به گزارش سایت خبری پرسون، لاماری ایما هیبرید یا فورتینگ T۵، تحت زیرمجموعه دانگ فنگ موتور (DFM) چین، با یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری و دو موتور الکتریکی عرضه میشود. سیستم گیربکس E-CVT نیرو را منتقل میکند و دخالت کمی از راننده در تعیین نوع انتقال نیرو وجود دارد. با وجود اضافهوزن، عملکرد و مصرف سوخت بهتر از مدل بنزینی است. تیراژ تولید افزایش یافته و لاماری ایما به عنوان یکی از محبوبترین خودروهای کراساوور در بازار ایران شناخته خواهد شد.
مشخصات کامل خودرو لاماری ایما هیبرید وارداتی شرکت آرین موتور پارس برای عرضه در بازار ایران منتشر شد.
لاماری ایما در رده کراساورهای کامپکت طبقهبندی میشود. برای درک ابعادش، جثهای مابین توسان و سانتافه را تصور کنید. لاماری یک خودروی جاداری میباشد، سایزش آنقدرها بزرگ نیست که برای رانندگی شهری دردسرساز شود؛ بهخصوص که شیشهها و آینههای جانبی بزرگ، دید پیرامونی خوبی در اختیارمان قرار دادهاند. به هنگام رانندگی آرام سکوت خوبی بر فضا حکمفرماست، اما با فشردن پدال گاز و افزایش دور موتور صدای پیشرانه به داخل اتاق نفوذ میکند، که البته صدای چندان آزاردهندهای هم نیست. برای بهبود واکنشها به پدال گاز میتوان حالت رانندگی را روی مود اسپرت قرار داد. البته این کار مصرف سوخت را بالاتر میبرد، اما در عوض دندهها دیرتر سبک میشوند و گشتاور ناشی از بوست کامل توربو همیشه زیر پایمان حس میشود. گیربکس هم هرچند هنوز راه درازی تا رسیدن به رقبای اروپایی دارد، اما کارش را خوب انجام میدهد و از لحاظ دقت و نرمی تقریباً نزدیک به کرهایها عمل میکند.
منبع: تیتر کوتاه