI در وضعیت قابل قبول و در قهجاورستان با ۲۱۸ AQI در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم ثبت شد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

614195