رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس:

باید با هنر پنجره‌های جدیدی را به روی نسل جدید باز کنیم/ دفاع مقدس صیانت کننده جوانان در شرایط جنگ شناختی است

سرهنگ جوشقانی با تاکید براینکه باید پنجره‌های جدیدی را به روی نسل جدید باز کنیم، گفت: با وجود جنگ ترکیبی و شناختی علیه ملت و جوانان کشورمان آنچه بیشترین نقش را دارد، تبیین فرهنگ دفاع مقدس از راه هنر است.
تصویر باید با هنر پنجره‌های جدیدی را به روی نسل جدید باز کنیم/ دفاع مقدس صیانت کننده جوانان در شرایط جنگ شناختی است

به گزارش سایت خبری پرسون، آیین اختتامیه چهارمین "جشنواره ملی تئاتر سنگر" ویژه گروه‌های تئاتر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور فرهاد قائمیان بازیگر تئاتر و سینما؛ سرهنگ مجید جوشقانی رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس؛ ایرج افشاری‌اصل دبیر جشنواره در سالن قشقایی تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، ایرج افشاری‌اصل دبیر چهارمین جشنواره تئاتر سنگر با بیان اینکه ۲۰۶ گروه در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری در این جشنواره شرکت داشتند و جشنواره در آذرماه‌سال‌جاری در هفت منطقه آذربایجان غربی، مازندران، مرکزی، ایلام، اصفهان، فارس، خراسان‌شمالی رضوی برگزار شد، گفت: همشه بزرگان تاکید داشته‌اند و در کتاب‌ها خوانده‌ایم، فرهنگ کارساز است و فکر می‌کنم در شرایط کنونی ما همچنین این معجزه را دارد که تئاتر همچنان معجزه می‌کند.

وی با تاکید براینکه کیفیت جشنواره مدیون گروه‌های نمایشی و هنرمندان است، گفت: امیدواریم در دوره‌های بعدی این جشنواره که پنجمین تجربه آن خواهد بود، شاهد درخشش و جوشش همرموان جوان بیشتری باشیم.

مجید جوشقانی رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با اذعان به اینکه مشکلات در عرصه اداری را قبول داریم اما با همت و اراده‌ی تمام عزیزان و هنرمندان هیچ دری بسته نخواهد بود، گفت: با وجود جنگ ترکیبی و شناختی علیه ملت و جوانان کشورمان وجود دارد آنچه بیشترین نقش را دارد، تبیین فرهنگ دفاع مقدس از راه هنر است و البته باید در این زمینه پنجره‌های جدیدی را به روی نسل جدید باز کنیم.

وی تاکید کرد: گنجینه دفاع مقدس ظرفیت را دارد تا ۱۰۰_۲۰۰ سال درباره آن صحبت کنیم، ادامه داد: نوجوانان و جوانان ما باید از رشادت‌ و سلحشوری‌های پدران این سرزمین مطلع باشند تا بتوانند در آینده نقش‌آفرینی کنند.

مدیر مجموعه تئاتر شهر با بیان اینکه برگزاری جشنواره سنگر یک اتفاق قابل قدردانی است، گفت: برای حفظ این مرز و بوم اتفاقات بزگی رقم خورده است و شهدا و جانبازان زیادی تقدیم شده‌اند و در مقابله دشمن ایستاده‌اند و ما از هنرمندانی که به راحتی از این موضوع می‌گذرند، گله‌مند هستیم.

وی با بیان اینکه صرفا اجرای یک نمایش و تولید فیلم سینمایی که با آن بخشی از این رشادت‌ها را به تصویر می‌کشید، خیلی کم است، افزود: شخصا از مسوولین محترم خصوصا رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس تقاضا می‌کنم سال آینده برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا سال آینده شاهد یک برنامه فاخر در شان شهدا باشیم.

در ادامه این مراسم از خانواده‌ شهید مظاهر یادگاری و شهید محسن زارع‌فر هنرمند تئاتر تجلیل به عمل آمد و سپس برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی تئاتر سنگر مورد تقدیر قرار گرفتند.

منبع: پرسون

613277