برگزاری آیین روز درختکاری در ذوب آهن اصفهان

اهمیت درختان و پوشش گیاهی بر هیچکس پوشیده نیست از جلوگیری از فرسایش خاک گرفته تا تولید اکسیژن و کاهش آلاینده‌های هوا. روز دوشنبه چهاردهم اسفند ماه به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری آیینی با حضور همکاران عزیزی که پاسبانان این موجودات ارزشمند در مجتمع بزرگ ذوب آهن اصفهان هستند برگزار شد.
تصویر برگزاری آیین روز درختکاری در ذوب آهن اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، در این آیین مهدی کوهی مدیرعامل، مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی، موسی سلیمانی مدیر امور شهری و پسماند و جمعی از مسئولین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از جمله حسین یاری معاون آبخیزداری این اداره حضور داشتند.

مهدی بهرامی ضمن اشاره به اهمیت نقش فضای سبز و وسعت آن در ذوب‌آهن اصفهان گفت: بنیان فضای سبز در این مجتمع بزرگ صنعتی از سال 1346 که اولین کلنگ احداث آن به زمین خورد گذاشته شد و با تلاش همکاران عزیز فضای سبز در طول سالیان متمادی به آن چیزی که امروز مایع شعف و نشاط ما است تبدیل شده است.

معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی افزود: سال 1398 اولین سرپرست و بنیانگذار فضای سبز ذوب آهن اصفهان آقای پروفسور محمد نقی‌زاده که این روزها در کشور ژاپن زندگی می‌کنند بازدیدی از کارخانه ذوب‌آهن داشتند و با دیدن تنومندی درختانی که ثمره کار سال‌ها قبل ایشان بود اشک شوق ریختند. این امر مهم و حیاتی با تلاش عزیزانی میسر می‌شودکه علم و دانش را با تجربه همراه کرده و در سرما و گرما در محیط باز مشغول به نگهداری از آن هستند.

بهرامی در پایان خاطر نشان کرد: طبق استاندار 20 الی 25 درصد سایت‌های صنعتی باید به فضای سبز اختصاص داده شود و این در حال است که ذوب‌آهن اصفهان با داشتن شانزده هزار و پانصد هکتار فضای سبز حدود 80 درصد از اراضی خود را به این امر اختصاص داده که مایه‌ی افتخار و مباهات است.

موسی سلیمانی مدیر امور شهری و پسماند گفت: قبلا به فضای سبز به چشم موجود زنده و زینتی نگاه می‌شد که امروزه به پایه و اساس زندگی انسان تبدیل شده است. مجتمع بزرگ ذوب آهن دارای شانزده هزار و پانصد هکتار فضای سبز است که چهارده هزار و پانصد هکتار آن به صورت دیم و عمدتا بادام کوهی می باشد و مابقی به صورت آبیاری که شامل کاج تهران، کاج مشهد، سرو نقره‌ای، سرو شیراز و چندین گونه دیگر است که برای 300 نفر به صورت عملیاتی ایجاد شغل کرده است.

سلیمانی تصریح کرد: این وسعت از با تلاش و کوشش همه همکاران در مدیریت‌های ماشین‌آلات، آبرسانی و امور شهری با آبیاری محدود ، به صورت مطلوب نگهداری می شود.

حسین یاری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: رسالت بزرگ سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کل کشور، حفظ، احیا و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی در جای جای کشور است. با توجه به عضویت کشور ما در کنوانسیون‌های بین‌المللی تغییرات اقلیمی، تنوع زیستی و بیابان‌زدایی بنا است در طول چهار سال یک میلیارد اصله درخت کاشته شود و سهم استان اصفهان 20 میلیون درخت است. در سال گذشته با شروع این نهضت ملی و مشارکت بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی مثل ذوب‌آهن اصفهان ، مجتمع فولاد مبارکه، آموزش و پرورش و پالایشگاه‌ها در مجموع چهار میلیون و سیصد هزار نهال تولید و کاشته شد و ذوب‌آهن اصفهان همانند سال‌های گذشته پیشگام این نهضت بود.

منبع: ذوب آهن اصفهان

612626

مطالب مرتبط