ذوب آهن اصفهان پروژه های زیست محیطی را با رویکرد دانش بنیان به پیش می برد

نشست خبری مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار (رشد تولید؛ با رویکرد محیط زیست) با حضور اصحاب رسانه، سه شنبه پانزدهم اسفندماه در روز درختکاری در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.
تصویر ذوب آهن اصفهان پروژه های زیست محیطی را با رویکرد دانش بنیان به پیش می برد

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در ابتدای این نشست گفت : تاکنون بیش از 45 پروژه زیست محیطی در ذوب آهن اصفهان در بخش های هوا، آب، پساب، خاک، پسماند و مدیریت مصارف مواد و انرژی اجراگردیده است. در حال حاضر نیز 16 پروژه زیست محیطی در بخش هوا و 5 پروژه در بخش مدیریت مصارف آب، انتقال پساب های شهرهای مجاور و تصفیه و بازچرخانی پساب در دست برنامه ریزی و یا اجرا می باشد.

وی گفت: بر اساس طرح جامع زیست محیطی، اقدامات ذوب آهن اصفهان برای دست یابی به شرایط مطلوب در ۳۸ محور برنامه ریزی شده است که ۱۶ محور آن محقق شده و به تایید سازمان محیط زیست استان نیز رسیده و موارد دیگر نیز در حال تحقق و پنج محور زیست محیطی دیگر هم تا پایان امسال به نتیجه می‌رسد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : این مجتمع عظیم صنعتی تولید سازگار با محیط زیست را سرلوحه کلیه فعالیت های شرکت قرار داده است و بر این اساس از طریق تعامل بسیار نزدیک با معاونت علمی و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری پروژه های زیست محیطی در بخش هایی مانند کک سازی، فولادسازی و کوره بلند را با ضمانت این معاونت در حال انجام دارد.

مهدی کوهی اظهار داشت : یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های پساب کشور توسط گروه مپنا در ذوب آهن اصفهان در حال ساخت است تا از این طریق پساب شهرها و روستاهای مجاور کارخانه پس از تصفیه در خط تولید شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد : با ساخت این تصفیه خانه آب در ذوب آهن با ورودی ۱۰۰۰ مترمکعب بر ساعت پساب، حدود ۸۰۰ مترمکعب آب تصفیه شده در ساعت قابل استفاده در صنعت به دست می آید که از این طریق ۳۰ درصد آب مورد نیاز ذوب آهن اصفهان تامین می شود و به همین میزان برداشت آب از زاینده رود کاهش می‌یابد. همچنین این مجتمع عظیم صنعتی با مشارکت در پروژه انتقال آب خلیج فارس برداشت آب از زاینده رود را به حداقل می‌رساند.

کوهی اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان بزرگترین جنگل دست کاشت کشور در بین صنایع را به مساحت 16 هزار و 500 هکتار احداث نموده است و نکته مهم در این خصوص اینکه بیش از 14 هزار هکتار آن به صورت دیم است و همچنین از سالیان پیش نیز کاشت گونه های مقاوم به کم آبی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود : در مقایسه با کل مساحت سایت کارخانه، سطح فضای سبز این شرکت بیش از ۸۴ برابر استاندارد مربوطه است و هم اکنون هزینه سالانه حفظ و نگهداری این فضای سبز بالغ بر 1000 میلیارد ریال می باشد. این فضای سبز وسیع علاوه بر تاثیر شگرف بر اکوسیستم منطقه، نقش موثری در جذب ذرات گرد و غبار و ترسیب دی اکسید کربن دارد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص نقش این شرکت در نهضت ملی مسکن گفت : در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یکی از اولویت های قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است، عرضه 90 هزار تن سبد میلگرد این مجتمع عظیم صنعتی در روز دوشنبه مورخ 14 اسفند 1402 از طریق بورس کالا آغاز شده است.

وی افزود: این عرضه در راستای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن و خانه دار شدن آحاد مردم شهیدپرور ایران و همچنین همکاری در کاهش قیمت تمام شده مسکن انجام شده است.

مهدی کوهی همچنین به افزایش سرمایه این شرکت از طریق تجدید ارزیابی دارائی ها اشاره کرد و گفت : مجمع فوق العاده مربوط به این افزایش سرمایه تا پایان سال برگزار می شود و نقش مهمی در بهبود ساختار مالی شرکت دارد

منبع: ذوب آهن اصفهان

613278