کمتر شدن شدت غبارآلودگی هوا در اصفهان

هوای کلانشهر اصفهان در ایستگاه پروین بسیار ناسالم است.
تصویر کمتر شدن شدت غبارآلودگی هوا در اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ایستگاه سنجش فعال با میانگین ۱۰۷ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

همچنین بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه زینبیه با ۱۵۲ AQI ناسالم برای همه درحالیکه در ایستگاه ۲۵ آبان با ۱۰۵، انقلاب ۱۰۲، فرشادی ۱۰۷، فیض ۱۰۱، کردآباد ۱۲۱ و شهر سگزی با ۱۴۸ AQI در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

امروز شاخص کیفی هوا در مناطق پارک زمزم با ۷۳ ف خرازی ۹۳، دانشگاه صنعتی ۸۱، رهنان ۹۹، سسپاهان شهر ۶۹، قهجاورستان ۷۷، میرزا طاهر ۵۸، ولدان ۷۰ و شهر‌های نجف آباد با ۵۷، مبارکه ۷۴، کاشان ۹۵، زرین شهر با ۶۵ وشاهین شهر با ۵۷

ایستگاه سنجش آلودگی خیابان‌های احمدآباد، استانداری و رودکی و منطقه صنعتی دولت آباد امروز قطع است.

امروز از شدت غبار آلودگی هوای شهر اصفهان کاسته شده و شاخص‌ها به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان) قرار گرفته است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای امروز هم تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی را پیش بینی کرده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

694029