مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین؛

مهمترین رویدادهای استان در سال‌جاری نمایشگاه فرصت های صادراتی بود

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مهمترین رویدادهای استان در سال‌جاری نمایشگاه فرصت های صادراتی بود که ظرفیت های خوبی برای استان رقم زد. این نمایشگاه به صورت تخصصی با حضور تجار اقلیم کردستان برگزار شد و با این تفاهم نامه برخی شرکت های استان قزوین، ظرفیت فروش محصولات خود را در اربیل عراق کسب کردند.
تصویر مهمترین رویدادهای استان در سال‌جاری نمایشگاه فرصت های صادراتی بود

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست خبری احمد خورگامی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار شد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین ،در این نشست ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان و سال جدید بیان کرد: سال گذشته ۳۷ عنوان نمایشگاه در استان برگزار شد و این تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۴۸ عنوان نمایشگاه ارتقا یافت که رکورد بسیار خوبی است.

خورگامی گفت: از این تعداد نمایشگاه برگزار شده در سال جدید ۲۴ عنوان نمایشگاه بازرگانی و فروش عمومی و ۲۴ عنوان نمایشگاه تخصصی بود و تلاش ما ارتقا و افزایش این نمایشگاه ها بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین اظهار کرد: از این تعداد نمایشگاه ها، ۶ عنوان تخصصی و چهار عنوان عمومی برای اولین بار در استان برگزار شد. یعنی ده عنوان از نمایشگاه های سال‌جاری برای اولین بار در استان برگزار شد.

خورگامی در ادامه عنوان کرد: این ده عنوان نمایشگاه شامل نمایشگاه دستاوردهای عشایر و روستا، چاپ و بسته بندی، فرصت های صادراتی، آرد و نان، دوچرخه و موتورسیکلت، تجهیزات رستوران و تالارهای پذیرایی، عفاف و حجاب و تعاون، کاشی و سرامیک بود که برای اولین بار در استان برگزار شد.

وی افزود: مهمترین رویدادهای استان در سال‌جاری نمایشگاه فرصت های صادراتی بود که ظرفیت های خوبی برای استان رقم زد. این نمایشگاه به صورت تخصصی با حضور تجار اقلیم کردستان برگزار شد و با این تفاهم نامه برخی شرکت های استان قزوین، ظرفیت فروش محصولات خود را در اربیل عراق کسب کردند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین در ادامه با اشاره به چشم انداز نمایشگاه در سال ۱۴۰۳ یادآور شد: برای سال آینده ۳۹ عنوان نمایشگاه پیش بینی کردیم که ۲۲ عنوان تخصصی در و ‌۱۷ عنوان عمومی و بازرگانی می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین دو عنوان نمایشگاه برای اولین بار برگزار خواهد شد که شامل نمایشگاه شیشه و کانی های غیرفلزی و نمایشگاه تخصصی نساجی می باشد.

خورگامی در پایان گفت: همچنین برای سال اینده نمایشگاه فرش دستباف نیز برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه استان قزوین از استان های مطرح در بحث هنر فرش بافی بوده اما امروز جز تعداد انگشت شماری از این هنر زیبا و کهن قزوینی ها وجود ندارد که لازم است این هنر در استان احیا شود. در همین راستا نمایشگاه فرش دستباف قزوین در مدت هشت روز در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. واحد‌های تولیدی محصولات باکیفیتی را تولید می کنند. خلأ یک اطلس اقتصادی در استان وجود دارد و در همین راستا یک همگرایی خاصی بین دستگاه های مربوط به صنعت و تولید استان در حال شکل گیری است. در بحث صادرات در استان اتفاقات خوبی در حال جریان است. و نمایشگاه بین المللی نیز توانسته نقش خوبی در این عرصه ایفا نماید که نمایشگاه فرصت های صادراتی در همین راستا می باشد.

منبع: پرسون

613659